Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Mrs - va bra att du fått tillskott , kanske värt att kombinera med d-vitamin som hjälper till att ta upp kalcium?

Jordgubbe- i v 23 tror jag att jag hade ökat 6-7 kg. Blev 13 kg totalt men beror som sagt på vikt innan etc

• vinterbebis12

Jordgubbe - ja försök att inte tänka på vikten. Det är ju bra att kroppen samlar på sig inför amning och sömnlösa nätter. Det mesta försvinner av sig självt och många säger att man får räkna med lika lång tid att gå ner som det tog att gå upp.

Enya - jag stod också stilla ii flera veckor men sen la jag på mig de fyra sista kilona ganska snabbt. Var lite orolig över att hon inte växte ordentligt trots att magen växte. Enligt tul skulle hon väga ca 3,1 på bf men hon vägde nästan 3,5 så jag hade inte behövt oroa mig.

• vinterbebis12

Vickan - håller tummarna för att ni ska slippa omvisning. Hoppas din man kan vara hemma så att du får hjälp.

Luella - tråkigt bemötande från dagis.

Kattm - jag mådde illa av värkarna och någon enstaka gång efter de fyra första månaderna.

Lulis - spännande. Vår var fixerad tre v innan bf men bebis behöver inte fixera sig. Spännande m bf snart. Har du packat väskan?

Nu vaknar tjejen -måste gå :)

• vinterbebis12

Najje och kelsson - vi mår bra. Hon är väldigt matglad och jag försöker få henne att äta effektivt längre stunder så att hon inte använder mitt bröst som napp. Helt otroligt att folk hinner göra saker och gå ut på stan i början. Här är det mata och sova som gäller och mellan varven duscha och äta själv. Det går bra men hinner inte så mkt mer. Sover alltid en stund med henne på dagen för att orka med amning på nätterna.

Ha en mysig kväll alla!

• vinterbebis12

Va mysigt det låter Jis! Hoppas det blir så för oss om ngn månad.

Orkidée - välkommen och Grattis igen. Spännande med twins!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011