Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kikar in hela tiden och hoppas att ngn ska ha skrivit om att värkar eller annat spännande är igång!

Fina magar ni lägger in .

ego - Tjoho, efter ca 270 fragminsprutor är ÄNTLIGEN den sista tagen idag .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Förstår dig Viksan och att säga att babyskyddet ska sitta "så löst" är ju bara vansinnigt dumt. Hoppas det andra sitter bättre. Kan säga att jag irriterar mig lite nu när bebis är här också. Mest på att han sover som en stock genom ALLT !!! Bebis och storebror kan vakna och gråta samtidigt på natten och det låter kan jag säga och han sover!!! Hur är det möjligt? Tar fem minuter att väcka honom också och be han trösta ngn av dem och då har de redan hunnit varva upp.

• Vickan I

Var också inne på plattorna istället för larm man fäster i blöjan, då det ska vara så mkt bättre, men fisen sover ju hos oss i vår säng och då fungerar inte platta sade dem. Har ett blöjkarm men som du skrev Strössel så fungerar det sådär.

Fisen (och jag) är dundersjuka. Stora killen sjuk hela förra veckan och nu vi. Blir ev till att åka in med honom i em för att kolla så det inte är RS :(.

• Vickan I
    {#emotions_dlg.flower} Hej alla underbara tjejer! 

Jag hoppas att ni har en bra helg och kan inte förstå att första advent står för dörren redan. Ville bara skriva och önska er alla STORT LYCKA TILL med de bebisar som redan är här och de som komma skall. Ni kommer bli underbara toppenmammor allihopa och jag är så glad för att ni lyckats och fått era efterlängtade plus som det kämpats för så och att det trots krämpor nu äntligen snart är dags för er.Tiden räcker inte till med två små som är växelvis eller dubblet sjuka (och nu jag med) och med en sambo som reser i jobbet och jag känner att jag inte hinner läsa riktigt allt som skrivs och inte heller kommentera då datortid nummera är nedsatt till ungefär 0.0002%. Läser så mkt jag hinner från mobilen, men svårt skriva/kommentera bra inlägg till er alla från den. Så känns som jag bara dyker upp sporadiskt med ego-inlägg . Så nu får jag skjuta ut mig ur tråden, iaf så länge Lillfisen (Axel blev det Strössel ) kräver att bli buren 24/7. Men tänker på er och kommer kika in regelbundet för att se när bebisarna dimper ner . Har följt många av er hela vägen ju!

Som sagt lycka till nu med allt och stor kram till er ALLA, ni är underbara Skål  , kram kram! 
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Hej alla undebara gravida, mammor och bebisar och god fortsättning på er. Har följt er så gott jag kunnat även om tiden att skriva inte funnits. Så ofta jag läser och vill kommentera, men går inte sitta ner och göra det med en ledsen fis. Ofta läser jag gåendes runt runt hemma medan jag vaggar fisen i famnen.

STORT grattis till alla fina bebisar som kommit. Ser fram emot att kunna få till en lite träff sedan kanske.

Känner med dig Jis och alla andra som kämpar med amningen. Kan säga att jag i måndags tog beslutet att sluta amma och vet ni, det känns himla skönt att bestämt sig. Jag kämpade på men det var tårar, panik och en liten som oftast inte ville, hur jag än lirkade och hade mig. Bara en massa stress för oss båda pch panik över att mjölken minskade mer och mer och försökte då få han att amma i desperation och mer gråt och usch. Så i söndags kväll fick jag bara en "men vad sysslar jag med?" Hjälper det här någon av oss? Jag har försökt och känner inte att jag ger upp för lätt så nu får det vara bra kände jag. Lite snopet då amningen fungerade så lätt förra gången, men så kan det vara. Bebistiden går såååå oerhört fort så gör vad ni kan för att njuta av den på mesta möjliga sätt.

Annars rullar det på som vanligt här hemma. Skrik och panik och ont i magen fortfarande . Handlederna tar stryk (även om han är en lättviktare som tre månader gammal fortfarande kör strl 56 mest) av allt bärande dygnet runt. Var hos läkare och sjukgymnast i veckan som bekräftade vad jag missänkt, att lillfisen har torticollis. Tur nog antagligen den "snälla" varianten som inte behöver opereras. Men mkt träning. Vi väntar även på allergiutredning hos läkare om en vecka, men det ger sällan något så här tidigt, men vi fortsätter med mjölkfritt, även om jag inte tror han är allergisk egentligen. Läste att det var fler som körde ersättning från apoteket. Se till att ni får 6 burkar per uttag på receptet då det kostar lika mkt (120 kr) att hämta ut en burk som sex (sex är max per uttag). Här vaknade vi upp med en helt prickig liten korv. Alvin har fått vattkoppor, vilket gör mig galen då han nu måste vara hemma över en vecka till och jag som sett fram så emot måndag och förskolan haha. Tufft vara hemma med två hela julledigheten måste jag säga, även om Alvin är en underbart snäll storebror.

