Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Mina nätter ser väl allt som oftast ut så här... börjar vänja mig. Men ja det är väl meningen man ska må dåligt så att man blir riiiiktigt trött på att vara gravid. Synd bebben inte fattar galoppen bara. ;)

Kelsson: Har svårt att föreställa mig utseendet alls. Jag var en riktig tjockis även som liten vägde över 4kg när jag föddes 2 veckor efter BF, min man föddes i stället 2 veckor innan BF och var en riktig spinkis. Ska bli SÅ spännande att få möta liten!!

• Aurora1979

Jag hade ett tag goda förhoppningar om att sova riktigt gott i natt. Somnade kl 2 ungefär, (maken hade redan flyttat ut till soffan) och sen gick jag på wc vid 3.30 kanske och sen vaknade jag inte förrän 6.45 för nästa besök och tyckte att detta är ju toppen, nu kan jag sova i 3 timmar till... tror ni jag somnar om? Flört  Var så tät i näsan och det gick verkligen inte att somna om. Saltlösningssprayen funkar inte alls på mig... :/ Så vid 8.30 smyger jag ut och åker till Statoil o köper riktig nässpray och lite frukostfrallor... Maken vaknar när jag kommer in igen och undrar yrvaket var jag har varit. :) Efter frukosten somnar jag äntligen om och får nästan en timmes sömn till. Är fortfarande helt seg i huvudet men det går.

Carlan: Jättebra fyndat på de små kläderna ju! =) Börjar misstänka att mina kläder i stl 50 inte kommer bli använda. jag ligger allra överst på kurvan och så går jag över tiden med minst en vecka på det...   Tur att jag köpt väldigt lite kläder i stl 50.

• Aurora1979

Carlan: Inte konstigt att du känner dig som en säl på land när du tappat i muskelmassa med alla dina besvär o så foglossningen på det. Men jättefin mage har du allt fått! :D

Jag känner mig mer som en flodhäst än en säl hehe... men så hade jag lite mer att börja med. ;) 

• Aurora1979

Viksan: Håller med dig, vill inte vara gravid längre!! Men jag kan väl få före dig snääälla! Flört

Vickan: Grattis till att sista sprutan äntligen är tagen!!

Ego: Var på det sista besöket hos BM idag, Allt verkar bra och bebisen är äntligen fixerad! Har nu fått tid för igångsättning 29/11 om inget händer innan dess... men snälla håll lite tummar för att det kommer igång SNART!     

• Aurora1979

anderska: nu vet jag ju inte exakt hur din historia såg ut men till mig sa man under någon undersökning att det såg ut som att jag hade pco-liknande äggstockar. Men det är inget som har utretts mer... däremot sa läkaren då att om det är så så är det ju bara bra när man gör IVF eftersom man då har många (men små) äggblåsor från början. Jag fick även ut 18 äggblåsor (varav 17 mogna). Alltså ska pco när man ändå måste göra IVF vara en fördel. 
    Tack för tummarna förresten! :D

• Aurora1979

anderska: Ser nu att jag missade en hel sida med inlägg och ditt där du förklarade mer... sorry. Men iaf även om det är väldigt dåligt att du inte fått höra ngt om ev. pco så ska det absolut inte vara ett hinder i och med att ni gör IVF. Däremot kan det vara svårare att få till ett barn med egna försök om man nu har den chansen.

Sputnik: Tack för tummar! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011