Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Guu vilken söt kille! Han ser stor och frodig ut! Ser definitivt inte ut som en stl 50 vår kille passar i både 50 och 56, vilket är super eftersom det då finns mkt mer kläder. Tack, men jag vet inte om jag är så hjältealtig var snarare livrädd att förlossningen skulle bli utdragen som den förra. Och om jag hade tagit EDA så hade ju allt stannat upp.

• Viksan07

Vad bra att ni pratar om liggamning här! Jag hade bestämt mig för att inte låta Gustav sova i sängen med oss, men nu är det det enda som fungerar. Han vaknar och protesterar så fort vi lägger honom i sängen och i nästet, men får han sova direkt på sängen efter amning, så sover han finfint. Har avskilt där han sover och han har egna filtar och sover svalt. Och sover bredvid mig som har vanan inne att sova bredvid barn:)

• Viksan07

Speck: hur sover Loke i er säng? Har ni avskilt där han sover?

• Viksan07

Kelsson: nästet som vi har är lite egentillverkat så vi kan inte lyfta upp det. Men det fungerade inte med nästet på bb heller. På dagen sover han dock i nästet, då sover han djupare än på dagen- typiskt. Det var bm på bb som rekommenderade att jag skulle liggamma och att vi sov bredvid varandra pga tre nätter utan sömn. Var ganska slut och bölade hela tiden, så hon tyckte väl att det var viktigt att jag fick sova. Hoppas att det snart är dags för dig - mensvärk är bra tecken, så började det för mig :)

• Viksan07

Speck: jag minns verkligen det där att sitta och vänta på att bebisen hamnar i djupsömn, satt i timmar med sonen i gungstolen och sjöng. Ser inte fram emot det men det kommer nog :) jag började ha Viktor i sängen när han var åtta mån ca, men han var tröttare på natten än vad Gustav hittills är. Man måste ju hitta det sätt som fungerar för just ens egen familj. Och inatt fick jag mycket mer sömn, känner mig inte alls lila trött och gråtig som tidigare, så jag kör nog på detta några dagar till. Sen ska jag försöka vänja honom vid sängen:) hur sover och äter Loke nu? Har han börjat med smakportioner - han är väl 4 mån snart?

• Viksan07

Kelsson: Tack för info om smakportioner, visste inte att de ändrat rekommendationerna. trist att vänta längre, det är så kul när de börjar äta :) Men att du har mensvärk, även om det inte är hela tiden, så kan det ju betyda att det inte är så långt kvar. Hoppas det sätter igång för dig snart! ..... Lillstintis: spännande att du har bf! Hoppas det sätter fart för dig snart också! Spännande!

• Viksan07

Speck: Blir avis på lite struktur i tillvaron! Med spädisar är det ju ingen rutin på ngt, och vi som har femåring och väl inarbetade rutiner känner oss lite smått frustrerade att det inte finns några rutiner alls. Jag tror att vi kanske kör på som med stora sonen när det gäller smakisar. Första två månaderna helammade man ju i vilket fall, eftersom man mest bara introducerar, och mycket tackar ju bebisen nej till det var först mellan sex och åtta månader som amningen blev glesare. ..... Aurora: vad skönt att det har blivit bättre - stackars er och bebisen som behövt vara kvar på bb. Hoppas det blir bra med amning och allt!

• Viksan07

Gustav sover riktigt risigt på nätterna, noll sömn till 05, då bad jag maken att ta bebisen. Sen vaknade jag halv tio, vilken dröm! Hade pumpat ur så maken kunde mata skrutten, kan rekommenderas att spara mjölk just av det skälet :)

• Viksan07

Kelsson: det hör ju till att vara trött, så ta det lugnt tycker jag ..... Jis: fin mage du har!!

• Viksan07

Kelsson: haha, ja bb-väskan kan vara bra att packa :) jag packade det sista när jag sprang runt och hade värkar- inte så kul, så det är bra att ha det färdigt. .... Jis: jag försökte med färdknäpp en vecka innan bebis kom, det verkar som att det behövs en himlans massa mys för att det ska fungera- och det är ju jobbigt som höggravid. Vi försökte så mycket vi orkade, men det fungerade inte så bra.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011