Stor kram till er! 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Slänger väl in en bild på min lilla fis också . Stora (lilla) killen blir tre månader (13 veckor) på måndag.
  • Vickan I
    Najje - Jag följer dig med spänning . Vad fort tiden ändå har gått för dig tycker jag. Ja en himla tur, min mage var ju ganska liten hela graviditeten, så han har legat trångt med nacken i viss vinkel och sedan fortsatt ha den sidan som favorit ute. På bilden är det favoritsidan han har huvdet åt också. Omöjligt få han att vilja vrida huvuet ordentligt åt andra hållet.  
  • Vickan I
    Najje - ja precis. Sjukgymnasten visade olika övningar och stretching som vi ska göra, men svårt då han redan är ledsen så mkt så ska man plåga han med detta också....men måste ju. Vi ska tillbaka om några veckor för uppföljning och så håller man på så en tid och utvärderar allt eftersom hur man ska gå vidare. Hans huvud är lite skevt pga detta då han alltid ligger åt samma håll, så örat och pannan är lite längre framskjutande på den sidan. Syns inte med ögat än om man bara tittar, men de mäter huvudet på ett särskilt sätt och då märks det.

Så tjejer märker ni att era små har en favoritsida (utan att det är något "fel", men de ska vara "liksidade" i allt när de är små) så försök få dem att titta åt andra hållet. Sitt på den sidan när ni leker, bär så de måste ha huvudet åt det hållet osv. Samma om de alltid bara vill greppa efter saker med en hand osv.
  • Vickan I
    Jis - Ja en dag i taget låter bra och man får som mamma själv avgöra när det känns nog. När det stulit tillräckligt med tid och lycka. Du är stark som kämpar på .
  • Vickan I

Tack tjejer! Era små är ju ena riktiga små sötnosar de med .

Strössel - Du är så duktig som kämpar på och jag hoppas verkligen det löser sig för er så att amningen fungerar. Men du ska absolut inte ha dåligt samvete om du känner att det får vara nog en dag. Ja visst blir det stor skillnad i pris verkligen. Det ska bli spännande att se hur hans mage blir på bara ersättning. Om han kommer få mindre ont nu eller mer? Jag uteslöt så mkt, fanns knappt ngt jag åt tillsut, men kanske fanns ngt han inte tålde/var överkänslig emot som jag åt ändå. Känns skönt att ex kunna äta ett vanligt äpple igen...

Viksan - Usch vad tufft du haft det och vad jobbigt med kisseri på golvet. Här hemma testas det en hel del också, men mest vanligt treårsgrejer. Här om dagen spottade Alvin plötsligt på golvet????!!!! Det blev till en 30 min lång kamp oss mellan innan han till slut såg sig besegrad och torkade upp det . Tur vi inte hade en tid att passa just då haha. Som ni diskuterat så är det underbart, men även skittufft att ha två små.

Carlan - Här är det också dåligt samvete. Lillfisen har ont i magen och gråter mkt, jag går runt och tröstar och Alvin får vänta och vänta. Man blir lite ledsen i mammahjärtat när han säger "sitt med mig" eller "jag vill mysa mamma" och så måste man svara "jag kan inte, vänta etc" så ofta . Men vi gör alla det bästa vi kan och mer kan man inte begära.  

anderska - Som Jis skrev så låter det som växtvärk. Så hade jag med mkt första graviditeten. Så mkt vissa nätter så jag var säker på att det var ngt galet och allt inte stod rätt till.  

Jis - En rejäl lite kille . Större än fisen redan då, fast fisen är 9 veckor äldre. Förstår det där med att pausa tiden. Men Alvin var det jättehemskt varje gång han bytte strl för det gick så fort haha. Kunde absolut inte tänka mig att han skulle bli typ ett år, ville ha min bebis. Men på ngt sätt så skjuts det hela tiden framåt och nu när han är tre år så kan jag sträcka mig till typ 6 år, sedan får han inte bli större  .  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011