• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

skatten12 skrev 2011-12-19 20:42:50 följande:
    Inne på
    3 v med hosta och cociliana hostmedicin ! Börjar bli nervös !! Är se farligt tro?? Att jag blir beroende . Nej de blir jag inte de vet jag ;) men just bebisen ? Är ju kat À på hostmedicinen och inga kända risker för foster !!! Men nån som haft lika länge eller vet nått ??
    det är säkert ingen fara för bebisen, men kanske ska du gå till läkarn m detta ändå?? hosta kan ju sitta i länge, men 3 veckor på cociliana låter länge tycker jag.. ta hand om dig!!
  • kasa01

grattis sputnik!!!

eileen, hoppas du blir igångsatt lite tidigare. jag köpte just en likadan från twilfit som du, den är super!! den bästa jag har.

vill också säga att jag läser allt ni skriver o börjar ofta skriva på kommentarer, men när jag väl hunnit bli klar efter blöjbyte avbrott, amningsavbrott, eller annat har ni redan hastat vidare o diskuterara helt andra saker. så ledsen för svalt engagemang härifrån!!   

bild på vårt underverk   
  • kasa01

strössel o Jis, jag gjrde inte en enda knipövning m förra bebisen... nu övar jag ibland när jag kommer ihåg, men det var inte samma snack om saken när C var liten.

Anderska, stort grattis till körkortet!

Jis, armandet är en klassiker. Klart du ska behålla, kan tänka mig att det tom kan anses vara en investering. Kanske kan det värt rätt mycket en dag, ett av hermes signum produkter. Verkligen fint!

• kasa01

Lillstinis, alla mina styrke kramar till dig!! Fy, jag hoppas verkligen att du får hjälp ur detta, det är verkligen ingen lek det du går igenom. Min bästa väninna fick en jätte svår förlossningsdeppression o det var något av det läsligaste jag varit med om. Kontakta BUP om det inte blir bättre, o gör det snart. Vänta inte i onödan, det finns hjälp att få. Stor stor kram vännen!

• kasa01

Hej på ER!!!
    Äntligen en sekund vid datorn!!! jobbar så mycket jag kan, o är resten mamma. Inte mycket tid över till annat. Efter nästa vecka kan jag ta det lite lugnare, ska bli ljuvligt. Tur jag har en mamma som inte kan få nog att att snosa på Liten, som f.ö inte har fått ett namn ännu...

JIS, blir ledsen av att höra om dina bekymmer. Jag kan tillägga att allt inte är gott m att "helamma" heller! Jag sover tex aldrig mer än 2 timmar i stöten, vilket gör att dagarna inte blir super roliga. När jag skulle sluta amma min son blev det också ett stort rabalder, han ville inte ha annat än brösten och när det inte fanns mer blev det till en kamp i stället. Förstår att du känner skuld, det slutar man nog aldig med som förälder, men försök att lägga de kännslorna åt sidan. Om det funkar för er att han ammar en slurk ibland, o får erättning resten tycker jag att det låter som en fantastisk lösning! Ni kan båda vara matbringare, (vilket är mysigt för pappan) o du kan sova bättre på nätterna. Kan inte se något dåligt i det!

Har läst att det är många som kämpar m amningen. Känner m er alla, o hoppas att ni hittar en lösning som funkar fö er. Har skrivit detta förr, men gör det igen, gör inte amningen viktigare än ert o barnets välmående! Det är inte värt det!!! (tycker jag i alla fall). Har sett flera vänner som kämpat lite för länge m att få det att funka, o det har slutat i kaos för båda mor o barn. Kämpa gärna, men lagom länge, o lagom mycket. Ni känner säkert bäst själva när det går för långt, så lystna till er själv. STORA kramar till alla er som!

• kasa01

Dealey, jag fick också ont i ljumsken.. Gick några vändor hos en sjukgymnast i slutet, tyckte det var toppen att få lite övningar samt att hon knäckte ut lite i rygg mm. Har tyvärr ingen koll på FK o deras papper eftersom jag inte kommer att ta ut mamma ledighet, men det mesta finns ju på nätet som strössel säger.

SÅ kul att se bilder på era små, fortsätt lägga ut dem!  

• kasa01
    Jordgubbe1 skrev 2011-12-30 23:32:43 följande:
    Hur gör ni som har små badrum? Kommer ni ha/har ni skötbordet inne i babyrummet och hämtar vatten?
    Vi har ett uppfälbart skötbord som sitter fast på väggen ovanför toalettstolen i det lilla badrummet. Det blir bara ca 15 cm brett när det är uppfällt, och märks i stort sett inte alls. Jag tycker det är supersmidigt! Rinnande vatten precis brevid, men inte alls i vägen. Tror vi köpte det på ikea, men är osäker.
  • kasa01

Jis, kanske ska köpa ett handleds skydd? Jag hade det på båda armar till slut förra gången. Nu vet jag ju inte var i armen du har ont, men jag fick ont pga att jag överbelastde själva handleden, vilket gjorde att jag fick ont i hela armen samt upp mot axeln. Ryggen finns ju tusen olika övningar för beroende på var det sitter. Kan varmt rekomendera att du tar en tur till sjukgymnasten  får lite tips.

Vicksan, hmm... vet inte hur jag ska råda dig där, om du redan gör övningar. Kanske försöka att lyfta annorlunda..? Eller såklart undvika lyften ett tag, men det är ju lättare sagt än gjort.. . Spikmatta? Har hjälpt mig en del i alla fall. Lycka till, kram!

Carlan, grattis till skruttan. Hon ser lite gul ut, i alla fall jämfört m din hy som är åt det mjölkvita hållet. Hoppas ni snart mår bättre allihop. Skär i hjärtat av att se små beibisar fulla av sladdar o slangar, blä vilken urslig start på livet..

• kasa01

Men FY strössel, vad obehagligt!!! Vilken tur att det gick bra, stor stor kram till dig i Liam!

• kasa01

Vickan, har för mig att man kan prova att sätta lite tandkräm på... Men är inte säker på vart jag har fått det ifrån..? Torkar kanske ut lite? ...... Vi har bebis i baksätet, har funkat jätte bra hittills. Han gillar att åka bil, o bråkar inte så mycket. Har dock inte varit ensam m honom några längre sträckor.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011