Inlägg från: Speck
|
-
-
Jis, jag har hört att om din mamma födde stora barn gör du det sannorlikt också - men det kanske är lika mkt en skröna som allt annat som rör graviditeter.
Min mamma födde inget barn under 4kg och min bebis beräknas hamna på 4kg också så för mig verkar det dock stämma. Fråga din mamma hur stora ni var som barn
Och sen hur man är som vuxen har inget att göra med hur man var som barn. Jag var jättetjock hela barndomen och smalna inte av förrän slutet på tonåren. -
EGO: Imorgon är det besök hos BM och sen åker vi till landstället 17 mil bort! Ibland får jag jätteonda förvärkar men det är så sällan och de kommer sällan fler än ett par stycken så jag vågar lämna sthlms-området. Dessutom är det bara 1tim 45min hemifrån. Det tar ju typ lika lång tid hem från stan
Läste nånstans att om man tar det lugnt och är utvilad så är det högre sannorlikhet att förlossningen sätter igång, så ett par dagar på landet är kanske inte helt fel
Vill verkligen att förlossningen ska sätta igång, men inte så mkt att jag vill dricka basilikate (fy va äckligt) eller dylikt. Äta färsk ananas kan jag dock tänka mig - sååå gott!
Jis, Kelsson: Det är härligt med de små liven! Man blir väldigt fokuserad på sig själv och sin kropp under grav, iaf jag. Tycker nästan det är en skymf mot bebis om maken nån gån ginte vill känna på magen eller så haha -
Vksan: När din bebis sparkade till Boten Anna kanske den viftade i vild panik för att den avskydde låten? Det var så jag resonerade när bebis började sparka när den hörde Petter på radio.
Tredjemaj: Kön okänt. Vi satt o diskuterade namn idag och både jag o maken var helt övertygade om att jag hade kommit med nåt förslag för några veckor sen som vi båda älskade... men nu har vi glömt vad det var! Haha, vi är helt otroligt dåliga på att komma på namn...
Kelsson: "Alla andra" pappor pratar inte alls med magen, min man gör det inte. Ok, nu på slutet har han börjat viska till magen "head towards the light" och "ta dig mot utgången" och dylika fraser Fler än jag som vill att bebis ska komma ut nu.
Strössel: Jag fick ganska tidigt ett åderbråck i ena blygdläppen så jag har haft ganska mkt ont i underlivet och värre blir de ju tyngre jag blir. Känner mig liksom sprängfylld av blod typ och det är inte särskilt bekvämt, ibland så måste jag liksom "trycka emot" för att lätta på trycket eller hur jag ska säga... Så jag har haft obehag/värk från underlivet, ja. Nu har jag dessutom blivit jätteöm i slemhinnorna, så någon färdknäpp kommer det inte bi tal om..
Kasa: Joda, det går framåt får jag hoppas? Haha.. När jag var hos BM i torsdags bad jag om att få bli undersökt för att få besked om tappen börjar kortas osv, men då fick jag till svar att de gör inga undersökningar utan "du märker om det är på gång eller inte, vi är inte där och stör i onödan". Tyckte jag var lite snålt svarat, men men. Jag försökte känna själv i duschen en gång för jag vet var tappen brukar va, men kunde inte hitta den, så hoppas det är ett tecken på att den håller på o utplånas. Har lite förvärkar, senaste veckan haft problem med illamående och knepig aptit (ibland petar jag i maten, ibland äter jag för 3), sover apkass för att jag vaknar o mår illa.. Och senaste nytt är att jag vid varje förvärk får domningar o smärta ner i vänster ben om jag står upp när jag får värken.. Mamma gissade på tt det är ischias som kommer i kläm.
Jag hoppas bebis kommer snart nu faktiskt, vill träffa vår lilla pingvin! Och så får jag inte lämna sthlm nå mer nu för maken (han är för nervös att det ska sätta igång haha, sötaste) så nu kommer tiden snigla sig fram gissar jag. Vore dessutom kul om maken fick tillbringa sista semesterveckan med bebis och mig och inte bara en frustrerad gravid fru.
EGO: Sista veckan nu, 1 vecka kvar till BF! Lördag 20/8 är jag beräknad och jag hoppas att jag inte kommer behöva läkartiden BM bokade till mig på KS spec mvc tisd 23/8. Om bebis inte kommit ska de kolla med ctg så vi båda mår bra och boka tid för igångsättning. Hoppas jag slipper igångsättning...... -
Det här är för 25 veckor sedan. Jag saknar min kropp.
-
Det här är idag. Vecka 40. -
Jis: Haha skoja inte jag satte mig på mammas träningscykel med pulsmätare för några månader sedan och av att trampa lugnt kom jag upp i 110 i puls Vilopulsen har legat i övre 70, runt 77...
-
Haha så hade jag också, typ i din vecka, att den sparkade neråt så mycket och så hårt att jag blev rädd den skulle sparka sig ut eller ha hål på fosterhinnan eller nåt! Haha, ringde ju tom vårdguiden som nästan garvade åt migKelsson1 skrev 2011-08-14 20:30:48 följande:Någon har sparkat neråt hela kvällen, känns verkligen som man ska be maken kolla att en liten fot inte sticker ut... Inte alls behagligt.
Åh va ni snackar fårskinn. Vi har inte köpt nåt och jag tycker inte det känns jättepanikigt faktiskt. -
Jag tror inte man måste nånting när det handlar om att köpa prylar till sin bebis. Förutom om man ska åka bil, då måste man ha bilbarnsstolströssel skrev 2011-08-14 21:15:29 följande:Speck: Jag har inte heller köpt nåt fårskinn vet inte om jag ska köpa nåt heller, måste man ha ett fårskinn ? Har alla såna ?
-
Kasa: Jag o maken har börjat promenera dagligen, det blir nog inte mer än 3-4km men vi är ute i nästan en timme (kan inte gå så fort utan att få ont så vi går lugnt). Gå i trappor vet jag inte hur jag ska klara av haha! Jag tycker trappen till övervåningen är jobbig nog Och sex är ett tips jag hört många rekommendera, men jag har så svullna ömma slemhinnor att det skulle bara vara smärtsamt för mig, och det känns det inte värt.
Ang det du sa om träning, jag har inte gått på vattengympa eftersom alla vattengympor stängde för sommarn när jag behövde det som mest, men jag har badat jättemkt i sommar och det har varit sån avbelastning för kroppen att få komma i vattnet o få röra på sig, jag kunde tom glömma bort den stora magen! Så simning rekommenderar jag, eller nån annan form av vattenträning.
Haha, va knasigt att jag inte tänkte på att man kunde önska sig ett lammskinn av svärmor, hon ringde ju tom för nåra veckor sen o fråga omd et var nåt hon kunde köpa då hon ville bidra! Vi gör henne till farmor för första gången, hon har bara varit mormor innan Men det är en sån sak som jag inte kännt varit särskilt viktig att få inhandlad, praktiskt, säkerligen, men jag tror man klarar sig fint utan..