Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

LGT - som Kelsson skrev kommer vul gå toppen :). Men nervös som attan är man ju klart innan.

Strössel - blir en black denim med citykorg för oss med fast med classic chassi. Var det senast v28 du hade hört att man skulle beställa för att garanterat få den?

Kelsson - vad bra att du känner dig lugn nu. Envist att fortfarande spotta men nu vet du att liten där inne mår bra ändå.

Meede - kub kommer gå bra, men alla kontroller man gör, hur efterlängtade de än är för att man vill se liten är ju lite nervöst också.

• Vickan I

Strössel - ja det är samma färg. Kallas olika bara.

Kelsson - jo är väl bra. Oron har börjat lägga sig lite, men får en attack lite då och då att ngt ska vara fel och att vi i v20 ska få avbryta, men är ändå lugnare. Om det blir så får vi ta ställning och sorgen då och jag lyckas smått kunna börja tänka så. Annars fortfarande småillamående och lite ömma bröst. Annars inget. Ingen mage el så än att prata om. Börjar längta efter det.

Välkommen missan :)

Jis din stackare. Skönt höra att du är hemma Hoppas du äntligen kan få rätt mediciner och krya på dig nu. Kram

• Vickan I

Kelsson - förstår att det går upp och ner. Man inser ju ganska fort att man skulle behöva ett ul i veckan minst för att inte bli galen i normala fall och minst två när man spottar el har fått cellgift....Att det sedan kanske inte går/är bra är en annan femma. Ring och prata med kliniken. De kan ju kanske ordna ngn extra koll el säga ngt lugnande iaf.

• Vickan I

Kelsson - bra det minskat igen och du får tänka att blödningen var under el hur de nu sade. Inget med liten iaf. Ja man kanske skulle skaka fram några hundratusen el vad en ul- maskin kan kosta så kan man köra hej vilt själv haha.

• Vickan I
    Skrollansmamma skrev 2011-04-19 19:14:29 följande:
    Jag vet att man inte ska lyssna för mycket, det är inte tanken heller. Men att någon gång då och då lyssna på bebis tror inte jag skadar.

Köpte den på teknikmagasinet.

Alla gillar vi olika saker men detta passade mig toppen!
    Var faktiskt nere och rotade fram min i källaren idag från när jag var gravid med sonen. Det är ingen fara att lyssna lite ibland, inte värre än stressen man går med av att ngt är fel. Man lyssnar ju kort stund och långt ifrån varje dag. Sedan när man börja känna bebisen så behövs den inte längre heller, så inte så lång tid.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Kelsson - ja det är svårt att lyssna innan dess. De rek från v 12 tidigast. Var ganska svårt hitta för mig med sonen då så hann panika lite haha. Hittade hjärljudet myyyyycket längre ner till höger än vad jag trott. Ska leta fram batterier och testa...Jag köpte min billigt på tradera har jag för mig...
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

dealiy- nej det är för tidigt för art kunna höra. Man får se en liten blinkande prick som är hjärtat :).

Dumma angelsound funkade inte. Hoppas det är batteriet. Ska köpa nytt idag och se.

• Vickan I

Dealiy- men var det så tidiga vul du tittade på då? Tänk på att embryot ofta inte ens är 10mm vid första vul och då kan du tänka dig hur litet hjärtat är. Man ser bara ett vitt litet sudd på skärmen med ngt liiiiitet pickande i.

• Vickan I

Villsågärna- batteriet har legat löst i lådan, men gått några år ju så hoppas det bara dött. Ska köpa i em och prova igen. Blir v 14 idag faktiskt. Har haft lite mer som mensvärk senaste dagarna så gissar på en tillväxtfas i antågande. Med sonen mådde jag ganska bra. Inget illamående el så, men från ca v 25 el ngt sådant blev jag sjukskriven 50% och jobbade halvtid resten pga bl.a. foglossning. Ville dock jobba och inte bara vara hemma, älskar mitt jobb, så skönt det fungerade med 4h/ dag. Får se hur denna gång blir. Det enda riktigt jobbiga nu är oron inför sceeeningen vi ska göra i v20 och fragminsprutorna varje dag och tanken på att det är ca 200 st KVAR! Men lyxigt problem om allt går vägen.

• Vickan I

Tack Kelsson. Gulliga du. Jag hoppas det. Lite smooth sailing skulle sitta fint sen :).

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011