Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lillstintis: Jag känner att jag behöver inte sånt här nu så här närma förlossningen, att dom drog in fibernät har inget med renoveringen att göra den kommer senare med köket och toan. Fibernätet drar dom in i alla hus här omkring. Fick lapp om det i fredags att det skulle göras i går, men oroade mig inte över det för jag trodde inte dom skulle sätta upp mega tjocka trälister i taken och så fult runt kontakterna och en stor låda över ytterdörren ser för jävligt ut. Och hyresvärden får måla taket i hallen och i bebisrummet för jag ska inte behöva bo här med deras misstag. Och när dom ska flytta listen i bebisrummet så kommer tapeten följa med så vi får se om han ska tapetsera om det med. Så onödigt som kunde ha skötts bättre.

Kelsson: Vad jobbigt att du inte får sova, hoppas det blir bättre. Ibland kan man ha såna där perioder men sen kan det ändras helt plötsligt kram !

Vickan l: Tror det kommer gå super vid din förlossning, ska bli så kul att se om du får en pojke eller en flicka så mysigt och sen får jag efter dig Glad tyckte utbildningen var helt okay fick svar på många frågor jag haft. Och min man var aktiv med att fråga saker och svara på frågor dom hade det var kul. Men dock var utbildningen alldeles för lång kunde ha delats upp på två dagar i stället. Nästa utbildning på bb är bara på 2 timmar så det ska jag nog klara av utan att svimma hoppas jag Flört

En fråga till ni med barn, man får 5 blöjor på bb så det skulle man ta med sig. Sett att det finns blöjor med vikt 2-4 kg och 3-6 kg vilka av dom tycker ni jag ska köpa ?
  • strössel

Kasa01: Jag ska till mvc på torsdag i morgon, jag har SD och mensvärk varje dag nu och mår jätteilla. Är livrädd att det ska hända nåt men idag hade jag tänkt att vila mycket, men dom har borrat sen kl 7 idag så det går inte att sova. Stor kram till dig med och tack för tipset om blöjorna min man får köpa blöjor när bebisen är ute.

• strössel

Vickan l: Tappen var oförändrad och jag hoppas så att bebis vill vara kvar till den 21 oktober Glad ja min man kan springa iväg och köpa blöjor finns massor av affären inte alls långt ifrån BB sen fick jag fyra gratisblöjor i nåt paket  då har jag 9 blöjor till att börja med. Ja det är inte kul med stress, jag har slitit häcken av mig och lagt ut så mycket pengar på den här lägenheten och så kommer det folk och förstör då känns det som om man är på ruta ett igen. Längtar så tills vi kan köpa hus, men ingen av oss vill bo här utan på västkusten så vi får stå ut med lägenhet tills vi får nya jobb på kusten. Då får vi se om det blir en liten pojke Flört jag känner inte av några flick eller pojk vibbar så jag har ingen aning om vad jag får !

• strössel
    Kelsson: Fiber utan förstörd lägenhet är helt okay Flört pratade nyss med hyresvärden och målargubbarna ska fixa där dom förstörde taken och sen ska chefen för fiber  komma förbi idag och kolla på den listen som sitter snett. Så jag är lugnare nu Skrattande hyresvärden var smått irreterad för listan med saker dom förstört var visst väldigt lång kram !
  • strössel

Speck: Jag är med i Libero klubben och ska få en väska men det står oxå att alla bb har inte väskan, men jag ska fråga bm om hon vet nåt om det. Pampersboxen har jag redan fått och 4 små blöjor Glad

• strössel

Gravida

Strössel - BF 21/10
    Vickan I - BF 25/10 (induktion 10/10)
    Karmosin - BF 4/11
    Aurora79 - BF 14/11
    Lillstintis - veBF 3/12
    Sputnik - BF 7/12 
    Kelsson  - BF 8/12
    Eileen1-BF 16/12
    Jis - 10/12
    Kasa- BF 16/12 
    Tredjemaj - BF 21/1 2012
    cattm - BF 5/3 2012
    Najje - BF april 2012
    Enya - BF maj 2012
    dealiyBF maj 2012
    nn81 - BF mars/april 2012

Bebisar här 
    Speck -BF 20/8 2011 Loke född 20/8

• strössel

Speck: Herregud vad jag har missat många gratis saker Glad vart hittar jag allt det där ? Har bara hämtat från apoteket, babyproffsen, och ev ett på BB.

• strössel
    Aurora: Stor kram till dig, jag träffade en tjej här på fl när jag gjorde min första ivf och hon kom från skåne flyttat upp till sin kille och hon hade inga vänner på flera år. Sen fick hon barn och då fick hon jättemånga vänner tack vare babycafe och öppna förskolan där man kunde komma så barnen fick leka och mammorna drack kaffe. Så det hoppas jag på att jag får lite vänner genom bebisen, vi har babycafe på mvc på tisdagar då dom fikar sjunger gör pyssel osv. Kolla om ni har nåt sånt , då kanske du kan gå dit sen när bebisen har tittat ut.

Och så tråkigt att du fick avslag igen på graviditetspenningen dumma fk.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011