Hej på ER!!!
Äntligen en sekund vid datorn!!! jobbar så mycket jag kan, o är resten mamma. Inte mycket tid över till annat. Efter nästa vecka kan jag ta det lite lugnare, ska bli ljuvligt. Tur jag har en mamma som inte kan få nog att att snosa på Liten, som f.ö inte har fått ett namn ännu...
JIS, blir ledsen av att höra om dina bekymmer. Jag kan tillägga att allt inte är gott m att "helamma" heller! Jag sover tex aldrig mer än 2 timmar i stöten, vilket gör att dagarna inte blir super roliga. När jag skulle sluta amma min son blev det också ett stort rabalder, han ville inte ha annat än brösten och när det inte fanns mer blev det till en kamp i stället. Förstår att du känner skuld, det slutar man nog aldig med som förälder, men försök att lägga de kännslorna åt sidan. Om det funkar för er att han ammar en slurk ibland, o får erättning resten tycker jag att det låter som en fantastisk lösning! Ni kan båda vara matbringare, (vilket är mysigt för pappan) o du kan sova bättre på nätterna. Kan inte se något dåligt i det!
Har läst att det är många som kämpar m amningen. Känner m er alla, o hoppas att ni hittar en lösning som funkar fö er. Har skrivit detta förr, men gör det igen, gör inte amningen viktigare än ert o barnets välmående! Det är inte värt det!!! (tycker jag i alla fall). Har sett flera vänner som kämpat lite för länge m att få det att funka, o det har slutat i kaos för båda mor o barn. Kämpa gärna, men lagom länge, o lagom mycket. Ni känner säkert bäst själva när det går för långt, så lystna till er själv. STORA kramar till alla er som!