• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson, vad skönt att du mår bättre! Säkert pga att du slutat jobba nu. Härligt! Ska till MVC idag o får lite akupunktur, vill ha det som smärtlindring vid förlossning. tänkte höra m BM då om hon har några "sova bättre tips". Tror dock inte det, men kanske att det finns nån akupunktur punk som stimulerar det. Värt att fråga i alla fall. Har SÅ SVÅRT att fokusera nu, jobbar ju hemma men har aldrig haft problem m effektiviteten. Blir lite irriterad på mig själv, om jag förbereder mer nu kan jag ju ägna mig mer åt bebisen när den kommer... men jag förmår mig inte, sitter bara o stirra på mina "arbetsuppgifter" här.  Kram!!  

• kasa01

Jis, jag fick pevaryl, MVC sa att det absolut inte var någon fara även om man är gravid.

Speck, jag var såklart också ute m sonen, från dag 4 typ, hade inte möjlighet till annat. Fick lite "onda ögat" av vissa att jag var ute o rände m lilla killen. Han har dock varit super frisk hela sitt liv, har inga vab dagar m honom alls nästan. De barn som har småsyskon är i mycket större risk att få virus än de man ev skulle plocka upp i mataffären. O syskon kan man liksom inte undvika .. Bara att gilla läget, göra så gott man kan.

Kelsson, Fick inga tips igår, men sov nästan hela natten efter akupunkturen igår! Första gången sen innan påsk. Halleluja!!!

Enya, grattis till v 15!

• kasa01

Anderska, jag tycker också att det låter som foglossning. Om det trycker nedåt kan det vara skönt m ett stödband, avlastar trycket lite. Jag köpte på MVC. Fick också rådet att sova m en kudde mellan knäna för att avlasta fogarna. 

Ang diskussionen m barn nr 2, håller med dig tredjemaj. Barn nr 1 kan väl få landa först, o snacka om gapa efter mycket när man kämpat så länge för 1'an!!! för er som inte vet, är vi kvinnor som mest fertila när vi slutar amma barn nr 1, om man är oförklarligt barnlös, eller har nedsatt sperma men vet att det inte är helt kört, har man alltså som störst chans att bli gravid då. Det är alltså inte jätte konstigt att många som fått barn 1 via IVF blir spontant gravida efter det, det har att göra med att kroppen är mer fertil då än någon annan period. Kan vara något att tänka på för er som inte redan känner till det. KRAM alla!!

• kasa01

Lillstinis, de flesta som har barn känner ju till det.. Tror du att det blir "sura miner"? De är bara att vara tydlig o rak utan krussiduller. Börjar man be om ursäkt för sig ger man mer utrymme för att folk ska börjar knorra. Vill de absolut träffa bebisen kan ni ju ses ute med "se men inte röra" taktiken. Smittor sprids ju inte alls på samma sätt ute i friska luften, mycket värre innomhus där hosta o annat kan boa in sig. Men som sagt, inte be om ursäkt för dig! Enligt mor min (barnmorskan jag tjatar om...) brukar inte förlossningen komma igång när man är sjuk. Det är som att både kropp o barn väntar in bättre tider.. Nu finns ju såklart undantag, men det brukar tydligen bli så. Kram o krya på dig!

• kasa01

Jis, jag är också löjligt svullen nu.. Fingrarna är så svullna att jag knappt kan knyta händerna. Har dock ingen våg, så jag vet inte hur mycket jag gått upp, men det syns o framför allt känns att jag samlat på mig mycket mer sista veckan. Ett samtal är ju enkelt avklarat, så ring du o fråga. Till mig sa de att det tyvärr inte är så mycket att göra, men att grapefrukt ev kan vara lite vätskedrivande.

• kasa01

För två år sen var det många som fick RS virus, vissa år äv värre än andra. Har ingen aning om vad man rekomenderar just nu, antar att man får lite råd o tips om det på BB. Personligen är jag av den övertygelsen att lagom är bäst. Jag kommer inte gömma varken mig eller bebis, att vara för petig m baciller är inte heller bra för barnets utveckling av sitt imunförsvar. Jag har två väninnor vars bebisar fick RS förr förra året, båda hade äldre syskon och är tämligen övertygad om att barnen inte fått detta av att besöka affärer. Nu är jag kanske av den icke oroliga typen, och tycker att man ska göra som man vill. Känner man oro av att gå i butiker låter man bli. ingen tjänar ju på att gå runt m oro, o kan man lösa det på annat sätt är det väl kalas.

Viksan, ja fy vad sorgligt det var igår. bara två dagar alltså, GUD vad spännande! här har alla mina förhoppningar om en lite tidigare förlossning runnit bort, känner ingenting. Får nog ställa mig in på en ev julaftons bebis trots allt. Kram!

• kasa01

Kelsson, ja abslout!!! Men tänker mer på liten, att det inte är så kul att fylla år på julafton livet ut. Men detta är ju ett lyxproblem. Hela friska barn vill vi ha, när spelar faktiskt ingen roll. Ego rollen gör väl sitt till också, längtar efter att bli av m alla gravi "krämpor".

• kasa01

Viksan o Aurora, nej då, har inte trängt mig!! Hade som sagt en del tecken på förlossning förra helgen, men sen dess har det varit rätt lugnt. Har sökt lite på detta m färdknäpp, tänkte ge det ett försök så småningom. Är i v 38 nu, o det vore mer praktidkt om den kunde vänta tills nästa vecka då sonen är hon sin pappa. Kan ju bli så att jag blir igångsatt på julafton, får säkert äta upp att jag trodde den skulle komma tidigt, Haha... Ser fram emot att läsa om era bebbar snart!

Har haft en knasig helg, bråk o tårar, o sen passade sambon på att bli sjuk.. Låg i hög feber lörd-sönd, medans jag tvättade bakade pepparkakor o rostade jul nötter. Kan ju inte bråka m nån som ligger för ankar, så inget blev löst heller.    

• kasa01

Viksan, men Gud vad spännande! Då blir det två bebisar idag! Hejja!

Sömn, vaddå sömn... får se om jag kan vila en stund i em. Sov jätte bra efter akupunkut hos MVC förra veckan, har en tid igen nästa vecka. Kan varmt rekomendera för er som sover som jag, uselt.   

Karmosin, har för mig att de små inte  brukar få sånna sjukdommar det första halvåret... att de har skydd fortfarande från dig efter att ha delat ditt blod. Osäker dock, men det ringer en klocka nånstans.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011