Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ankaja: Vår var inte riktigt samarbetsvillig låg som en groda sa BM med beben under rumpan men hon lyckades se ändå. Det blir nog bra vad ni än väljer men för mig fanns aldrig alternativ var självklart att vi skulle ta reda på kön o vi ångrar oss inte en sekund! Helt underbart att veta kön o kunna börja diskutera namn på allvar.

• Kelsson1

Jis: Låter verkligen helt rätt o väldigt mysigt!

Strössel: Då kanske du kan berätta för de att de har inte rätt att undanhålla er informationen o att det faktiskt tar bara 1-2minuter att titta efter när du ändå ligger där Håller tummarna att de ger med sig!

• Kelsson1

Speck: Jag ser verkligen upp till de som inte tar reda på kön! Önskar att jag hade tålamod att vänta men otålig o nyfiken som jag är så går det inte .
    Det att BM måste tala om kön det stämmer, däremot är de nog inte skylldiga att titta efter. Så det jag menade var att om de ser kön så finns det uttalat att de måste tala om men inte att de absolut måste lägga ner tid på att titta o söka.

Vickan: Tack! Konstigt maken frågade på KUB om kön o då skrattade BM bara o sa att det var för tidigt... Men börjar bli van vid att få olika besked från vården
    Jo man brukar inte ha problem med att hitta orsaker till shopping Skrattande

Jis: Det att vi tog reda på kön hade inget att förstärka banden med att göra. Som jag sa var det bara för att jag är sjukt nyfiken o tycker att det blir lättare att bestämma namn. Just namn är vi urusla på därför är det skönt att slippa tänka på pojknamn nu

• Kelsson1

anderska: Skadar ju inte att fråga men kan vara för tidigt, då får du fråga igen på RUL

Lillstintis: Då finns det en möjlighet att vi får på samma dag om du går över tiden o jag får tidigare...
    Nej det var inte så att de "råkade" se hos oss heller, BM fick leta en stund hos oss också.

strössel: Alla behöver inte ta reda på kön, tycker INTE att det är mer rätt att ta reda på kön än inte, båda är lika rätt. Är fortfarande bara imponerad över de som klarar av att inte fråga om kön men det är väl för att jag själv är för otålig

Viksan: Tack! Jag har alltid sagt att mitt första barn ska vara en flicka men just nu började jag tveka om det var en flicka eller pojke som gömde sig i magen. Därför var jag bara tvungen att ta reda på kön, hade varit för stor chock om man hela tiden gått o väntat på en flicka o ut kommer en pojke
    Hoppas du får kryckor så det blir bättre med foglossningen. STOR KRAM!

Speck: Stackarn som inte får sova. Jag får inte heller sova hela nätter, drömmer så konstigt o kan vakna av drömmarna. Eller så vaknar jag av att jag behöver gå på toa eller så tycker hunden att det är väldigt roligt att komma o gnälla lite så man vaknar så speciellt utvilad är jag inte.
    Men tänker bara på att det här är träning inför gråt på nätterna

• Kelsson1

anderska: Har inte haft sådana problem även om magen är stor, men den är väl så degig än att det dämpar det mesta

• Kelsson1

anderska: Det är mycket som händer i kroppen nu så är helt övertygad om att det inte är något farligt, kan vara så enkelt att det är ligamenten eller livmodern som bara växer.

• Kelsson1

anderska: Håller med hade kunnat ligga där hela kvällen!

Speck: När bebisen väl ligger i armarna så glömmer vi alla sömnfattiga nätter

Jis: Underbart att det gick bra! Skönt att de håller hård koll på dig o bebis, känns tryggt!

• Kelsson1

Viksan: Jo har som varit inställd på flicka ända sedan urminnestider så var verkligen skönt att höra att det är prinsessan som kommer nu
    Men stackaren! Kan du inte bli heltidssjukskriven om det är så jobbigt du kan ju inte sitta i busskurar o gråta heller. STOR KRAM!

Jis: Underbart fin bild av lill*! Vår var inte så sammarbetsvillig den här gången, ville absolut inte bli fotograferad så fick lite halvsuddiga bilder. Men men huvudsaken är att hon mår bra

Spets: Är helt övertygad om att allt kommer att gå som en dans, inget att oroa sig för! Var bara glad att du slipper illamåendet, det är inget att längta efter kan jag be att få tala om! De gör nog vanligt UL när du är ändå i v13.

• Kelsson1

LGT: Tack! Men halva tiden STORT GRATTIS själv! Tiden går ändå fort även om det inte känns som så

Speck: Det är helt otroligt att det ändå lyckats för oss alla med tanke på våra svårigheter. Kan bara tänka på lilltösen som låg o var så stilla (tror att hon sov) på RUL var sååå söt när hon låg som en groda med benen under sig . Vad spännande bara 5,5 veckor kvar, väntar med spänning på rapport om förlossning. Förhoppningsvis kommer du in o skriver att det var ingenting, h*n bara ploppade ut

Ego: Underhöll mig själv igår kväll med att läsa en tråd här på FL om dumma kommentarer blivande pappor fällt, skrattade så jag höll på att kikna

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011