Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej tjejer!

Har läst och skulle kommentera men blir blankt vad jag ska skriva. Stor kram till dig Speck iaf, jag vet hur du har det och som andra sagt blir det bättre även om det känns avlägset nu. 

Själv har jag grundat med en Texas Longhorm till middag . Det gjorde vi dagen innan det drog igång med sonen också så vi har skapat tradition haha. Har precis packat väskan, känns skitskumt göra det då jag inte vet säkert om det blir imorgon eller ej. Kan ju bli så att det är fullt så jag inte får komma in alls eller så få jag komma in, men läkaren tycker efter koll att jag är för omogen för igångsättning så att det skjuts på några dagar. BM sade att det inte är vanligt, men att det KAN bli så så att jag är beredd då. Jaja den som lever får se....Kanske skriver imorgon att jag är hemma med babyskydd och packning och allt igen och väntar.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Hej alla goa. Skriver kort bara och uppdaterar sedan :). Igår kl 21.46 föddes vår ännu onamnade pojk. 48 cm lång och 3090g. Var tyvärr en mardrömsförlossning mer för mig än bebis tur dock. Bråcket ställde till det big time. Men nu mår vi bra. Stor kram alla.

• Vickan I

Hej alla rara! Har en massa att läsa ikapp och kommentera, men nu måste jag ägna tid till storebror här hemma först.

Nu är vi iaf hemma och Alvin är än så länge en glad storebror...kanske med lite hjälp av att lillebror hade presenter med sig . Som sagt mår vi bra nu, även om det var en jobbig upplevelse. Blir väldans långt att skriva allt men som sagt ställde bråcket till det. Den smärtan kan jag inte beskriva och jag kände att förlossningspersonalen inte tog det på allvar. Jag funderade ärligt ett tag på att slunga huvudet i väggen för att slå mig själv medvetslös då de vägrade söva mig för mig snitt. Vet att det låter sjukt, men så hemskt var det. Allt gick även väldigt fort och redan efter första geldosen, då jag var helt omogen, gick det sedan fort och jag öppnade mig i rekordfart. Nu var det ju bråcket som ställde till det så här, så ni andra inte skräms.

Efter förlossningen var det flera ur personalen (det var skiftbyte mitt i så mkt personal som passerade) som ville prata och de sa själva att det var en traumatisk händelse för oss, men även stressande för dem, då de inte varit med om ngt liknande innan. Min man sade vid ett tillfälle att "det här är inte normalt, hon kommer svimma av snart" då han såg på mig att jag var påväg bort av smärta till slut och då svarar en bm "men vad ska jag göra då"? Inte så förtroendeingivande....Men hon sade själv efter att hon mådde dåligt över hur det blev och att hon upplevde att hon inte kunde vara ett bra stöd för mig. Jaja nu allt väl och vi ska om vi vill komma tillbaka på samtal med delar av inblandad personal för att lösa/prata ut om det hela. Idag när vi fick förlossningsjournalen så såg jag att han tydligen hade "navelsträngen två varv hårt runt halsen" när han kom ut?! Det hade ingen sagt. Var så mkt mer som hände och felinformation om en massa som sedan togs tillbaka och bads om ursäkt för och ja från plus på test till nu har det varit en galen resa för att få detta barn helt enkelt.

Stor kram till alla så länge och hoppas alla mår bra.  

• Vickan I

En bild på lillebror några timmar gammal.

• Vickan I
    tredjemaj - Grattis till tvåsiffrigt . med oss är det ok, men går på hög puls då stora (lilla) grabben är dundersjuk och idag också kräktes ner soffan...livrädd att lillfis här ska bli sjuk, men svårt säga till en stolt nybliven storebror att hålla sig undan...Inget namn ännu, jättesvårt ju denna gång.     
  • Vickan I

Hej alla! Försöker hinna med att läsa vad som skrivs, men blir inte så mkt kommenterande just nu. Men tänker på er alla. Sjukt barn + nyfödd tar mkt tid och man känner sig lite sliten, men ack så glad. Jo vi köpte lägenheten ockå , skrev papper i fredags, men inte inflyttning förrän i april. Så på ca 30 dgr har vi lyckats gifta oss, skaffa ett till barn och ny större bostad , ganska bra jobbat, men lite intensivt. Kram på er.

• Vickan I

Hej alla, vilka stormsteg alla tar, snart har vi en massa små i tråden .

Säger som de andra Carlan, åk in och få en koll så att du slipper oroa dig. Men det behöver verkligen inte vara ngn fara för bebis, då "mäta magen" inte alls är ett helt säkert sätt att kolla på.  

Karmosin - haha var själv under kvällen då mannen smet iväg på styrelsemöta. Var lite trixigt att fixa middag vid spisen med en lite gnällis balanserandes på ena axeln och en snorig tvååring hängande i ena benet. Men bara vänja sig antar jag .

Enya - Stort grattis

Jis - Snygg som vanligt och du TUL är verkligen inget exakt. Mina korvar har ju legat -16% och -6% och när de sedan föddes så vägde de ungefär samma ändå. 

Kasa - Härligt att allt såg bra ut, även om man får se det i små delar åt gången .    

Najje & Kelsson - Vi kollade ju på lgh en söndag, på måndagen ringde mäklaren och då sade mannen att vi "nog" inte var intresserade, men skulle fundera. Vi hörde inget och på nätet syntes ingen budgivning, så på fredagen ringde jag mäklaren och frågade om han trodde att säljarna skulle godta ett lägre bud, under acceptpriset, vilket han ev trodde. Pratade med mannen om vilken summa han kunde tänka sig för att tycka att det kanske kunde vara intressant buda ändå och så pratade vi en massa (jag pratade såååå gott om alla fördelar jag kunde komma på haha) och han räknade hit och dit under helgen. På måndagen ringde mannen och lämnade vårat lägre bud och när värkarna var i full gång så lämnade mäklaren ett meddelande att säljarna godtog vårt bud, men att de inte jublade direkt. Hade mäklare här idag och på onsdag ska det ev fotograferas här hemma, så känns lite mkt med att tvätta fönster och grejer nu inför det, med allt annat, men kan ju inte klaga nu hahaha .

Speck - Vi har också en magontkille här hemma . Han blir full med luft och får kämpa med rapar och pruttar osv fast vi också försöker hjälpa/förebygga vad vi kan. Var samma sak med stora sonen, så vi får se hur det går denna gång. Tycker inte droppar hjälpte sonen, men kanske får testa det denna gång iaf. Han äter lite dåligt också, så får se hur vikten ser ut imorgon och om vi får kompl. med ersättning. Mjölk finns i överflöd, ajaj, men han blir trött och somnar fort när han ska äta.... 

Nu har jag väl glömt en massa, men min amningshjärna räcker inte längre! Stor kram på er alla iaf.

• Vickan I

Strössel - nej ingen extra försäkring. Vi har bra försäkring i hemförsäkringen samt att jag har hört att affären sedan nästan alltid tjafsar om orsaken till det man ev vill reklamera ändå och att det inte ska täckas av försäkringen då de säger att det är självförvållat etc.

• Vickan I

Hej alla! Läser allt men skriver sparsamt. Var på bvc idag och lillfis hade äntligen gått upp till sin födelsevikt igen. Så vi kämpar på med magproblemen här hemma. Spännande att det närmar sig med stormsteg för flera av er nu . Idag tog vi en långpromenad längs vattnet, så skönt, men ajaj i bäckenet nu under em/kvällen. Kram

Stolt storebror på ståbräda .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011