• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Haha, ja man skulle kunna tro det.. min navel är helt utåt och ja, jag har inte sett insidan på min navel så här tydligt annars i livet Tungan ute Vi köpte en Emmaljunga City Cross, färgen Pro Coffee.
    För Classic Sport tyckte jag Capri Creme skulle va fin Glad Kanske lite opraktisk för att den är så ljus men annars himla snuttig!  
    Det är lite trist att man inte kan se färgerna irl innan man beställer, när jag kollade fanns bara röd och svart typ. Oavsett vilken affär jag var in i.
    4200kr för ett skötbord/byrå? Förvånad Dyyyr smak Kelsson   Flört
  • Speck
    Lulis: Jag blev jättesugen på linsgryta - posta receptet här! Skrattande

Kelsson: Jag undrar också hur pengarna ska räcka till, men jag försöker t'änka att miljontals par fixar det här årligen, varför skulle inte jag o maken göra det. Glad

Ego: Trött som attan idag, gick upp 9 bara för att gå nr o lägga mig på soffan istället. Låg till 14-tiden. Sen däremot! Bakade jag en långpanna med svärmors vinbärsmums (typ en sockerkaka med maräng på med vinbär i), och så bakade jag kladdkakemuffins, en smulpaj med röda vinbär och rabarber i och så gjorde jag ca 1,5 liter saft av röda vinbär och rabarber.
    Sen lagade jag middag till maken o efter middagen insåg jag att jag råkat släppa ut en av katterna när jag vädrade ut ugnsvärmen från köket.. Så ut i regnet o leta i 45 min, och jag blev så ledsen och kände mig så skamsen (jag vet hur mkt min man älskar den katten som smet) att jag fick jätteonda sd och kunde knappt gå... kroppen reagerar verklligen på känslor!
    Sen när jag kom hem så hade maken hittat katten som tur var, men jag fick bannor om att jag måste vara försiktigare o då började jag ju störtböla.. Gråter Så maken fick självklart jättedåligt samvete o försökte trösta.. Men man har mkt känslor i omlopp nu.
    Sen iaf fick vi fikagäster, så det var bara att torka tårarna och sätta på ett leende, men det var skönt med lite distraktion annars hade jag kunnat böla över mitt dåliga samvete hela kvällen Tungan ute
    Så det var min dag.. ska bli skönt med lite sömn nu.  
  • Speck
    Vickan: Ja, du frågar ju hur orken är när man har 5-6 veckor kvar till bf, jag kan svara på det! Jag hade lätt kört på vigsel följt av god restaurangmat och hotellnatt!! Asså nu mår ju alla olika bra under sina grav,men jag känner att jag har mer ork nu än jag hade v 28-32 typ. Sen visst, jag kan inte stå o gå för länge för att jag blir trött i magen o får ont i fötterna men förutom de så går de helt ok.
    Min handläggare på FK har varit hur schysst som helst, hon sa att så länge det föreligger medicinska skäl till att jag inte kan jobba 100% så har hon inga planer på att neka mig sjukpeng.
    Vi gifte oss för 2 år sen,och hade då varit ihop i 2 år. Jag hade vit brudklänning, en ganska smal variant med pärlbroderad axel och typ lite korsettaktig i midjan, jättefin. Köpt på mellandagsrean för halva priset, betalade 2000kr inkl sjal. Sen kostade iofs underkläderna 1300kr o skorna 600kr men det var ingen jättedyr klädsel i jämförelse med andras!   
    Vi hade ett litet bröllop, vi var 30-35 pers, och hade mottagningen i min mammas trädgård och bjöd på buffé som vi hade lagat själva. Jättegott och lagom dyrt men himla trevligt! Jag har så såvrt för catering mat för ja tycker ofta maten är kall eller okryddad.

Kelsson: Skönt att det inte var nåt! 
  • Speck
    Strössel: Jag har spjälor vid fotänden och täckt sida vid huvudänden... Va knasigt att dom gjort om. Var den så i butiken också? Annars om du inte vill ha så och den inte var så i butiken har du ju full reklamationsrätt. Men jag förstår dig att du börjat montera möbler redan nu, det är så mysigt att gå o titta i rummet sen, o se hur det blir mer o mer klart!
  • Speck
    Vickan: Ja, jag kan ju bara tala för mig själv, men för mig räcker orken till om det är nåt jag vill, däremot kan jag bli som "bakis" om jag varit uppe sent och behöva ett par dagar med extra mycket vila efteråt för att komma ikapp sömnbehovet typ..

