Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ps. Jag fick också bekräftat att det är bra om jag hör av mig när värkarbetet börjar så att jag åtminstone kan komma in och göra kontroller av bebis. Sedan är det upp till mig om jag vill vara kvar och köra hela latensfasen här eller om jag vill åka hem emellan. Men extra kontroller vill dom gärna ha. 

• Sunseed

Passa er. Imorgon får jag nog åka hem serrni. Men jag ska inte måla, jag lovar. Jag ska försöka sitta ute och ta det lugnt, för min sambo sa att vi ska få +15 grader på måndag. Oh lala! Då kanske det sista snöhelsicket kan försvinna nu.

Aurora: Tänk om du hade fått varit med och förlösa. Vilken chockartad grej! 

• Sunseed
    Aurora1979 skrev 2013-04-11 15:46:43 följande:
    Usch, fick höra igår att det hade gått så snabbt när de kom in att barnet ramlade i golvet?!? Lite språksvårigheter men det var tydligt att det var så. Tydligen skulle pojken röntgas idag för att se så att han inte fått några skador. Stackars liten!!
    Fy så hemskt. Hoppas att det gick bra. 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2013-04-13 02:26:02 följande:
    Här har vi flyttat och det tar sin tid med en 4 månaders vill jag säga..... en sak jag är stolt över är dock att vi fått in en sovrutin på Ludwig. Han somnar sedan en vecka tillbaka vid 20 i sinspjälsäng med att jag soter bredvid med finger i mun och han har sin snuttefilt. Somnar på en 30-40 min. Sover sedan mellan 6-8 timmar då han vill ha mat. Somnar direkt utan ngt finger och baknar sedan igenellan 6-7 på mprgonen då han gärna vill bara uppe en liten stund, sen sova igen efter 1 timme. Så jaf är så stolt och hoppas att detta håller ibsig för nu har detta funkat i en hel vecka.

Han väger nu 8600g och är 67 cm lång vod exakt 4 månader. Det är en stor kille

Hoppas allt är bra med er andra tjejer med.
    Vad skönt det låter att ni verkar hitta sömnrutiner som passar er och lillen! Jag förstår inte alls hur du har orkat med en flytt mitt i allt med en liten, men du verkar vara vid gott mod. Glad Jag minns en bekant som var höggravid mitt i ett husbygge där de inte ens hade golv och väggar färdigt. Jag hade känt mig superstressad.

Hur trivs ni i det nya? Det brukar ju vara väldigt skönt när man har kommit någorlunda i ordning även om vägen dit kan vara lite jobbig.
  • Sunseed

Liten uppdatering från mig:
    Lillen börjar sjunka så jag har inte haft andnöd på två dagar!!! Visst är lungorna fortfarande långt ifrån friska, jag har ingen kondition och dom kliar och jag hostar som bara den ibland, men vilket under att kunna dra några djupa andetag emellanåt. 

Jag har börjat få sammandragningar titt som tätt på kvällarna. Igår kväll hade jag massor med mensvärk och mol bak i ryggen men det var borta när jag vaknade. Än så länge antar jag att kroppen övar, för häromdagen var tappen 5 cm. Jag ska tillbaka på kontroller på torsdag (TUL och navelflödet). Han får gärna ligga kvar i tre veckor till i alla fall så att han växer på sig lite.

Allt är ordnat här hemma, t o m hundvakt (föräldrarna) som rycker in när helst det beger sig och flyttar hit. Jag blir inlagd i ett par dagar efteråt nämligen. Jag fick t o m tips i en app om att från och med den här veckan lägga plast i sängen, så jag har bäddat med plast och frotté under lakanet.

Idag har jag gått in i vecka 36 (35+0). 

Jag har fått lite knasiga krämpor sista dagarna. Bland annat tycker jag att min sambo luktar illa, stackarn.
    Jag fick också en jättekraftig hudreaktion av rengöringsmedel när jag städade igår. Blåsor och eksem över hela armen, trots att det bara var handen som var i närheten av medlet. Jag har kliat upp blåsorna i natt och vaknade av det. Tur att jag vaknade innan det började blöda, för jag går ju på Fragmin. Någon annan som har fått något liknande i slutet? Det ska ju inte vara graviditetshepatos för sambon googlade igår och det börjar ofta inuti händerna och under fotsulorna. Det här är mer lokalt på höger arm och handled. 

• Sunseed

Fast jag får städa hemma. Det är enda motionen jag klarar för att inte ligga hela riden och läkaren tycker att det är bra att jag rör mig det lilla jag orkar. Det är inte bra att bara ligga efter proppar. Däremot använder jag grönsåpa vanligtvis och håller mig till det i fortsättningen. Det var bara det att jag kände ett starkt behov av att få bort stinklukter igår, som troligen inte finns.

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-04-15 07:16:31 följande:
    Sunseed: Menade inte heller att du ska ligga som en grönsak , bara att du ska hålla dig borta från starka kemikalier, de är inte bra för dig eller bebis nu.
    Gloxi skrev 2013-04-15 09:19:23 följande:
    Sun, håller med Kel! Här avråder de från kontakt med kemikalier och sprayer under hela graviditeten. Mannen fick städa toaletten.

Som jag skrev brukar jag använda såpa och vatten. Jag gjorde ett misstag och fick sona för det med råge. Och jag lovar, det blir ingen mer Ajax i toan. Möjligen om ett par månader. Med handskar. 

Nu är jag dock osäker på om utslagen har med det hela att göra. För idag har jag en blåsa på ryggen som kliar. Ska kolla lite med läkaren på torsdag eller BM på fredag. Man kanske kan be om ett leverprov för att kolla gallsyrorna för säkerhets skull. 

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-04-15 21:14:51 följande:
    Sunseed: Du vet att jag bråkar på dig bara för att jag bryr mig om dig?
    Ja det vet jag.Hjärta Och nyss fick jag en avhyvling av en annan vän som läste in fel saker i ett inlägg på facebook. Jag har fått stränga order om att röra mig i den mån jag kan, livsviktigt efter proppar så idag unnade jag mig massage och gick hela 50 meter i lätt uppförslut (inte för att motionera utan för att ta mig från bilen till massagen från närmaste parkering). På FB skrev jag något i stil med: Man vet att man inte är frisk i lungorna när man flåsar som en besatt efter femtio meter i uppförslut". Hon trodde väl att jag var ute och kutade med jyckarna eller något och skällde ut mig efter noter.... Men hon tog tillbaka det sedan. Faktiskt. Jag skällde tillbaka lite och sa att jag minsann inte tänker lyssna på livsfarliga råd om att bara ligga som ett lik hemma! Sådeså!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011