• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan, fy vad jobbigt att må så illa. Det är verkligen hemskt när man kräks och mår illa. Men snart är du i vecka 12 och eftersom det är sommar kommer tiden gå så otroligt snabbt.

Kram

• Luella

Grattis på födelsedagen Jis!

Carlan, skönt att du får komma in och få lite näring i dig men stackare som måste ligga kvar fastande.

Strössel, det finns ju så mycket fina webb-shoppar och sen så klart Tradera.
    Några favoriter: www.spooky.se, www.ellos.se, www.nelly.com, www.babyshop.se och hanazacka.jetshop.se. Sen är det ju otroligt smidigt att shoppa på Lindex shoponline. Föresten har Zara ockskå börjat med en webbshop som jag ännu inte testat, www.zara.se. Jag gick precis in, inte mycket unisex men oj så mycket söta bebiskläder framförallt för tjejer.

I dag åkte vi mot bättre vetande till Ikea och handlade en ny garderob till bebisen och en sån där mobil som du också köpte Strössel. Sen köpte vi lite förvaringslådor att ha i garderoben också för kläder som han kommer växa ur och i. Det var verkligen galet mycket folk där, lönehelg och reapremiär. Vi planerade lite galet dessutom och var tvugna att ta oss mot strömmen av människor. Jag är van vid Ikea i Barkarby men vi åkte till Kungens Kurva idag där vi inte hittar och det gjorde inte saken bättre.

• Luella

Jösses vad trött jag är, den här dagen har varit hemsk, stressig och varm. Jag är helt slut verkligen.

Speck, Fiiin mage! Hoppas att det gick bra idag också.

Nu ska jag försöka engagera mig lite i vad jag ska köpa för skötväska. Någon som har tips? Vi har haft Ju Ju Be till tjejen som vi är nöjda med men jag är öppen för förslag.

• Luella

Viksan, Jättefin bebismage!

Aurora, så ni jobbar själva? Det är modigt, där jag jobbade var vi alltid två och det var så himla skönt.

Vickan, jag har tittat lite på Villwin skötväskor nu samt Skip Hop och en större version av Ju Ju Be-väskan som vi haft hittils. Problemet är väl just att den ska sitta på en dubbelvagn. Elodie Details har tydligen fått in någon ny variant av skötväska. Tyvärr har dom inte lagt upp bilder på det nya på nätet ännu. Men på en blogg såg jag en skymt av en leopard-mönstrad åkpåse som väckte mitt begär.

Angående att spricka så sprack jag med men kände ingenting. Det var så mycket fokus på att bara få ut bebisen. När barnmorskan sa att jag skulle hålla emot för att inte spricka så tryckte jag på ännu mer för att få ut min tjej. Sen när jag skulle sys somnade jag med min dotter tryckt mot mig, barnmorskan sa att hon aldrig varit med om någon som somnat när man syr så man kan säga att jag var bra trött.

Jag är fortfarande galet trött, dags att sova.

• Luella

Lulis, välkommen!

Skönt att gå ned i tid Aurora!

Kelsson, vilka underbart söta kläder

Vickan, jättesvårt eftersom alla hanterar sånt där så olika. Jag håller med dom andra, försök att luska hur dom vill ha det men känner du dig osäker så stanna hemma för att vara på den säkra sidan. Jag har varit känsligare än dom flesta och mått så himla dåligt av gravidmagar och bebisar och bara velat gråta jämt och ständigt. Jag hade inte velat se en bebismage på den dag som ska bli en lycklig och minnesvärd dag, men det är ju bara jag. Det man möjligen kan tänka sig är att skriva ett brev och berätta om eran resa och att ni nu ska ha barn och skicka till dom. Säg att du kan tänka dig att stanna hemma utan några som helst hard feelings om brudparet önskar det eftersom du själv har känt sorg och skulle förstå det mer än någon annan.

Här är en till som har svårt att sova på nätterna. Vaknar och är kissnödig och kan inte somna om. Sen har jag jättemycket myror i benen. Förut hade jag kramp också men nu dricker jag Bitter Lemon (Grape Tonic ska tydligen också funka) och det har blivit så mycket bättre.

• Luella
    Aurora1979 skrev 2011-06-29 22:10:36 följande:

Karmosin: Kan inte säga att jag gått ner i tid. bara sjukanmält mig i 3 dagar. Sen ska jag försöka köra på som vanligt

Ånej, då missade jag det i ditt inlägg!! Kommer du att orka? Hur mycket semester har du och när?
  • Luella

Jis, fin mage! Det är en lite jobbig period när man bara ser tjock ut när man har kläder men det ändrar sig snabbt. Föresten, jag glömde svara på det där med gravidyoga. Här finns en länk till olika former av motion för gravida, pilates, yoga och vattengympa: foraldraakademin.se/

Grattis till killen Viksan

Aurora, hoppas att det kommer funkar för dig. Tyvärr är ju inte sommarsäsongen en tid då det lugnar sig

Carlan, jag gråter också för allt och inget. Skönt att du kommit ut från sjukhuset iaf.

Ego, inget babyrum här heller. Vi har inget rum till vår dotter heller. Vi får se hur det går, nu håller vi på att möblera om i sovrummet för att få plats med barngarderopen vi köpte.

Sen ringde dom från stadsdelsförvaltningen idag. Vi har kommit fram i kön för att göra hemutredning för adoption med start i augusti. Jag blev lite ställd och tänkte först berätta att vi är gravida. Men sen ångrade jag mig och sa inget så har vi fortfarande adoptionsalternativet som backup om något skulle hända i sommar med bebisen, ve och fasa.

• Luella

Åh, efter att ha läst om ditt barnrum Speck vill jag också ha ett barnrum att inreda Obestämd. Det låter verkligen super superfint!

• Luella

Åh Carlan, vilken otur du har Rynkar på näsan

tredjemaj, jag har nog inte haft frossa men jag blir ofta antingen väldigt varm eller väldigt kall och svettas alt fryser när ingen annan gör det. Bra att du ringde och frågade och fick bra svar.

Lulis, bra att det ordnade sig med inskrivningen. Glöm inte att ta upp KUB vid det tillfället om du vill göra det så du hinner med det.

Jag har äntligen jobbat min sista dag innan semestern och dagen till ära går jag in i vecka 23

• Luella
    anderska skrev 2011-07-01 21:29:06 följande:

Hejsan flickor. Var några dagar sedan jag var inne. Lider av extrem trötthet :p

Jag har dock en fråga: Jag har liksom tix ell ryckningar i livmodern. Har haft det vid tre tillfällen idag. Något som är onormalt eller farligt?? Tacksam för svar!! En orolig själ!

Kan det inte vara bebisen du känner?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011