• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Favoritställe minsann? Hm.. jag vet inte. Jag åt lammfärsbiffar med kokt potatis och jag kunde inte låta bli att tänka på IKEAs köttbulletallrik.. Tungan ute Och den där salladen vet jag inte om jag skulle våga mig på o beställa, man fick ju så lite mat? eller iaf sallad. Det skulle ingå en "färsk bönsallad" och det var 5 st haricot verts. Kallar inte jag en sallad direkt... Men kanske jag som har för höga krav Flört
    Annars var det ju en mysig liten trädgård o det kändes gansk isolerat från den stressiga trottoaren utanför.. 
    Sjöcafeet gillar jag iaf, varit helnöjd båda gångerna jag varit dit. Gott kaffe och gott fika, fint läge. 
    Hm behöver du rullator så börjar det väl definitivt bli dags för en heltidssjukskrivning...fyfaan va mkt frågor o kommentarer du ska få på jobbet annars när du dyker upp med en sån.
    Skönt att TENS funka bra på dig! Jag har haft funderingar på att hyra/köpa men hela tiden tänkt att det går nog, och nu när jag verkligen känner att jag skulle ha glädje av den tycker jag "men det är så kort tid kvar nu" hehe..

Cattm: Jaha, i så fall är jag nog en inflyttad lantis eller nåt.. min mormor och morfar är båda invandrade från danmark o estland.. fast iofs har min pappas familj bott i sthlm länge? Hur räknas det där med 4e generationen egentligen, räcker det om bara ena halvan av sig är 4e gen sthlmare? Flört    
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-07-28 07:43:39 följande:
    Vi har inget tvång här i tråden på antal tecken som måste in i veckan
    Är de sant??! Gu så skönt, då ska jag genast börja skriva mindre Flört
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-07-28 10:24:54 följande:
    Speck: Det är vad vi har väntat på Skrattande

Gråter

Nääää skämt åsido.

Var hos BM idag igen, och nu när hon mätte så hoppade jag tillbaka på min egna kurva igen, det var skönt. Att det kan va sån skillnad på när olika BM mäter SF mått.
    I vecka 36+5 har jag SF mått 34cm, järnvärde 112, blodsocker 4,4, blodtryck 105/60. Bebisens puls låg mellan 145-148 och total viktuppgång hittills är +19kg......
    Nåväl, bebis bökar o mår bra så det är väl huvudsaken.      
  • Speck
    Kelsson: Neida, du började Skrattande
    Jepp, ända sen typ vecka 15-18 nån gång äter jag järntabletter. 1 niferex/dag intages kvällstid precis före sänggåendet då man kan må illa när de passerar genom kroppen är det att föredra.
    Min syster tyckte också 112 var väldigt lågt, men hon är blodgivare och man får inte vara blodgivare om man har under 120-125 nånting så på så sätt är det väl lågt. Men för en höggravid tjockis som mig är de bra Skrattande
    Mager var jag ju direkt inte, o-tjock snarare Tungan ute

Aurora: Skönt att ha fått det gjort nu då!

Vickan: Fan va värdelöst att de skickar iväg dig till en dr så sent så han inte kunde se nåt... Svenska vården asså. Inte hört ett någe om Barnens hus och ev rea?         
  • Speck
    strössel skrev 2011-07-28 18:10:05 följande:
    Vickan l: Det stod på barnens hus hemsida att det är 30-50 % där nu.

Va? Jag va just in på barnens hus hemsida o där stod inte ett skvatt annat än att dom gått ihop med babyland... eller är det jag som är jäääääääätteblind? Jag såg bara reklam om att de har 3 sommarerbjudanden..
  • Speck

Ja asså - trots flera års försök att bli gravida så har jag flera gånger känt tvekan och oro.. Det är som att nu när det börjar närma sig så är det många i augusti-gravid-tråden som börjar vilja att deras bebis ska komma ut för tidigt nu så de slipper vara gravida nå mer.. Jag tycker att den ska komma på BF-datumet för det är till då jag har ställt in mig på att den SKA komma haha Skrattande
    Jag har ju semester nu och maken har semester och skulle gärna tillbringa den med att åka på utflykter och olika dagsresor innan man får bebis och hela den omställningen. Så 3 veckor till. Det kan den gott stanna. Sen får den dock gärna komma Skrattande 

• Speck

Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
    Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)   
    Kelsson  - vecka 22 (21+0) BF 8/12

• Speck

Vickan: Jag va också in på sidan och där fanns såå många fina klänningar! Det fanns ju enklare och mer avancerade varianter så jag tror absolut du kan finna ngt du vill ha.
    Min klänning har jag inte sålt, jag är för sentimental....  

• Speck
    Kelsson: Nej nej nej. Senast den 20e ska den ut. Flört
    Hehe men den tanken slog min man häromdagen också, och han frågade lite oroligt hur fort det gick egentligen... för efter BF så börjar han jobba igen (om jag inte fått bebis än) och han ville försäkra sig om att det inte gick så fort att han inte skulle hinna hem från jobbet. Sötnos. Han jobbar 10 min från där vi bor Skrattande
    Så jag är beredd på att gå över, men inte med mer än ett par dagar ändå.... Hoppas jag. För jag vill verkligen inte behöva bli igångsatt. Läst så mkt skrämmande om värkstimulerande så jag vill helst inte ta epidural heller då det kan råka avstanna förloppet så man måste få värkstimulerande...  
  • Speck

Usch. FK, föräldradagar och dagisplats ger mig bara ångest. Jag ska iaf sätta in mitt barn på förskola med start januari. Vi har inte råd att vänta tills augusti 2013 och jag vill inte sätta in bebis på förskola redan augusti 2012, då jag tycker generellt att barnen är lite för små vid 12mån ålder. Jag har jobbat på en småbarnsavdelning på en förskola och tycker det är lite fel när barnen måste lära sig att gå på förskolan.

Jag hoppas det är bättre i vår kommun än i er. Med dagisplatser o så. En kompis till mig ska sätta sin bebis på förskola i oktober så de verkade få välja.

Är nu i vecka 38 och har 3 veckor kvar ca till BF. Vi har just kommit hem från landstället och nu i veckan som kommer ska vi upp till Dalarna ett par dgr.    

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011