Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Intressant med storlekarna. Samma för vår tjej. Undrar dessutom varför jag inte lyssnade på de som sa att man knappt behöver stl 50. Har flera plagg som redan är för små, speciellt pyjamaser.

Vi har både sjal och baby Björn. Köpte en beg Björn m ryggplatta. Än så länge har vi bara testat korta stunder eftersom hon är så liten. Har inte lyckats få ngn stadig position för huvudet. Sjalen är från granit, 299 kr.

Vaken med världens sötaste som ligger och tittar på mig med sina fina ögon. Kär ;)

• vinterbebis12

Söte - roligt med skötväskan! Hoppas du slipper blöda så att du kan slappna av mer. Jag andades ut efter RUL. Ska ni kolla kön ? Tänk att du har allt det roliga framför dig, var verkligen en underbar känsla att hålla sin bebis första gången.

Kattm- underbar mage!!

• vinterbebis12

Va roligt att ni skrivit så mkt. Perfekt läsning till nattens amning.

Jis - säg till om du vill ha shoppingtips för new york. Jag var runt i flera babybutiker. Tog mig två dagar att välja skötväska tex :) Fyndade bebiskläder på century 21 bl.a.

Nu ska hon visst sova, skriver mer vid nästa amning :)

• vinterbebis12

Jis - skickar tips när jag är inloggad från datorn.

Söte- vi tog inte heller reda på kön. Var rätt inställda på en kille, inte så att vi önskade en kille men många gissade på det och sedan tycker jag många i vår bekantskapskrets går och hoppas på en tjej när de väntar barn så det blev nästan en motreaktion att säga att vi trodde det blir en kille. Nu känns det såklart underbart att det blev en liten tjej.

• vinterbebis12

Lulis - va härligt det låter att vara ledig tillsammans i tre veckor! Kul att du snart har bf:)

Kelsson - tråkigt med rotfyllning! Verkar som att det har gjort ont tidigare men hoppas att det blir bättre den här gången. Be om mkt bedövning, funkade för mig i kombination med att tandsköterskan höll min hand ;)

• vinterbebis12

Lulis - tror inte de ändrar bf här i sthlm. - jag skulle be om ett ul om du är orolig. Då kan de se att det finns tillräckligt med fostervatten och om moderkakan verkar ok.

• vinterbebis12

Härligt att allt såg bra ut jordgubbe!

Jättefin mage Najje!

Andra alla hjärtans dag som jag går på rosa moln. Förra året hade jag precis plussat (det som blev mf) och nu har jag världens finaste bebis!

Hoppas ni också haft en bra dag!

• vinterbebis12

Kelsson - yogaandning är enbart med näsan. Har själv gjort rotfyllning så vet hur jobbigt det är men tror förlossningsupplevelsen kan göra det enklare.

• vinterbebis12

Luella - jag brukar äta äggröra med tex mozzarella , cheddar, champinjoner, tomat, paprika, broccoli och färsk spenat. Mycket proteiner och vitaminer.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011