Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Nej här pratar vi inte heller med magen. Den har nog ont i öronen ändå av allt prat och stoj här hemma . En vän spelade samma låt för sin bebis i magen flera ggr per kväll. När bebisen kom ut så spelade hon den alltid när bebis var otröstlig och den lugnade sig varje gång och blev tyst. Lite häftigt.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

ja eller bebisen då...magen kanske inte lider så värst .

• Vickan I

Kelsson - Ja visst är det. Tänkte själv att jag absolut skulle göra det med ev kommande barn, men nu har det inte blivit av. Inte försent iofs, men måste välja ngt man själv står ut med om och om igen . Kanske inte fungerar för alla, men häftigt om det gör det.

• Vickan I

Tredjemaj - slarvade med knipövningarna förra graviditeten samt tiden efter och straffas nu när jag är gravid igen. Inte känt av det mellan graviditeterna, men nu måste jag verkligen knipa och korsa benen om jag ska nysa.

Kelsson - envisst men bra träning inför framtiden ;). Vid halv sju hade vi redan byggt ett legohus och en briotågbana här hemma *snark* haha.

Härlig mage Speck. Snart ett minne blott :).

• Vickan I

Kelsson - ja det är såklart skillnad. Igår var det "min" sovmorgon så sambon gick upp tidigt. Men jag vaknar tidigt och kan inte somna om ändå. Som du säger jobbigt värre. Men skönt få ligga kvar en stund iaf. Men stör mig ändå på att sambon kan sova huuuuur länge som helst han haha. Logiskt? Nej! Men blir sur ändå haha.

• Vickan I

Vad alla är duktiga och tränar eller längtar efter att träna. Jag HATAR att träna haha, men måste göra det för att kunna jobba. Men nu har jag inte rört på mig sedan jag tjuvtestade plus efter blödningen på rd 8. Men jag inbillar mig att jag är taggad att börja träna efter bebis är ute. Räknar med att gå upp ca +20 kg eftersom jag bara ligger och äter på soffan mest då jag har ont och ska bli lite kul att se hur fort jag blir av med dem. Inbillar mig löpträning och gym och allt möjligt. Troligt med två små här hemma där iaf den stora sover dåligt...kommer vara ett lik haha. Såg att word class nära här ska börja med barnpassning också...snart inga ursäkter kvar . Men tuppler metoden och belly bandit ska testas.

• Vickan I

strössel - knipövningarna under grav har jag bara hört ska vara för att 1. lättare kunna hitta rätt muskler sedan när man ska krysta och för att ha lättare att träna upp dem igen efter förlossningen. Men efter lär ju vara mkt viktigare helt klart.

• Vickan I

Kelsson - Ja samma här. Blir knäckt av att dra barnvagnen upp för en backe eller ta mig upp för en trappa så vete sjutton hur det ska gå....Lite orolig för det med, särskilt med de saker jag tyckte var jobbiga förra gången också...fick bl.a inga krystvärkar som alla hade tjatat om vilket var stressande och urjobbigt. Men ut får vi dem .

• Vickan I

strössel - ja det räcker nog med att fråga flera bm på samma mottagning så blir svaren olika...Så är det sedan på bvc också...man lär sig fort att de inte är några facit utan "bara" tycker i mycket dem med.

• Vickan I

strössel - ja jag längtar massor samtidigt som jag kan panika lite och tänka att nej inte än, behöver lite mer tid med bara ettan först. Men jag skulle absolut inte bli ledsen om bebisen behagade dyka upp säg en två veckor för tidigt .Tiden får mao gärna gå liiite fortare .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011