• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed skrev 2013-05-29 20:38:40 följande:
    Ja. Det är toppen att han får i sig lite och att han inte tröttnar på brösten trots att han får i sig mycket mer från flaskan. Jag använder visserligen Medela Calmas flaskor som kräver lite jobb att äta ifrån men var ändå rädd för att han skulle rata brösten. Men om jag inte hade fått hjälp via Amningshjälpen och BVC hade jag aldrig trott på att det skulle fungera. BB-personalen gav mig ju inte ens en chans att lyckas. Deras råd var att köra pump i två veckor och om det inte gav något skulle jag ge upp. Vad dom inte informerade mig om var att det inte är alla som får ut något ur pumpen även om det finns mjölk. Jag är en av dom. Jag får inte ut en droppe. Om jag sekunden efter handmjölkar ett endaste handtag kommer det droppar direkt. Så som tur var valde jag att gå efter vad min bebis verkade få i sig istället för om det kom något i pumpen - annars hade jag gett upp direkt. 

Jag had3 samma problem, kom inget nörd jag pumpade heller, tur du känner att du fått bra stöd! Ja min amning tog också tid s9 jag orkad2 inte handpumpa så länge, men det man orkar är j6 bättre än inget!
  • 7879

Sunseed, härligt att läsa om ditt engagemang och att det går framåt!

• 7879

Hur är det med alla i tråden? Själv mår jag bra efter att ha haft en liten svacka. Skönt med ljuset och solen!

• 7879

Kelsson & Knytet: Jo det var nog en blandning av dålig kommunikation med mannen och kombination av mina hormoner, vet inte om det beror på spiralen jag satte in eller om det bara var inför mens. Hur som så kommer han med konstiga kommentarer ibland samt ställer inte upp så mycket och ja- jag kände att jag inte kunde kontrollera mitt humör och min ilska mot honom gick ut över barnen och då fick jag ångest för det. Kände mig helt enkelt som en väldigt dålig mamma som borde veta bättre och kunna tygla mitt humör, men helt plötsligt så gick det bara inte i vissa situationer och ja då blev det ångest....

Knytet: Vad fint med två söta tänder! Och vad roligt att det blir syskonförsök snart, när sätter ni igång?   

• 7879
    Sunseed skrev 2013-06-12 09:39:19 följande:
    Hej!
    Vad jobbigt att ha haft en svacka. Hoppas att det vänder för dig nu. Solen och värme kan göra mirakel.  

Tack, ja tänk vad sol och värme kan göra!
  • 7879

Sunseed: Skönt att han kan ligga lite själv nu, för visst blir det tungt- och varmt att bära hela tiden! Min tjej kräks också väldigt mycket. Jag trodde det skulle sluta eller minska när jag började med fast föra, hon har fått börja äta gröt och ltie smakportioner, men icke hon kräks på och inte är det mysigt när det kräks mat precis... Brukar kunna vara magmunnen som inte är färdigutvecklad på dem som det också kan bero på så hoppas det växer bort!

• 7879

Knytet: Ja låter ju skönt att kunna ta en lugn sommar med Ludvig och börja försöken sen. Hoppas att allt går bra då! Är riktigt kul med syskon även om det är lite jobbigt ibland.

• 7879
    Kelsson1 skrev 2013-06-13 12:00:17 följande:
    7879: Skönt som sagt att du tagit dig upp från svackan. Har själv dåligt samvete ibland över mammarollen men inget blir bättre av att vi sparkar oss själva. Vi måste komma ihåg att vara snälla mot oss själva så vi orkar vara bra mammor. Klart man kommer att göra fel men det är bara ta de tillfällena som varnande exempel och försöka bli bättre.

Absolut, försöker intala mig att man är inte mer än människa och alla gör fel någon gång och bara att lära och utvecklas i situationen! Skönt att ni upptäckte att det var förstoppning och att det blev bättre! Hoppas det inte strular mer!
  • 7879

Dumma padda, nu blev det fel. Det sista skulle ju vara till Sunseed!

• 7879
    Gloxi skrev 2013-06-13 21:06:44 följande:
    7879, skönt att du mår bättre. Som jag skrivit innan, misstänker jag att du är för snäll mot din man. Det är inte alltid lätt att säga ifrån, men jag hoppas att du hittar styrkan att göra det. Kom ihåg vännen att han skall vara väldigt glad för att ha dig (tror inte att han är värd dig, tyvärr). Inte alla kvinnor hade accepterat hans beteende och krav. Stor kram till dig.

Tack för ditt fina stöd! Du har alldeles rätt i det du skriver, jag är alldeles för snäll och är för otydlig i det jag vill, önskar. Jag jobbar med det och hoppas jag blir bättre, mannen är nog svår att ändra på. Tack för kramen!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011