-
-
Kelsson - Nej har också läst i en annan tråd om flera som haft problem med dem gällande reklamationer och annat så verkar inte vara en så bra butik. Vi är i leksasaffären där en del då sonen älskar att kolla på sakerna och det är alltid BARA ung personal där så de har väl inte så bra koll/intresse av barnvagnar.
-
Speck- hahahaha här är en till där allt satt sig på röven och låren. Var samma sak för graviditeten. Helt sjukt hur mkt större de kan bli . Typ 12-13 kg som fördelat sig bara där!!!!!!!
Viksan - Jag har gått upp en 12-13 kg nu i v 31!!! Jag hade sagt att jag skulle gå upp mindre denna gång, men nu blev det inte så. Men oroar mig faktiskt inte, ser sjukt nog lite fram emot att köra igång och gå ner sedan (är väl för att det gick typ av sig självt sist, då +16 kg, så hoppas det blir så denna gång med....hjälp annars . Vägde 54 på inskrivningen i v 11 el när det var så ska väl ner dit igen sedan, räknar med att gå upp ca +20...Men jag äter när jag vill, hur mkt jag vill av vad jag vill och trivs . Ska banne mig inte plåga mig i i onödan. Vem vet kanske sista gången jag är gravid och vill bebisen i magen och jag ha massa glass och vaniljbullar varje dag så får vi det .
-
Hello i tråden.
Kelsson - Jo jag rasade ju i vikt i vintras i samband med utomkvedet när jag mådde så dåligt. Såg riktigt smal och risig ut ett tag då. Inte snyggt smal utan bara insjunken och sjuk, så ner till den vikten vill jag inte igen. Skiter i vad jag väger egentligen, när mina älskade jeans sitter som de ska igen då är jag lagom . Så brukar jag mäta.
Jag blir också mätt fort, men det hindrar inte mig från att äta hahahaha! Har ju all tid i världen att småäta på. Drömmer också skumma saker. Denna natt drömde jag att jag började blöda en MASSA och ringde min mamma för att hon skulle köra mig till förlossningen. Påvägen stannar hon vid MIO för att kolla på köksbord el vad det var och när jag blev upprörd då så säger hon att om jag nu har det så jobbigt så kan jag vänta i bilen . Min gulliga mamma hahaha.
Idag var jag och träffade min kompis som blivit gravid efter 6.5 års kämpande. Ngn frågade om det var IVF och jag visste inte, men hon berättade att det var spontant hemma!!! Efter alla inseminationer och sedan nekad mer hjälp så lyckades dem själva . Hon trodde det var till stor del för att hon börjat träna ordentligt och gått ner en hel del i vikt. De var i v 19 fortfarande i chock. De hade slutat tro och försöka för tre år sedan och lagt alla barnplaner på hyllan, men sket i att skydda sig bara då inget hände ändå. De hade i samband med pluss på test precis fått medgivande för adoption också.
-
Anderska - jag säger som kelsson att kolla upp om du tycker att det är onomrlat mycket vätska som du känner att du behöver.
Aurora - Hyr säger jag, men från riktig firma (ex de som kelsson nämner) där man vet att det provtestats mellan användarna. Ett babyskydd skall man ha så kort tid som möjligt då en bilstol är säkrare vid en ev krock. Så fort barnet är stadigt nog att sitta med stöd (ca 5 månader) "skall" man byta till bilstol istället (vinkeln vid en ev krock för bebisen nacke/rygg är mkt bättre i en bilstol än i ett babyskydd, usch såg en hemsk film om skillnaden också). Om man ändå väljer att ha babyskyddet längre så brukar bebisen ha börjat växa ur det vid ca 7 månader. Om jag vetat det när sonen föddes så hade vi också hyrt ett. Nu fick vi ett i present istället som det här barnet också får ha och sedan är det för gammalt. Det är bäst-före-datum på dem också! -
www.familjeliv.se/Forum-3-101/m55363042.html
En bra tråd om man vill ha hjälp att välja babyskydd eller sedan till vilken bilstol man ska välja. Vi klurar också på vad för bilstol stora killen ska få när bebisen är några månader och ska ta över hans bilstol (en britax hi-way vilket jag varmt kan rek) efter babayskyddet. -
Ahh allt försvann....men den korta versionen igen då....
Karmosin - Det står bl.a att läsa på NTF hemsida. Babyskyddet är inte alls ngt dåligt skydd, det är det bästa skydd för en ostadig bebis som finns, men en bilstol är säkrare och därför "ska" man byta till det så fort barnet kan sitta. Men alla gör som de själva tycker känns bäst för sitt barn så klart. Barnets nacke och huvud påfrestas på ett helt annat sätt vid en krock i ett babyskydd där de pressas uppåt pga lutningen de ligger i mot i en bilstol där det endast pressas bakåt.
Strössel - ja PP black är också jättefin. Jag vägrar kolla andra färger då jag också kommer börja vela då . Kan du inte ta pp-liggkorgen då och vanliga jeans-sittdelen?
-
Bra val strössel .
-
strössel - ja men då vet du det är rätt . Jag är inställd på att byta vagn i april ändå när snön är borta så jag försöker att inte lägga så mkt energi på färgen jag valt .
-
Kelsson - ja haha, ok men då blir det barnens hus som ska kollas. Min mamma lät lite kryptisk dock så tror det kan komma ett skinn där, men vet inte. Visst är det mysigt tänka att de ska ligga gosa på det . Kul med lite shopping till er också .
Ni som har barn sedan innan. Vad blir det för overall i år?