hemulen skrev 2013-04-26 09:41:12 följande:
Hej på er! Inser just att det var länge sedan jag skrev något här men har ökat Vad ni skrivit. Jag har känt mig låg (och värdelös) och helt enkelt inte orkat skriva så mycket
Värst är att jag inte orkat/orkar vara med min dotter alls som vanligt och hon blir helt vansinnig av det. Inte har jag kunnat bidra med några hushållssysslor heller
Ja, ja det vart inte det jag skulle skriva om
Sunseed, vad spännande att du är så nära! Och vad mycket komplikationer du fått gå igenom. Tycker ändå att det låter som att du fått hyfsat bra vård, ffa nu då de följer dig så noga. Vet du vilket sätt som det är vanligast att förlossningar startar på? Jag har ingen aning om just det, har inbillat mig att det är vanligast med förvärkar, säkert bara för att det startade så för mig förra gången
. Jag hade då lite lätt onda sammandragningar ca tre veckor innan. Dagen innan det satte igång hade jag regelbundna onda värkar som höll i sig i ca 30 min, typ var 7e minut. Sen gick det över. Ett dygn senare kom de tillbaka och gick inte över
Vattnet gick aldrig utan de tog håll på hinnorna när jag var 4 cm öppen. Du gjorde inte ont alls på mig. Ballong hatt jag hört kan vara smärtsamt, men kan ju inte jämföra själv. Jag hade väldigt ont hemma i väntan på att latensfasen skulle vara klar (då skulle vi få komma in)...
Hoppas du (och jag
) slipper sättas igång. Det känns ju bättre mentalt om det kommer igång av sig själv och kroppen är redo... Jag har tid för bedömning av ev igångsättning den 15 maj.
Vad tråkigt att du har känt dig så låg. Du vet att vi finns här och att det bara är att skriva av dig om du behöver. Ibland kan det kännas bättre att bara få ur sig saker, även om det "bara" är i skrivna ord. I alla fall fungerar jag väldigt mycket så. Och här är man ju ändå relativt anonym. Hoppas att det känns bättre för dig snart.
Jag har inget att klaga på vad gäller vården. Det är ett enormt artilleri inkopplat och alla känner apan vid det här laget. Dom har faktiskt varit rent fantastiska.
Igångsättning ja. Vi ska försöka se om jag kan gå nästa vecka ut, sedan börjar det nog dra ihop sig. Jag låter överläkarna vara med och påverka beslutet, för idag pratade dom ngt om att dom troligen inte vill sätta igång mig om inte livmodertappen börjar bli mogen. Det kan hända att det blir för meckligt kanske och tar för lång tid med tanke på den reducerade mängd smärtlindring dom kan erbjuda. Det är bara min gissning men jag får nog veta mer när vi närmar oss. Det kan fortfarande bli kejsarsnitt under narkos på deras inrådan.
Hoppas att du får komma igång av dig själv!