• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson, MissCat och massa, tack tjejer, allt känns bättre idag. Är sååå skönt att ha det där VULet imorgon. Hur är det möjligt att en vecka kan kännas så lång ?

Massa, jobbigt med järnet. ja vad händer om man inte får upp det tro ? Ökar dosen då eller ? Har för mig att syrran tog en himla hög dos...

MissCat, vad skönt att du fick igenom snitt. Vet att det kan vara jättesvårt att få igenom om man fött vaginalt innan. Min kusin kämpade för snitt med sin fjärde och fick leta länge innan hon hittade stället/läkaren som godkände det. Jag tänker också kämpa för det. Har alltid haft världens skräck inför förlossning och det kommer inte hända att jag föder vaginalt. Får se vad som händer, vi har inte tagit kontakt med MVC ännu. Vill vänta tills efter imorgon.

• Knytet

Söte, oj vad du går igenom. Vad tufft det måste vara för dig att må så dåligt o samtidigt känna oro osv. Du är stark!!!

VUL idag gick bra, plutt har växt enligt tabellen så nu vågar jag börja tro på det här. Ringde MVC och fick inskrivningstid redan på tisdag. Tjejen jag pratade med var urgullig, hoppas min barnmorska är likaså :)

massa, hoppas det ordnar sig med järnet så du slipper käka mer blod *YAK*

• Knytet

Mariza, är bara i vecka 7+0 idag. Tiden sniglar sig fram. Tänker också göra KUB men kommer väl få tiden till det på tisdag när vi skivs in på MVC. Mun mage är också väldigt olika. Väldigt liten på morgonen o som en ballong framåt kvällen. Illamåendet har blivit bättre bara jag inte slarvar med maten.

KUB kommer gå bra för både dig o MissCat, helt säkert !!!

massa, jag har nog förlikat mig med att jag kommer vara orolig hela graviditeten, men helt klart fram till vecka femton någonstans. Mitt delmål, slå slutet av v nio då mitt förra MA kom. Fast då var det ju dött redan innan så kanske jag redan slått det :). Hoppas du snart mår bättre, hjärtklappning e obehagligt.

• Knytet

Jordgubbe, STORT GRATTIS till lilla Stella. Underbart :)).

Mariza, Hoppas VUL gick bra så ni får känna er lite lugna :)

Inanna, tack tack. Nästan så man skulle haft en UL maskin hemma så man hade konstant koll. Hehe

• Knytet

Mariza, grattis, guuud vad skönt för er. Härligt att handla mammakläder. Jag e lång o smal o mina kläder likaså, typ kondompassning o har ingen marginal. Har redan gummiband på jeansen. Hinner knappt innanför dörren innan mysbrallorna åker på :).

Kelsson, jotack här är bara bra. Inget mer blod men fortfarande lite svag färg ibland på pappret. Illamåendet kommer o går, värst på kvällarna. Har svårt att äta o har fått avsmak för kött. Ganska jobbigt faktiskt för normalt är jag typ en raka motsatsen till vegetarian. Imorgon blir det inskrivning, spännande :). Hoppas du o Jenni mår bra. Kram

• Knytet

Hej tjejer!! Inskrivning klar. Gick bra o vår barnmorska var jättebra. På torsdag ska vi träffa läkaren o bestämma tider för UL, KUB odyl. Vi kan höra VUL då igen om vi vill. DET VILL VI :)). Det här känns bra. Lite skönare kläder bara så... :)
    Sov gott!!!

• Knytet

Kelsson, Mariza, Inanna, tack Solig

Träffade läkaren idag och gjorde ett cytologprov som jag borde gjort för ett år sen. Ingen VUL idag dock. Känner att vi får lugna ner oss lite nu och våga tro på det här. Nästa blir KUB men om vi är oroliga får vi en UL tid om två veckor. Det kan bli så, får se hur vi känner.

Är superglad idag. En vän och kollega har försökt med ett syskon en längre period och skulle precis till att köpa ett IVF privat för 37 tusen. Hon skulle börja spruta på denna mensen. MEN den kom aldrig och hon kom ner till mig för en stund sedan med ett litet plus i sin hand. Blev så glad för hennes skull. Vår plan var att det skulle funka för oss båda innan sommaren, YES. Nu är jag nervös för både henne o mig Skrattande

• Knytet

Mariza, jag hoppas på att kunna slappna av lite efter KUB jag också. Just nu känns allt bra o jag är egentligen inte så orolig att det ska bli missfall för jag tror verkligen inte det. Däremot är jag rädd att något ska hända just för att vi är så oförskämt lyckliga just nu.

massa, ja det kanske e liye smittsamt :). Roligt att vara fler. Syrran fick i Dec o en annan polare beräknas i Augusti, jag i Jan o min kollega i feb :)

Var o letade lite lösare kläder idag. Usch vD fult allt var, riktigt deppigt. Jag e ju så smal så jag såg ut som en fågelskrämma i allt jag provade. Tog tipset att istället köpa nån storlek större än vanligt o kolla på något annat när jag fått lite mage :)

• Knytet

massa, hoppas värdet ser fint ut idag.

Inanna, tror också att vi ska göra TUL. Låter lite häftigt.

Jaha, vecka 8+3 idag, jisses vad tiden sniglar sig fram. Sen en vecka tillbaka är det vitt som snö när jag torkar mig så det känns bra. Däremot har jag varit så lättirriterad på saker och ting det senaste, och då särskillt på jobbet. Någon som känner igen sig ? Har också de senaste dagarna haft en del molande värk, antar att det är livmodern som växer..
    KUB inplanerat till 10 Juli, då är vi i vecka 13+3. lååångt kvar. Funderar på att ev boka in ett UL efter midsommar, vi var välkomna om vi var oroliga. Ska avvakta dock och se hur det känns lite närmare. Stora UL inbokat till 21 Augusti, då får vi veta vad det blir Tungan ute. Snälla snälla låt tiden gå fort nu.............

MissCat, hur mår du ??

Mariza, ska verkligne försöka slappna av och njuta lite Solig

• Knytet

MissCat, men fy och usch vad du är med om hela tiden. Låter otäckt med diabeteskoma. Är det pga kosten eller att du missat insulin eller vad ? Härligt med bonusen i alla fall att du fick se bebben igen :).

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011