• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kel, ja jag klarar nog inte amma så länge till, står inte ut med att se henne ledsen och så vägrar hon. Ja skönt att hon sover så bra, morse vaknade hon fem, lite tidigt, men somnade om efter mat. Knytet, ja det där med att klia sönder sig känner jag igen! Är väl inte så mycket mer att göra än det du gör och som du skriver.

• 7879

Sunseed: Ja jag fick mig också ett skratt

Jo jätteskönt att ha börjat få in lite rutiner! Angående amning så är det som Kelsson skriver, men jag har inte kunnat dra ned på ersättning och amma mer för hon verkligen totalvägrar bröstet, får tacka av att vi har fått en fin njuttid tillsammans i tre månader i alla fall

Visst är det bra med föräldrar som kan hjälpa en! Du får säkert hjälpa tillbaka någon gång!   

• 7879
    MissCat skrev 2013-04-17 14:24:05 följande:
    7879: Inte vägde hon 3, 7 kg vid 3 månader

Haha, det här med paddor och jag, nej 5760g.
    MissCat skrev 2013-04-17 14:24:05 följande:
    7879: Inte vägde hon 3, 7 kg vid 3 månader

• 7879

Sunseed: Bra att de har koll på er båda två! Verkar vara i bra händer tycker jag att det låter som! Förstår din oro, men hoppas och tror att det kommer att gå bra när du är så väl övervakad. Härligt att du snart kommer att få se din bebis och hoppas att ni båda kommer att må bra efter förlossningen!

• 7879

Oj vad här har skrivits. Här är det fullt upp som vanlig, men har haft en bra tid med både barn och man- känns bra. Har en härlig tremånaders näktergal
    MEN aj så hård i magen, någon som har några bra tips? 
    Sunseed: Hoppas hoppas att det snart är slut på all väntan för dig och att bebisen kommer ut på ett eller annat sätt det är ju säkert! Hoppas att allt du fått genomlida gör att bebistiden blir lugn och skön! Förstår din rädsla, tyvärr har jag ingen erfarenhet att dela med mig av av hinnsvepning. Ja visst kan man tänka allt möjligt! Kram

Hemulen: Jobbigt att du har mått så dåligt, men skönt att du mår bättre. Hoppas det snart är dags för dina små att komma ut och att allt går bra!

• 7879

Tack för tips om laktulos, ska höra med BVC sköterskan om det inte löser sig. Har gett katrinplommonpuré som hjälpt några gånger och funderar på om jag ska börja introducera gröt redan om det är fiber hon behöver.

Gloxi: Vad roligt att höra att det går bra och att hon somnar själv! Det gör vår med nu, så skönt att det släppt. Hennes sätt att somna är att dra en snutte över huvudet, så likt mig för jag har alltid tyckt det varit skönt att ha något över huvudet, ser så sött ut när hon har snutten över sig!
    Angående amningen så förstår jag dig, jag hade också bestämt att hon skulle få bestämma, men det kändes så tidigt att sluta redan vid tre månader! Men det gick över- känslan alltså, gick ju inte att tvinga henne. Nu får det mysas på annat sätt!   

• 7879
    Kelsson1 skrev 2013-04-30 09:39:01 följande:
    7879: Till oss sa BVC att små blir gärna lite förstoppade av ersättningen o det var de som rekommenderade Lactulos så det är helt i sin ordning att ge det är ju bara ett år sedan vi fick rekommendationen (är du osäker så ring sjukvårdsupplysningen) för inte bra att låta de vara hårda i magen länge för det kan ge bestående men (om de är för hårda, bara som kaninkluttar som kommer ut)...
    Ja ursäkta beskrivningen som kommer nu, men hennes bajs är typ som gråaktig lera, har aldrig varit så jättehårt, men som lera och kommer inte varje dag utan typ var tredje dag. Jo jag vet att jag kan ge laktulos, men vill gärna hitta ett sätt för henne att sköta magen av sig själv, och nu verkar det ju inte gå så kanske dags att ge laktulos...
  • 7879

Gloxy och Miss Cat: Skönt att höra det där med avföringsfrekvensen, men tycker det är så konstigt att det är sådan gråhet på avföringen men det kanske blir så av ersättningen?

MissCat: Ja visst är det undrbart att bli väck av underbart joller. Igår stod vår 2 1/2 åring utanför vår sovrumsdörr och sjöng lilla snigel akta dig och vi fick ett trevligt uppvaknande
    Roligt att han börjat vända sig med, händer så mycket i början! Jag tycker också att det låter som min tjej säger mammam ibland, så sött.    

• 7879

Åh vad kul att titta in här! Stort grattis Sunseed till din kille, vill också se bild om jag får! Vad skönt att han fick full pott och vad bra det låter att ni har det! Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011