Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel o Viksan: Jätte fina magbilder!

Spets: Stort Grattis till lyckat VUL! Vi kunde inte heller hejda oss utan fick tårar i ögonen vid första VUL vi med.

Karmosin: Typiskt att rean är nu när jag är vääääldigt långt borta från närmsta Polarn o Pyret...

tredjemaj: Oroa dig inte, jag åt bröd (hellst helt vitt bröd utan några fibrer alls) i flera veckor. Koncentrerade mig på att äta riktig mat till lunch istället. Jag har haft inställningen att jag äter när jag kan o det jag kan o är helt övertygad om att bebis mår bra ändå!

anderska: Jag hade blödningar mellan TD o VUL så gissa om jag var nojjig!?! Har lugnat ner mig nu o försöker bara vila o äta det jag kan.

kasa, anderska o lillstintis: Jag fick extremt mycket svamp av p-piller när jag började med de. Fick bukt med problemen när jag började sova utan trosor, inte ha tajta varma byxor för länge, slutade tvätta mig med tvål/rengörningsmedel därnere. Har inte fått svamp nu under graviditeten o hoppas slippa det, blev immun mot de receptfria medicinerna under mina "problemår"...

Viksan: Stackarn! Hoppas det blir bättre snart. Är också trött, det är så ljust här uppe om nätterna så jag vaknar lite nu o då o kollar klockan...

kasa: Håller tummarna att det bara är bra besked du får!!!

• Kelsson1

Strössel: Jo är väl ok här, ligger i soffan o mår illa. Har även haft ont igår o idag vid livmodern som gjort mig lite orolig. Går det inte över åker jag in imorgon bitti för kontroll. Det är väl inte alldeles lungt här, några syskonbarn är här på semestern o de är mer än livliga...

kasa: Tror inte att ni får vänta betyder dåliga nyheter, tänk på att posten också ska ha några dagar på sig att leverera brevet. Vad jag vet använder väl sjukvården B-post vilket tar lite längre tid. Hoppas hoppas att ni får bra nyheter!

• Kelsson1

Speck: Det är förståeligt att du har kortare stubin nu. Skriv av dig bara så känns det lite bättre sen!

Jis: Låter helt underbart, det är du värd! Njut lite istället för mig också!

Strössel: Var hade du köpt salvan/krämen? På nätet eller säljs det i butik också? Men åk in till sjukhuset om du är orolig! Annars tror jag att du kan lungt strunta i vad gamla tanter säger, alla graviditeter är ju olika! Är helt övertygad om att bebis mår jätte bra i magen o fortsätter att vifta på även om du inte känner av det! STOR KRAM!

Vickan: Kan inte garderoberna vara bra att ha ändå? Ökar det inte lägenhetens värde? Vi har garderobsvägg i sovrummet (i lilla tvåan) o jag är super nöjd så köp den du. Om det känns bättre kan du intala dig själv att det är av annan orsak...

kasa: HELT UNDERBARA NYHETER!!! Vet inte vad mer jag kan säga men du ser, man ska inte alltid lita på statistik. STOR STOR KRAM!!!

Ankaja: Härligt att illamåendet gett med sig. Tråkigt att du bytt ut det mot foglossning istället. Jag håller kvar vid illamåendet jag . Kan riktigt se framför mig hur roligt ni hade med badkaret igår , skrattat gott här...

anderska: Inte mycket som hjälper mig mot illamående. Jag tog under ett par veckor Postafen men tyckte inte att de hjälpte nämnvärt, har inte fått något utskrivet av läkare då jag inte kräks. Det underlättar dock att småäta hela tiden, illamåendet har för mig blivit värre om jag hinner bli hungrig.

Ego: Tror att jag har känt av bebis igår. Var som små små bubblor som kittlade i magen o kändes inte som gaser. Hoppas att det var bebis o att jag får känna mer snart!

• Kelsson1

Speck: Börjar närma sig för din del...

Ego: Var iväg o tittade på barnvagnar för första gången idag! Lutar mot att det blir någon variant av Emmaljunga för oss, maken tyckte att de andra märkena var för plastiga... Han ska väl få säga sitt också, bara jag får bestämma färg
    Köpte tre st body i neutrala färger, första inköp till bebis är därmed gjort!

• Kelsson1

Speck: Tycker att du gör helt rätt som ställer in dig för lätt förlossning, ingen idé att stressa upp sig i förväg med andra jobbiga tankar. Själv har jag väl inte ens tänkt på förlossning än, är väl rätt övertygad om att den kommer att vara smärtsam o jobbig . Inget med att bli gravid eller vara gravid har varit lätt så varför skulle förlossning vara det? Men som sagt är inget jag går o fruktar, gör som med ÄP (vilket är EXTREMT smärtsamt för mig) tänker inte alls på det smärtsamma utan på det som kommer efter. Tänk att ligga o titta på sin aldeles egna bebis! Står ut med vad som hellst för det!!!
    Vi har RUL först 12/7, så det är ett tag till dess...

Strössel: Håller med resten av gänget. Åk o köp Angelsound eller ring gyn! Ingen idé att du går o oroar dig när det går att åtgärda så lätt som att du får höra hjärtljuden!!! Är säker på att allt är bra, frågan är bara att få dig lugn! STOR KRAM!

• Kelsson1

Strössel: Visste att allt skulle vara bra med bebis men väldigt bra att du fick åka in å få det bekräftat! Tycker verkligen att du ska fundera på att byta BM om din är så grinig. Du är värd det bästa!

Speck: Jag är inte helt säker på att jag kommer att tänka så mycket på förlossning. Är som sagt rätt övertygad om att det kommer att vara fördjävligt (för mig). Men det är inget jag har något emot, allt med att få barn har varit svårt så därför inställning till jobbig förlossning .  Men bebis måste ju ut så det är därför jag inte stressar upp mig över det.

• Kelsson1

Lillstintis: Skrattande Tror visst att du kan lämna funderandet över förlosning tills bebis är född Skrattande

• Kelsson1

Strössel: Helt underbart att höra dig så positiv o lugn! Det är så du ska vara o tror starkt att det är så du kommer att vara bara du får en mer sympatisk BM! STOR KRAM!

anderska: Ladda bara med näsdukar, vi kunde åtminstone inte hålla oss från tårar när vi såg hjärtat slå första gången...

• Kelsson1

anderska: Svarar istället för Vickan, nej inga ljud så tidigt. Fick för den delen inte höra ljud på KUB heller...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011