Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kasa: kul att läsa om din förlossning:) skönt att epidural var så effektivt för dig. Visst är det kul med storebröder som är stolta och nyfikna på sina småsyskon! Viktor gosar hela tiden med Gustav. Har varit på utflykt för första gången med båda två idag, så häftigt med två små knott :) grattis igen till lillskrutten!

• Viksan07

Cattm: hoppas din man slipper det här, gör väldigt ont :( ja, jag har haft det under graviditeten och då blir det lättare att få det igen. Stackars din svägerska som gick länge med det, och just efter förlossningen. Jag har som tur är rhinokort hemma som hjälper.

• Viksan07

Eileen: vad kämpigt för dig att behöva kämpa på med oregelbundna värkar så länge! Hoppas det kommer igång snart.

• Viksan07

Jis: jag ammar inte så långa perioder, 10-20 min. Gubben brukar somna och det är svårt att få igång honom igen. Vill inte att han ska använda bröstet som napp, för att snutta, inte så bra för bröstet. Ammar desto oftare istället.

• Viksan07

Jis: vad fin Waldemar är! .... Strössel: söta Liam!!!

• Viksan07

Kelsson: ja, visst är det fantastiskt med de små krabaterna! Jag har fortfarande svårt att fatta art lillkillen är här hos mig, för bra för att vara sant :) vad skönt att du känner att amningen fungerar. Och det verkar ju alltid vara ngt slags krångel. Har inte heller haft några problem med att Gustav har tagit bröstet, däremot med mjölkstockning, vilket är jobbigt och gör ont, plus att det ibland blir svårt att få ut mjölk. Hoppas din Jenni snart kommer igång med bajsningen!

• Viksan07

Visade sig att jag inte alls har bihåleinflammation, utan inflammerad mjölkstockning. Kan tydligen ge värsta huvudvärken, feber etc. Är ilsket röd på halva bröstet nu, och är jätteöm där. Men som tur är verkar det ha börjat lossna nu, och jag mår redan mkt bättre:) bebisen har gjort ett bra jobb att mjölka ur onda titten :D

• Viksan07

Ngn mer som har bebis med magknip? Gustav storgråter innan han bajsar, försöker med magmassage som brukar sätta igång det hela. Fast det är inte alls så farlig, brukar gå över snabbt. Är bara lite orolig att det ska bli värre som för storebror, han storgrät och hade ont flera timmar åt gången, varje dag en period:(

• Viksan07

Strössel: Ska kanske pröva att dra ner på mjölkprodukter, inte prövat tidigare? Fick du rådet av BVC att göra det? .... Kasa: jag prövade temptricket med äldsta grabben, och då fick man akta sig, satte rejäl fart :D prövade på Gurra också, men då hände inget :/ kör en liten ramsa sedan sonen hade problem med magen, höjde stjärten för att få igång maggen lite - fungerade ganska bra. Ska se hur det funkar för Gustav. Hoppas din lille har det bra!!

• Viksan07

Strössel: aah, jag som har ätit mängder med pepparkakor pga sötsur iom amning! Ska genast sluta med det :D

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011