• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vi har bilbarnsstolen bak, säkrast så. En gång när jag skulle köra långt satte jag stolen fram (bara airbag på förardätet) men de känns ändå tryggast o ha han bak. Mindre distraherande o dessutom har vi tonade rutor bak då han somnar lättare där.

• Speck

Jag skyddar inte mig heller, men jag tänker att blir de så att ja blir gravid så va de meningen så. Vi har inte heelt kört att lyckas på egen hand men det är låg sannorlikhet. Ang syskon vill jag verkligen njuta av min son innan jag tänker börja tänka på ev ivf för syskon.

• Speck

Enya; ja när jag är ute o kör bil själv ligger loke ensam bak. Sätter upp en leksak på handtaget till bilstolen o då blir de som ett litet babygym o loke brukar somna om jag åker en sträcka längre än 10min.

• Speck

Strössel: hur går de m dopplanerna? va ska ni bjuda på? Ska ni ha mat el bara fika? Va har ni önskat er i doppresent?

Vi önskar oss en gåstol bla. Ska bara ha fika.. Sen får vi se hur vi gör m middag för dom som kommer 90mil ifrån..

• Speck

Strössel: Nej ingen speciell dukning, bra du sa det där om pappersduken, en sån ska inhandlas Skrattande Vi använder kyrkans lokal och då får man använda deras kaffekoppar o allt så det blir det dom har som används, tror de va vanliga vita. Ljusblå servetter här med =)

• Speck

Nu blev de bestämt också att makens fam som kommer hit över helgen fr norrland ska äta middag hos oss också sen efter dopet.. puh!

Tur maken har sem hela veckan för ja kommer behöva laga mat o baka hela veckan för o hinna med.

Tänkte bjuda på gulaschsoppa o hembakt bröd bara, inget fancy. Å en flaska rött eller två :) Vi kommer behöva duka i vardagsrummet, inte en chans vi får plats 12 pers i vårt lilla kök :)

Det ja grubblar över är hur ja ska få plats m tre tårtor och en stor kastrull köttsoppa i kylen?! :s

• Speck

Jis: menar inget ont nu! men det är ju "fri amning" som gäller dvs barnen får äta så mkt o ofta dom vill! Jag som helammar har inte den blekaste om hur mkt Loke äter. Och det är ok! Så länge de växer o mår bra!

Jag tror du tänker alldeles för mkt på hur mkt han äter.. låter så iaf. :)

• Speck

Najje: i början lyssnade jag ofta att loke andades när jag gick o la mig men de va absolut inte så att jag vaknade för o kolla andn. Det är som kelsson säger, man bestämmer sig efter 1-2 nätter att de måste gå bra o sen att man följer råden för psd.

Loke har pyjamas utan fötter men mjuka strumpor på. De åker ofta av nu för tiden men han verkar inte lida av det :)

Jag har ikeas kudde o täcke. Täcket använde jag inte när han va liten då låg täcket format som ett L i sängen för o göra den mindre o så hade han en eller två tunna filtar på sig istället. Nu när han är såpass stor o stark använder jag täcke. Började med det strax före 4 mån när han va stark nog att vända sig åt båda håll.

• Speck

Skräpnatt. Loke somna 20 som vanligt men vakna o skrek 20:30.. fick sjunga vaggvisor för o lugna han - misstänker de va nån katt som väckte han ev.. sen vakna han 22:30 ca o va jättehungrig! Amma o la tillbaks han i sin säng. Hoppades på att han skulle sova länge då han fått påfyllning så sent men icke då! Vakna kl 3 igen o ville ha mat o sen fick han ligga kvar i min säng å tur de! han vakna o ville ha mat en gång i timmen resten av natten.. Snark va trött jag är nu! jag e ju van vid att han bara äter en max två ggr per natt...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011