• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Carlan o Eileen lycka till!

kelsson krya på dig!

• Speck

Najje: jo för ett år sedan så va vi båda gravida samtidigt.. jag hade jusr tjuvtestat ett positivt resultat.. asså när jag ser på min son ibland så fylls hela jag av glädje o tacksamhet.. ser fram emot att du får uppleva samma! skönt med 100% sjukskrivning när du har så ont!

• Speck

Kelssin: du behöver inte ge ersättning om bebis din går upp omår bra. Ger du ersättning riskerar du istället motsatt effekt att du producerar mindre mjölk eftersom bebisen inte kan "lägga sin beställnibg" vid bröstet. bara ett tips. loke bajsar en eller två ggr i veckan, det är helr normalt att de inte bajsar varje dag. kul o höra av dig!

• Speck

Jis: jag lät loke ligga hur länge han ville. Även om han bara snutta, så fick han ligga i lugn o ro o lägga sin beställnibg vid bröstet. Eftrr ett par veckor blir de starkare o kan suga mer effektivt så de där timmeslånga amningarna blir ett minne blott så småningom. Men han brukade lugga ca en timme varannan timme.. så de va mkt amma i början.

• Speck

Kelsson: det var inte menat som kritik vet bara många i min tråd som behövt sluta amma för de tilläggsmsrade så mjölken sina. händer nog inte dig o inte meningen att skrämmas :) vet precis hur fu mena med känslorna, ihår börja jagråta av lycja när jag satt o lekte m loje!

• Speck

Strössel: många saker.. antingen kan de va en tillfällig fas som han är lite strulig, eller så kanske maten inte kommer fort nog eller magknip.. eller tillväxtfas så han beställer mer mjölk.. asså de kan va lite allt möjligt, Loke gör så ibland, oftast inte ner än en-två dagar o sen "går de över". Men fråga bvc!

• Speck

Jis: Jag kände precis som du, oroade mig för hur mycket han åt o hur länge osv.. var nästan helt besatt men insåg sedan att jag behöver inte veta hur mycket han äter, behöver inte bry mig om hur länge. Så länge han verkar må bra, går upp i vikt och FRAMFÖRALLT - Kissar han, bajsar han? Då är allt ok. :D
    Jag fantiserade ofta om att man borde ha som på en literkanna - mått så man kunde se hur mkt mjölk man hade o hur mkt han drack.. haha :D Men som sagt, det spelar ju ingen roll. Egentligen. 

• Speck

Tredjemaj: Jag köpte en vit.. sen en svart.. o sen fick jag låna två av en kompis. Det va lagom. Men då kunde jag gå runt med en nerspydd bh en dag för att de andra låg i tvätten.. beror på hur kräkig ditt barn är och hur kräsmagad du är haha :D Nu spyr inte Loke lika mkt och jag använder bara två bh:s, men i början så kräktes de ganska friskt.. å spec när han va förkyld. Slemkräks... Å så tvättar jag ca 4 maskiner i veckan nu..

• Speck

Jis: 5000 kr är mkt i de flestas värld tror jag :) Inte för att det spelar nån roll, utan jag är nyfiken, ska du fortsätta tilläggsmata med ersättning efter varje mål eller siktar du på att sluta med det så småningom?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011