Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Har haft sådana kramper i magen de senaste dagarna. igår fick jag ligga mot en stol med magen neråt, för att det skulle släppa. Som tur är har jag förstått att det kommer från tarmarna, det brukar släppa efter att jag har ätit. Men jäkligt jobbigt. Ska pröva katrinplommon - tack för tipset! 

Kelsson: Vad trevligt att lite laktosintolerans kan komma väl tillhanda nu då, att det får igång maggen   

Kasa: Verkligen jättehemskt för dig. När ska du få slappna av?? Ska du åka in och kolla igen? Vad har läk sagt tidigare - att du inte behöver oroa dig för blödandet? Det verkar ju som att blödningarna hittills inte har haft med fostret att göra, hoppas att det är så nu också. Stor kram

Vickan: Ah, jobbigt med ett underliv som vänder ut och in på sig själv Gör ont antar jag?? HAha, ja vi får verkligen anstränga oss för att knipa vid rätt tillfällen! Blev lite förvånad när de besvären kom tillbaka, hade problemen precis efter förlossningen, men nu är de tillbaka igen.

• Viksan07

Tack alla! Än så länge är magen liten och nätt, om några månader är den väl en luftballong

Kasa: Skönt att det har lugnat ner sig. Håller tummarna för dig, att blodet slutar helt snart, så du kan njuta av graviditeten i s f att oroa dig.

• Viksan07

Speck: Vilken puckochef! Självklart går det inte att kräva av dig att vara på topp hela tiden. 50% sjukskrivning blir säkert bra för dig, då får du vila upp dig. Tyvärr finns det många dåliga chefer!

Carlan: Härligt att BM-besöket gick bra! Håller med din bm om att det inte är så konstigt att vara nedstämd första månaderna. Iofs är det inte så konstigt ibland efter, om man har många fysiska problem, då blir man ju helt slut.

EGO: Ännu en pissdag på jobbet. Snurrade i huvudet som vanligt och hade värsta huvudvärken, men idag var jag även helt matt och kallsvettig. Kunde inte koncentera mig på jobbet alls. Hoppas att man får stöd på läkarbesöket på måndag, för jag har så himla svårt att orka. Graviditeten förstör en ju helt, inte klokt!

• Viksan07

Aah, fich just en blodblandad flytning. Blir så orolig... Är rädd att det är därför jag har varit matt och kallsvettig hela dagen - för att ngt inte står rätt till i kroppen.

• Viksan07

Inga mera blodflytningar nu. Hoppas att det beror på att jag och maken hade lite mysigt förut - slemhinnorna kan ju bli lite gnälliga då. Och det kom inte ens ut i trosan, så det var pyttelite... Men man blir ju helt galen av oro. Vad tycker ni? Ska man åka in och kolla hur det står till?  

• Viksan07

Tack alla för stödet! Känner mig lugn nu, inget mera brunt. Och nu kommer det definitivt inte bli mera sex på länge - inte värt att blöda och bli orolig!

Nu ska vi köpa angelsound, vore så kul att lyssna på hjärtljud! Någon som har angelsound?

Jis: Vad skönt att ha träffat en bra läkare och att du känner dig trygg :) Haha, det är ju för härligt med gubbar som kollar in ens urringning

Vickan: Ja, det låter ju helskumt att inte fråga dig vad du vill. Jag skulle bli lite irriterad om en chef bokade in mig på en massa utbildningar utan att kolla om jag vill gå på dem. Tycker att de får skylla sig själva, om de inte har kollat upp m dig innan.

• Viksan07

Skönt, fortfarande inga fler blödningar här. Jag tror egentligen inte att sex kan sätta igång ett missfall, inte efter de första 12 veckorna iaf... Men att se blod eller bara ngt brunaktigt efteråt, då är det är banne mig inte värt att ha lite kul i sängen!

Silverklar: Stort grattis och välkommen!!

