• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Halloj! Hemma efter ett par dgr i Dalarna! Har läst och tänkt kommentera men jag vet inte vad jag skulle säga till vem, så jag säger grattis, va skönt och krya på dig till lite olika människor.... Drömmer

Jag är helt slut idag, både igår o idag har jag sovit middag på 1,5tim mitt på dagen, SÅ trött. Märks även att det börjar närma sig litegrann då jag har förutom sovit mkt, mått lite småtjorvigt idag. Fick en förvärk som var så kraftig att jag hängde mig på maken för den liksom sken ut i benet från ryggen så jag knappt kunde stå?! SÅ obehagligt starka de börjar bli nu.  Men måste ändå vara beredd på att det kan dröja 3 veckor till innan jag får möta vår lilla bebis.
    Skulle va intressant om bm gjorde en undersökning för o se om det börjar hända nåt med tappen eller inte.. men nästa gång jag ska till bm ska jag till en ny då min är på sem så då vill jag inte fråga... Skäms 

• Speck

Kelsson: Hade jätteskönt i Dalarna! God mat och lite småutfykter är aldrig fel!
    Jo, går in i v 39 imorrn, (38+0) så nu är det ju verkligen när som helst.. Men det vanligaste är ju att man går över så jag ställer n mig på det..

• Speck
    Viksan: Haha det ena behöver ju inte utesluta det andra! Jag ser både fram emot den och tycker det känns läbbigt Glad Jag börjar känna att det kan börja bli dags för bebisen att titta ut så den får sträcka på sig ordentligt och låta mina revben va Flört 
    Och sen så känns det som att jag ingenting kan göra utan att få ont och behöva stanna upp och maken stackarn som är på semester vågar inte lämna mig och vill inte ta med mig ut på en promenad ens.. Älskade make som inte tål att se mig ha ont.. Oj oj hur ska den här sista tiden gå då det bara blir värre o värre vad det verkar (värkar..haha).
    Så en del av mig känner att det vore lika väl om den kom nu... "put me out of my misery"..
    Men angående själva förlossningen är jag mest nervös att vi inte kommer vara hemma när det sätter igång, sen att det gör ont o sådär, det tänker jag inte så mkt på. Jag ser mera fram emot att få träffa bebis, så själva förlossningen känns som en parentes.  
    Jag tycker att drivkraft på jobbet och graviditet inte är två kompatibla saker faktiskt. Tungan ute

Strössel: Skönt du mår bättre. Ja jag kanske frågar, det beror på hur hon verkar. Den bm jag hade förra gången det inte var min bm var så stel o hårdhänt att henne hade jag inte velat be om en undersökning.

Förresten, har jag sagt att det är vecka 39 idag?    
  • Speck
    Jis: Fin mage och grattis till ny vecka och bröllopsdag! Ska ni göra nåt speciellt för att fira dagen? Vi var ut o åt på restaurang när vi firade 2 år för någon månad sen..

Aurora: Jag lider med dig, men det enda som gäller är vila vila vila. Dra ner på tempot och hoppas de blir bättre. För mig blev det bättre efter ett tag, jag hade några veckor som det var mycket (det var då jag såg till att maken färdigställde barnrummet) men sen lugnade det ned sig igen. Så det behöööver inte va så att det ska va sådär resten av din grav mena jag, att du får sd jättelätt o så.   
  • Speck

Karmosin: Vi har en Hyundai Getz och en Volvo V40 från -04 båda två.

EGO: Jaha. Fortf ingen bebis på gång. Jag börjar bli ordentligt rastlös och vill ha tips på vad man kan göra i sthlmsområdet (ett par mil uppåt eller neråt spelar ingen roll).. Försökte få maken att vilja åka till sigtuna eller vaxholm, de ska visst va fint där.. Men han har kört budbil där för ngra år sen o tycker inte de känns särskilt lockande.... Tips?
    Det ska kännas som att man gör nåt eller liksom hittar på nåt, utan att för den sakens skull vara för dyrt eller ingå för mkt promenerande...  Skrattande

• Speck
    Jis skrev 2011-08-09 10:28:51 följande:
    som sagt, man kan ju köpa massa saker efter hand, det är ju inte så att din nyfödda skrutt kommer skrika efter babygymet en första tiden tex  

Amen, Jis! Bara ni har det viktigaste, största grejjerna som nånstans för bebis att sova, och sen en barnvagn och bilbarnstol, lite blöjjor och tvättlappar så KAN man faktiskt gå ut o köpa sånt man inser man saknar efteråt. Man måste ju inte ens ha skötbord.
  • Speck

Jag räknar med att få en stor bebis så har jättelite i stl 50. Mamma sa vi växte ur stl 50 på 2 v... Men nånting måste ju bebis ända ha på sig de första 2 v, så stl 50 är inte fel Skrattande

• Speck

Förresten - Viksan... Så tidigt in i grav - du är väl runt v 28 eller nåt?? Jag vet massor i min augustitråd som varit sjukskrivna heltid så "tidigt" i grav - så de där känns som lite BULLSHIT faktiskt. Vafan ska du in o jobba 2 tim/dag för? Verkar helt sanslöst. Du hinner ju knappt sätta dig innan de e dags o gå igen. *skakar på huvet*
    Jag tror inte ett dugg på att du inte KAN bli sjukskriven på 100%.
    Se så olika det är.. min läkare ville sjukskriva mig mer hela tiden än vad jag bad om, och din vill inte sjukskriva dig det du ber om... Tror dom att du försöker utnyttja systemet eller? För att det är ju ALLAS dröm att få så lite ersättning som man får som heltidssjukskriven............  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011