• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag älskar också att läsa och är inne på Jo Nesbøs 4e bok om Harry Hole. Har jag tyckt varit underhållande läsning... Glad
    Vecka 38

• Speck
    Lillstintis: Jaadu.. bebisen fortsätter ju att gå upp i vikt, och trots att det stod för nån vecka sen i grav kalendern att man inte ska gå upp mer i vikt så fortsätter jag stadigt men sakta uppåt.. Så jo, de här sista 3 veckorna som är kvar kommer jag nog tyvärr bli större. Det börjar bli ganska besvärligt nu, med magen..
  • Speck
    Viksan: Hur kan du bara utgå sådär från att jag har SD? Flört
    Men joda, ibland kan jag knappt gå utan att jag måste stanna o andas igenom några förvärkar..  Men 3 veckor till sen är bebis ute Skrattande
    Nu i veckan åker vi till Dalarna så den här veckan ska den inte komma iaf.  

Kelsson: En sammandragning känner man, det va det jag fick höra och jag kan inte annat än o hålla med. Inte alla känner av SD heller.   Magen blir hård och det är obehagligt, men gör inte ont.
  • Speck
    Kelsson: Jag tror jag började få sd i vecka 25.. Så det kanske kommer för dig med Flört

EGO: FK ringde! Jag har ju världens gulligaste handläggare på FK. Hon har fixat så jag får mellanskillnaden för min löneförhöjning utbetald extra nu 4e augusti! Det blev inte mer än ett par hundralappar, men jag är jätteglad! Trodde inte jag kunde få retroaktivt från FK, bara om jag fortf var sjukskriven eller nåt sånt där har jag fått höra, men det fixa hon serru! Och så ville hon kolla hur jag mådde osv, sötaste.
    Synd man inte har en egen kontaktperson angående föräldrapengen också..... Obestämd 
  • Speck

Lulis: Jo alla blir vi nervösa innan KUB - tänk om bebis inte mår bra osv.. mycket tankar. Men det kommer gå fint ska du se!
    Jag drömde att jag var o shoppade kläder, klänningar! Och jag var SMAL igen ! Skrattande Å så jag längtar....

Min foglossning har senaste tiden blivit än värre - nu märker man tydligt att bäckenet är "isär" eller hur jag ska säga.... När jag vänder mig om i sängen t ex så KNAKAR bäckenet och gör SKITONT. Alltså, då undrar man ju egentligen hur mkt mer det kan foglossas haha.. jag är nog "max isär" nu    Tungan ute

• Speck
    Kelsson: Jo, det är inte många veckor kvar nu, så det gör ju att man står ut lite enklare. Men det känns väldigt overkligt att den snart ska ut liksom...

Lillstintis: HAHAHAHA...!!   "då kanske bebisen glider ut av sig själv så småningom" Ja, man kan ju hoppas!! Skrattande
  • Speck

Förlåt Kelsson - har jag överskridit MAX-gränsen för antal tecken/vecka nu? Flört

• Speck
    Viksan: Just nu har jag så fruktansvärt ont att jag kan inte röra benet i sidled alls utan väldig smärta. Så inge kul att ta sig i/ur säng/soffa/bil.. Jag hade för ett par veckor sen att foglossningen kändes jättebra och jag kunde gå gansa snabbt och hade bara lite ont. Men sen kom det tillbaka med råge och du är jag helt invalido.
    Sen även tidigare så hade jag bra dagar och dåliga dagar. Jag tror inte att du kommer känna att det är i onödan du sjukskriver dig. Känner du det så kan du ju alltid be om 50% igen, men jag tror inte det.. Jag kunde vakna vissa dagar och inte kunna resa mig, andra dagar var "ok".
    Jag tycker du ska behålla läkartiden och be om heltidssjukskrivning. Jag ångrar att inte jag bad om heltidssjukskrivning ibland, men "det gick ju". Det var bara så sjukt jobbigt för företaget flyttade till en ny lokal och där hade de inte fungerande hiss och mitt kontor var på 2 trappor.........
    Och nu när jag varit ledig så har jag insett hur TRÖTT jag var och det var SÅ skönt att ha 3 veckor för mig själv medan maken jobbade.

Utav babypuder, schampoo och tvål - vilket är mest användbart? Fått en rabattkupong jag hade tänkt använda, men bara om det är nåt jag kommer behöva... Tungan ute     
  • Speck

Viksan: Min bebis är inte fixerad än enligt bm.. Den "sitter som en kork" enligt bm, men inte fixerad.. Men enligt henne är det iaf ingen risk att bebis slår en volt och blir "stjärtbebis" som hon kallade det.. (sätesbjudn).
    Så kanske är därför jag har så ont. Mkt vikt på höfterna och ingen fixering.
    Jag tycker definitivt det låter som du ska ha 100% sjukskrivning, för vet du? Man har rätt att leva även fast man är gravid. Klarar du (knappt) bara att jobba och sen är helt slutkörd av smärtor och trötthet så ska du bli mer sjukskriven. Basta.

• Speck
    Kelsson: Många kvinnor slipper smärtsam foglossning, vi verkar bara vara lite otursförföljda i denna tråden, där det ändå är en hel del som har fogsmärtor. Men bara för att du itne har ont betyder det inte att det inte vidgar sig.. Och vet du, jag hörde att kroppen skapar sig inte större barn än den klarar att föda ut! (generellt sett). Så kroppen fixar de där seddu Skrattande

Strössel & Viksan: Ok, får se om jag köper nåt över huvud taget. Verkar inte som att det finns nåt rätt eller fel när det gäller bebisar! VART ÄR HANDBOKEN? Man måste ju få nån form av manual tycker jag. 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011