• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Bf på lördag! Så 4 dgr kvar. Men enligt min cykel så har jag räknat ut att jag har BF på fredag, men kliniken räknade till den 20e och jag tänker inte bråka om 1 dag Tungan ute
    Bebis har haft enorm förkärlek till mina revben och är så otroligt öm i revbenen och kringliggande muskulatur att jag vet inte hur jag ska bete mig för att få den att lägga tassarna nån annanstans..  
  • Speck
    Lillstintis: Jag är inte heller storbystad, jag har kvar min B-kupa, det enda som hänt är att jag fått större omkrets. Annars kan jag ha de flesta av mina vanliga bh-ar.
    Hehe ja, det känns dock som att det dröjer. Jag kommer nog vara gravid för evigt. Obestämd
  • Speck
    Strössel: Jag förstår dig! Jag fick veta för 2 dgr sen av min man att jag har fått bristningar - på det stället som växt mest... RUMPAN! Han blev helt förskräckt o frågade vad som hänt, såg ut om jag hade massa klösmärken över hela rumpan.. men när jag tittade bak insåg jag att det var bristningar... Ytterligare ett testamente på hur fet röv jag fått Obestämd Han var även snäll nog att påpeka att mina överarmar blivit större Glad Så nu längtar jag verkligen tills jag får ut bebis så jag kan börja motionera bort allt som satt sig kring rumpa och lår (de känns fruktansvärt stora nu, och nu när jag binder vatten i vaderna så ser de bara ännu mer gigantiska ut)..
    KOM UT NU BEBIS!!
    Men jag fasar också för att få bristningar på magen nu, det känns som att de kommer sprida sig från rumpan o framåt... Min kompis berättade att hon fick alla sina bristningar veckan efter BF, på övertid dvs. Så hon va ju ngt bitter över att inte bebis kommit på "utsatt tid". Fräcka bebisar!   Flört
  • Speck
    tredjemaj: Inte för att vara den, men ni har sett magbilder, inte stjärt och lårbilder Tungan ute Det är som sagt där mina kilon sitter. Men asså jag har inte klagat ett dugg på 9 månader (inte seriöst iaf) - men nu såhär på mållinjen så känns det verligen som att jag LÄNGTAR efter att inte känna de som att röven flyter ut över stolskanten när jag sitter ner Glad
    Jag stör mig på folk som tar för lättvindigt påd et här med att "skaffa" barn. Jag tror vi bara är känsligare när det gäller allt rörande "inskaffandet" av barn och folks lättsamma syn på det hela. 
  • Speck
    Viksan: Haha, zebra-häck.. Målande Flört Jag har en del bristningar sen tonåren så jag vet att de blir som bleka silverränder tillslut.. men jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men så länge de är på rumpan så är jag inte så brydd - på mina skinkor är det bara maken som ska titta o det är knappt han gör det ens! Skrattande
    Jag har gått upp ca 20-21kg. Så en del är det jag gått upp, en grav säger de väl väger ca 13-14kg? Så jag har ca 7kg jag ska gå ner under vinterhalvåret! Känns skönt dock att det inte är mer än så. Grattis till heltidssjukskrivning om man kan säga så Tungan ute

Vickan: Haha och jag trodde det var magen som skulle väga mkt! Men en stor bak kanske behövs för att balansera den växande magen så man inte blir för framtung Flört
    Hjälp är du redan i v 31? Känns som ni kommer ikapp mig! Skrattande
  • Speck

Förresten - BF imorrn. Hoppas verkligen jag har bebis innan helgen är över... men känns inte så.

• Speck

Jis: 6kg i v 24?? Ingenting ju!!
    Vi vet att det blir en bebis Skrattande Dvs vet ej kön. Jag hoppas på bebis i helgen men vi får se.. Kan dröja en vecka till.. Och det är typ inte att jag fattar det ens -  att det är en liten människa där inne som snart ska komma ut..? Snacka om trögfattad Flört

• Speck
    Strössel: Asså för mig var det så att jag de första 16 veckorna var lite hungrigare än vanligt, men det räckte med en knäckemacka mellan frukost o lunch. Sen från v 17 och framåt ett par veckor var jag konstant utsvulten. Åt jämt kändes det som och kunde typ inte bli mätt. Sen nån gång sådär efter ett par veckor fick jag normal aptit igen och typ från efter v 25-28 eller nåt sånt (minnet är luddigt) så började jag bli mätt fortare. Och det blev bara värre o värre, jag la upp normalstora portioner o fick i mig knappt hälften. Men efter en timme kunde jag äta upp resten Tungan ute Men nu när magen sjunkit ner lite så har jag börjat bli sådär hungrig igen. Typ varannan timme vill jag äta nånting, om det så bara är en bit knäckebröd eller lite skurna grönsaker (jag har fått dille på tomater nu senaste veckorna).

Lillstintis: Ja man kan ju hoppas.. Glad

Idag har jag skurat badkaret och dammsugit hela huset och våttorkat golven. Sen somnade jag på soffan efter lunch och sov en timme..skulle lätt kunna sova 2 tim till. 
  • Speck

Halloj tjejer! Som ni redan misstänkt så är jag MAMMA nu! På BF 20/8 kl 10:11 föddes lilla Loke, 3725gr och 52cm lång!
    Bild kommer så fort jag får tid över från amning o så.. Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011