Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Det är nog mest den lite äldre generationen som tycker att man ska vänta med att köpa saker till sin bebis tills efter den är född, antagligen för att det var farligare förr att föda och fler barn dog?

• Aurora1979

Kelsson: Jag gråter varje gång jag ser ett barn födas om det så råkar var i en film och alltså inte ens på riktigt eller om det är dokumentärfilmat! Speciellt nu som gravid. Jag fick till och med tårar i ögonen när jag fick se en aminingsfilm på vår föräldrautbildning haha... Bara att inse att jag är en riktig lipsill! 

Är det bara jag som haft min föräldrautbildning uppdelat på flera tillfällen?? Vi hade en kurs på 4 tillfällen á 2h åt gången.   

• Aurora1979
    Kelsson och andra som kanske behöver få skratta lite?: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943-62.html Älskar den tråden och jag skrattar så att jag gråter! =) Får i alla fall mig att slappna av och se fram emot förlossningen. Den heter "roliga händelser under förlossningen". 

Speck: Han är ju bara FÖR söt din lille Loke!! Nalle

Strössel: Åh jättefin tavla! Och härligt att kilona försvinner så fort för dig.... längtar själv till att bli liiite mer rörlig igen!    
  • Aurora1979

Najje: Här sexas det oxå på (ibland mer och ibland mindre) och jag brukar oftast få lite sammandragningar och så efteråt men det brukar gå över rätt fort och det verkar knappast ha skadat våran bebbe. :)

• Aurora1979

Najje: Min lust går väldigt upp och ner... ibland vill jag flera gånger om dagen, men ibland kan det gå veckor utan minsta lust. Så länge det inte gör ont så kan du nog ha hur mycket sex du vill! =)

• Aurora1979

Jis: Ibland behöver karlarna sig en utskällning för bristande engegemang eller nåt. Min man hoppar nästan ur soffan om jag bara säger AJ och frågar om vi ska åka till sjukhuset hehe... MEN han är urdålig på att engegera sig i allt annat, tror till exempel att han inte läst en rad i tidning/bok om förlossningen, han HATAR att shoppa till både mig o bebis. Och när han kommer hem från jobbet och frågar "vad har du gjort idag då?" så får jag det till att det är en pik för att jag inte städat eller nåt. Karlarna förstår helt enkelt inte...

• Aurora1979

Kelsson, Jis och ni andra som är rädda inför förlossningen: Läs lite i  länken jag klistrade in härom dagen så får ni lite roligt i alla fall. =) Själv blev jag i alla fall mycket mindre nervös och stressad av att läsa i den.

Jag hade ju tänkt mig en 11-11-11 bebis men det blir nog inte så... äsch då. ;) 

• Aurora1979

Ska vi tävla i magstorlek måste ju bara jag vinna??!? ;)

Kasa: Jättefin mage ju! Önskar jag såg ut så! :D  Ja men 11-12-13 hade ju inte varit fel! =) Nästa mål för mig får väl bli en fars dags bebis i stället då. Eller sikta på en födelsedagspresent till svärmor som fyller 17:e.

Jis: Du är så aktiv och orkar hitta på fina "outfits" varje dag, jag går runt i samma saker dag ut och dag in i princip. Äger endast ett par gravidbyxor och någon kjol. Så hemma går jag bara runt i mina gamla "tjockiskläder" från när jag vägde ca 40kg mer. :P  Önskar jag hade din ork och obegränsad budget!

Kelsson: Grattis till ny vecka och att du bara har en vecka kvar att jobba! Förstår inte hur ni orkar jobba?! Jag blir ju trött av att laga middag här hemma liksom. :/ 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011