Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Anderska: Jag vägde ungefär detsamma vid inskrivning o är bara 166cm... Men på grund av mitt illamående har jag fullkomligt skitit i om jag går upp i vikt mer eller inte. Jag äter det jag klarar av för tillfället. Har märkt att jag blir mer illamående av sötsaker så kan åtminstone inte stoppa i mig sådant...

Speck: Jaha du har en svikare som inte orkar ställa upp

Karmosin: Det där var väldigt bra information! Skönt nu kan du verkligen slappna av! Den var verkligen väldigt fin.

tredjemaj: Valde ni gå privat eller på vanlig mvc? Jag har också funderat på att byta, inget direkt negativt hände oss men är inte helt säker på att det kändes hundra rätt...

strössel: Det är väl bra att sprida ut shoppandet lite? Det är vad vi har tänkt oss när vi kommer hem i slutet på nästa vecka!

Ego: Varit extremt trött o haft lite ont i magen nästan varje dag. Skulle vilja vara duktig o röra på mig mer men orkar helt enkelt inte! Blir väl lite mer motion när man kommer hem o börjar jobba igen...

• Kelsson1

tredjemaj: Går hos BM Östermalm, de finns i samma byggnad som FC Stockholm. Har funderat en tid på att byta till Primaliv men inte orkat fundera igenom det helt...
    Jo jag mår bättre om jag håller mig ifrån sötsaker, men kan fortfarande bli illamående. Skillnaden är att om jag äter godsaker så mår jag mer illa o längre tid. Hoppas du också mår bättre utan sötsaker.

anderska: Gick idag in i v17 och har fortfarande "mensvärk" nu och då så för min del verkar det vara normalt...

strössel: Säger de inte att när man gått så långt som du så skulle bebis med största sannolikhet  överleva även om den föddes för tidigt? Menar bara att du borde kunna slappna av lite

• Kelsson1

Ego: Gick in i graviditetsmånad 5, v17(16+0) idag! Kan inte förstå att det gått så bra för oss! Är sååå glad för varje ny vecka (trots illamående o trötthet)!!!

• Kelsson1

Strössel: Kollade bara för kul o de menar att från v22 är det osäkert om bebis är stark nog för att överleva men chanserna är mycket bättre redan veckan efter och blir bara bättre o bättre för varje vecka...

Hoppas alla haft en underbar midsommar!

• Kelsson1

Jis: Jag har bakfyllekänningar illamående redan på morgonen idag... men det är man van vid numer

• Kelsson1

Angående jobbiga nätter så hade jag en väldigt jobbig natt nu, vaknade stup i kvarten för att jag frös, var för varm eller behövde gå på toa. Nog för att man är van vid att vakna för att gå på toa men det här var löjligt. Illamåendet är inte bättre det heller. Slipper åtminstone spy (stackars Carlan). Vi satt o räknade efter föräldrapenning här, några positiva överraskningar kom inte . Men vad gör man inte för sin aldeles egna lilla bebis?

• Kelsson1

Strössel: Jag hittade väldigt söta bodys på Barnenshus som var vita med ljusa bruna nallar på så behöver inte vara svartvitt . Tror inte att du behöver oroa dig över bebisens storlek, de skulle ha sagt något om det var oroande. Har de inte sagt något kan du slappna av o veta att du får en bebis i perfekt storlek!

Vickan: Vi har räknat med att hunden får stanna hemma från dagis, kommer inte att ha råd med den lyxen på FP

carlan: Skönt att du är inlagd så slipper vi oroa oss för dig! Hoppas att du slutar spy snart. STOR KRAM!

• Kelsson1

Strössel: Är hemma hos mamma än, liten byhåla i norr men det råkar finnas Barnenshus här ändå Men du har rätt, blir fint med svartvitt kombinerat med rosa eller blått.

Viksan: Välkommen tillbaka! RUL kommer att gå över väntan för dig, ingen idé att oroa sig! Låter så härligt med sparkar, längtar tills maken får känna de.

Karmosin: Härligt med länkar, de kommer säkert till användning längre fram... Tack!

anderska: Det är så jag tänker, man får bara leva mer ekonomiskt så går det bra!

Speck: Underbar mage!

Ego: Haft enrätt bra dag idag. Har till o med orkat ta en promenad med yngsta syrran o vovven. Det har inte hänt på flera veckor innan . Bara lite illamående på eftermiddagen  så är rätt nöjd med min dag. Tyvärr har jag bara en vecka kvar av semestern vilket känns lite tråkigt...

• Kelsson1

Strössel: Tack, ska försöka!

Speck: Håller tummarna att du får födelsevikt beräknat! STOR KRAM! Gör absolut inget om du inte orkar kommentera allt, vi har nog alla dagar då vi bara inte orkar säga något. Viktigast att vi alla vet att de andra lever med i hjärtat!

Viksan: Pappan får börja prata mer med bebis så kanske h*n blir mindre skygg . Jag har bra dagar o dåliga dagar med illamåendet. Tyvärr har de dåliga dagarna dominerat än så länge men hade åtminstone igår en bra dag

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011