Tredjemaj: Stort grattis till dig med, och välkommen!! Det är alltså jag som är skyldig till sexdiskussionen eftersom jag fick en blödning igår efter sex. Inte särskilt mycket, det var inte så dramatiskt egentligen. Är i v 13 så jag känner mig lugn att det bara var slemhinnorna. Har hört att läkarna ibland avråder till sex om man blöder mycket i början av grav - men vet inte heller riktigt vad som gäller här. Ska träffa läk på måndag och fråga då! GRATTIS igen!

Ankaja: Jag har också gått ner mycket i början av båda mina graviditeter. Det är nog inte särskilt ovanligt i början med tanke på allt illamående. Huvudsaken är ju att man får i sig lite näring i alla fall, det blir så jobbigt annars att orka med. Och bebisen behöver du inte oroa dig för - den tar det som den behöver, det är vi mammor som får lida ! Men är det så jobbigt att du får upp precis allt så är det kanske bra att bli inlagd. Min granne blev det eftersom hon kräktes så mycket, och det gick inte att stoppa på annat sätt. Då vände det lite för henne i alla fall.
    Har själv en liten svacka nu, får bara i mig en halv lunch och middag per dag, känner mig helt slut. Känner att kroppen använder mer resurser, men jag får inte i mig det som behövs. Suck för illamåendet.

• Viksan07

Silverklar, Spets och Snösport: STORT GRATTIS TILL BEBIS!!

Carlan: Härligt att se den lille! Jättefin bild, grattis :)

Kasa: Vad skönt att allt ser bra ut och att du äntligen kan njuta!!

Cah: Härligt med lyckat KUB!

EGO: Jag jobbar numer halvtid och mår redan mycket bättre. Inte lika mycket yrsel, aptiten har kommit tillbaka och illamåendet är bättre. Gissar att kroppen var lite överansträngd. Sen får jag offra mina lediga fredagar med sonen för att jobba kortare dagar, orkar helt enkelt jobba heldagar längre, helt slut vid kl tre.

Är det några fler som har känt fosterrörelser?? Ni som är lite längre gångna - när började ni känna fosterrörelser? Jag har känt kittlande och buffande från ett och samma ställe på vänster sida i flera dagar. Känner igen sprattlet från förra graviditeten - känns lite som en nervryckning långt nere i magen. Hoppas att det inte är kroppen som luras, utan att det är den lilla bebben I v. 14 nu så det är nog inte omöjligt..

• Viksan07

Fick idag reda på att cellprovet visade på små cellförändringar. Jäkla skit, har inte ork att oroa mig för det också... Dock inte något att oroa sig för enligt bm. Ska ta ett nytt cellprov efter förlossningen och se hon det har gett med sig av sig självt, vilket det oftast gör. Trots att det tydligen inte är något farligt, så kan man ju inte låta bli att oroa sig. Och jobbigt att behöva vänta till efter förlossningen, rädd att det har blivit värre då.
    Suck, som om det inte räcker med all oro under ivf och nu under graviditeten... Jag kan inte låta bli att undra om cellförändringarna kanske beror på alla dessa ivf-mediciner och de galna hormonvärdena... Skumt att man får det just nu, aldrig haft förändringar tidigare.

• Viksan07

EGO: Nu ska jag inte oroa mig med för cellförändringarna - det är så vanligt. Och det är ju därför man gör cellprov - för att kunna ha koll och stoppa i god tid. Har varit lite småborta det senaste dygnet pga chocken och oron, helt glömt bort att jag är gravid. Som om det inte räcker att oroa sig för bebisen hela tiden... Känner mig helt slut nu. Men nu ska jag fortsätta som vanligt, onödigt att oroa sig i onödan! 

Strössel: Grattis till lyckat RUL! Vikken fin krabat!!

Vickan: Fy vilket oros-helvete du behöver gå igenom! Att de inte kan säga helt 100 att allt är bra med bebisen... Men jag tror att det kommer att gå jättebra för din bebis. Styrkekram

Kasa: Nej, vad jobbigt att det blöder igen SKönt att det inte blöder så mkt i alla fall. Det är säkert inget farligt den här gången heller för dig. Styrkekram till dig med

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011