Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jaaa jag vill också fika och kika på era små irl :)

• Vickan I

Så fina bilder Jis :). Två föräldralediga vänner går fotokurs nu och tycker det är jättekul/bra.

• Vickan I

Speck - ja det är galet vad upphackad sömnen kan bli och att man ändå fungerar! Här valde jag för första gången att inte väcka fisen för mat vid 02.00. BVC sade ju att han måste äta var fjärde timme dygnet runt för att gå upp. Men sedan jag slutade amma så har han gått upp ordentligt tror jag för han känns tung nu haha. Så jag väckte han inte och han SOV från 22.30-05.30!!!! Lite nappinpet och så ngr ggr, men ändå.

• Vickan I

Må 30/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan  
    Ti 31/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan, Vickan   
    On 1/2 Kelsson, ev Vickan
    To 2/2 Karmosin, Kelsson,Jis , viksan, Vickan 
    Fr 3/2 Karmosin, Kelsson, Jis

Jag fikar gärna också om jag får följa med trots svagt deltagande i tråden nu för tiden (men läser allt). Ska bara fisen ha en bra dag också och storebror hålla sig frisk.  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Kul med fika. Finns det tankar om lämpligt ställe? Önskar inte för sen fika då jag måste hämta på förskolan 15.00 om det fungerar för er. Åh idag har två kompisar fått barn, båda fick en flicka!!!

• Vickan I

Åh Strössel vad jobbigt ni har det nu. Finns så mkt jag vill skriva till dig men tiden finns inte med en arg fis i famnen. Dock har du ju fått en massa bra råd och stöd av de andra underbara tjejerna. Låter bra med att gå och prata med ngn, särskilt om ni är i tankarna på syskon någorlunda tätt för med två barn el fler så finns det garanterat ingen egentid kvar, inte i början iaf och tröttheten tar över.

Här hemma är maken trött med stort T. Här om natten bad jag han blanda ersättning medan fisen skrek. Fick förklara tio ggr hur han skulle blanda då han är så trött så det liksom inte går in. Han bara stod med flaskan i handen och stirra. Ändå tar jag typ alla vak så olika hur mkt sömn och sk egentid man är i behov av. Skojade med maken om en trea igår. Han såg livrädd ut, men sade sedan att jo varför inte, mindre egentid och mer kaos än nu med två barn går ju inte så lassa på bara haha.

• Vickan I

Luella och Jis- Nu bär vi inte fisen ute på några jättelånga promenader när det är superkallt, men då har det räckt med vanliga kläder + ullstrumpbyxor, fodrad fleeceoverall och sedan ett vindfleeceöverdrag till bärselen över. Ja mössa, vantar och sockor med så klart. Men den funkar bara till bb-selen vi har och inte butterflyen som jag helst bär i. Än så länge går fisen ner innanför min ena stora jacka också om det behövs.

• Vickan I

Har det bestämts ngt mer om dag och plats för Sthlmsfika inne i stan? Nu bor ju folk kanske inte på min sida av stan så det blir svårt åka hit (Sundbyberg) men annars är ni också välkomna på fika här hemma :).

• Vickan I

Kelsson1- ja eller hur, Solna C skulle vara toppen .

Jis - tråkigt att det inte ville sig med amningen för er, men när beslutet är taget och det går några dgr och man slipper stress och bråk vid bröstet så känns det bättre och ingen kan säga att du verkligen inte har försökt allt du kunnat.

Stort grattis vinterbebis :)

Ska söka kiropraktor till Axel. Har läst en del och alla tycker ju olika, men anser det värt att prova om det kan hjälpa. Flera av symptomen på att en bebis har felställningar stämmer in precis på Axel. Skadar ju inte iaf, mer än att det kostar pengar om det inte fungerar. Nästa sak blir akupunktur. Känner att vi måste prova det vi kan för att lindra gråten här hemma. Ngt står ju inte rätt till :( .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011