Auruora: Min var också hellång med släp, men jag sydde bort släpet, jag ville inte ha släp då det skulle kännas för pampigt för min smak. Jo det är många som gifter sig som har uppemot 80-100gäster men jag känner att jag hann inte ens umgås med alla våra gäster och vi hade inte fler än 35? Hur hinner man ens säga hej om man har 100 gäster liksom :) Men som sagt, alla gör ju olika, bara man själv kan se bakåt med värme o lycka i hjärtat så spelar ju inte utformandet nån roll. Jag va på ett bröllop i våras som var riktig ångest.. de gifte sig i stadshuset, men inte ens brudgummens mamma kom för hon tyckte inte det var nåt att åka in för, en vigsel på 3 min. (!) Hennes enda son skulle gifta sig o tanten dök inte upp förrän till middagen...Sen väl på restaurangen var stämningen så stel o dålig o ingen pratade förutom hans mamma som klagade på servicen, priserna o maten.. Sån ångest. DOM kommer nog inte se tillbaka på sitt bröllop med värme o lycka i hjärtat.. jag ville bara gå därifrån. 

Strössel: Men va lustigt :) 
  • Speck
    Kelsson: Vet du att direkt jag läste igår var du hade ont så tänkte jag "säkert ligamenten"! De var ganska jobbiga där ett tag iom att livmodern växer så blir det mer o mer för dom att hålla uppe, de kan göra ont både fram och bak mot ryggen! Jag har inte alls mycket känningar av ligamenten nu, så jag tror absolut det blir bättre med tiden! Det behöver inte alls göra så ont resten av grav, tvärtom är jag övertygad om att det kommer bli bättre! Däremot minns jag inte NÄR det blev bättre, men bara att det blev det.
    Jag har för mig jag har läst att promenader ska hjälpa mot ligamentsmärtor, kanske för att det hjälper till att stretcha de stackars spända banden..
    Jag har för mig att efter vecka 25 bör man känna bebis nånting varje dag, men jag skulle inte oroa mig för mycket om jag var du! Jag hade också väldigt sporadiskt mellan gångerna - ibland tog det en vecka mellan gångerna jag kände sparkar! Fast efter v 25 så kände jag varje dag.Inte alltid mycket, men nån rörelse iaf.
    Va härligt att du är så nöjd med ditt bröllop, jag menade inte nåt illa om släp eller stora bröllop, det var bara inte för mig.
  • Speck

Vickan: Min mages mått var också under mittenstrecket första mätningen. Nu har den gått över... Skäms Så jag har liksom en kurva som går hyffsat rakt uppåt haha. Jag är precis sådär som du skrev, om jag har nåt som är lite känsligt kan jag vara hur glad som helst men om nån frågar om just det så kan jag inte hålla tillbaka tårarna.

MEN SLUTA HICKA NU UNGE!!! 

Annars har jag haft en schysst dag idag, varit vid vattnet o badat o haft lite picknick med bror min, hittade ett nytt ställe jag aldrig varit o badat på förut.   

• Speck

Å jisses va jag sover mycket nu. Eller ligger i sängen många timmar, sen hur mkt sömn det faktiskt blir är svårt att räkna på.

Kelsson: Jag är sån som sparar o sparar på papper o pryttlar mest av obetänksamhet, sen sätter jag mig nån helg o går igenom en hylla eller byrå och slänger MASSOR, det kan vara gamla kvitton från McDonalds eller vad som helst...

• Speck

Juste.. Grattis Kelsson till halva tiden avverkad! Nu kommer snart bebis Flört

Jis: Köp en sån där t-shirt som det står Baby på på magen da Skrattande

• Speck

Jis: Kom ihåg att om osten är i maten så den varit uppvärmd så den bubblar så är bakterierna döda o då får du äta vad som helst! Både listeria o toxoplasma dör vid uppvärmning!
    Toxoplasma dör dessutom om det fryses i 3 dygn, men det är ju lite värre med det "ursäkta jag vill äta den här salamin, kan ni stoppa den i frysen så kommer jag om 3 dygn?" haha..

Kelsson: Jag va jättegrinig igår kväll, mest bara för att jag vet att det snart är dags o gå o lägga sig för att inte kunna somna... Nää jag vet att du har ett tag kvar men nedräkningen har börjat :P

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011