• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kelsson: jag skämtade om de där med bvc...Tyst  men klart är det -20 kommer inte jagheller gå ut på långpromenader m Loke, har fått en jättebra overall men ansiktet är ju ändå så oskyddat..
    Men det ÄR skönt o komma ut om så bara för en stund. Hoppas det inte bir en extrem vinter i år.  

• Speck

Kelsson: Usch jag minns hur dåligt jag sov sista månaderna.. Tycker synd om alla er med sömnproblem! Jag vill inte göa er nedstämda genom att berätta att man inte får sova så mkt sen när bebis är ute heller Tungan ute

• Speck

strössel: det är svårt då man ärså tung o så, men försök att förutom hundpromenader inte göra så mkt mer..

• Speck

Enya : jag fick risk 1:19tusen nånting, och bästa är em på 20tusen så i mitt fall fick vi inte sämre resultat pga ivf. Strössel: kan du inte be nån annan ta hand pm att flytta in allt igen? Tycker verkligen inte du ska anstränga dig så. Det går bättre med loke, nu är han sån glad liten skit så :D han sover bättre p natten o även lite längre mellan amningen nu nattetid också. Det tog ca 5v innan jag upplevde att jag landat i mammalivet lite. Nu njuter jag! Dock hade jag p maken ett gräl förra veckan men nu när vi pratat ut är allt superbra. Jag tyckte han va för passiv o sen vi prata ut så är han helt underbar m loke:..

• Speck
    kelsson: när ja va gravid så va maken jättenoga att berätta om han skulle bli sen o fråga om lov innan han gjorde nåt i princip för jag tyckte de kändes tryggt o veta ar han va om de skulle sätta igång eller om nåt skulle hända. jag hade också blitt sur om han inte hört av sig. å jag hade nog försökt göra tvätten men accepterade när jag inte orkade.
  • Speck

Hej tjejer! Ang kön trodde jag vi väntade en flicka men blev ändå superglad när jag såg pungen, jag va bara glad vi äntligen fått vårt barn! Ang fk så söker jag bara en månad i taget, nu har jag sökt för november. Jag tar ut 4-5 dgr per vecja.

• Speck

Aurora: jag tog ut föräldrapeng från 2v innan bf. Du ska väl ändå inte jobba ända tills barnet är fött? Jag rek att du tar lite ledigt redan innan bf, även om du går över tiden en vecka så är de skönt o inte jobba sista tiden. Jag hade turen att föda på sommaren så jag tog ut sem innan så jag jobbade inte på över 1,5mån innan :D

• Speck

Kelsson: bra tips om lägstanivådagarna. För jag kommer nog vilja gå ner i tid när loke börjat på dagis.

• Speck

Aurora: är du sjukskriven på 100%? Jag tyckte att de va värt de iaf att va hemma o ta ut dagar. :)

• Speck

Ja, inte för o va den, men sen när barnet väl är uteså oroas de för psd istället.. jag va förresten i stan idag o åt lunch m augustimammor från fl, o.även fast vår resa i helgen blivit inställd så gör.jag inte om det där frivilligt. Folk o stan hatar barnvagnar o trängs puttas o ger sura blickar.. sen på tåget hem blev loke hungrig o behövde ammas men tro fan att.jag fick sittplats för de, så jag fick STÅ o amma på pendeln. O ända kolla dom surt när han grät. Hata storstadsfolk.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011