• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Skatten: jag hade hårdlift tills han blev 5mån sen blev de så trångt, har en lång kille :) många säger han ser ut som en ettåring :p

Maria Luam: han fick en fårskinnsfäll, böcker, fotoalbum, födelsedagståg upp till 6, brio tågbana o brio lära-gå-vagn, flaggstång graverad m namn, födelsedata vikt längd tid datum samt dopdatum i silver, armband i läder o tenn, gosedjur, trumset, kläder.. jättebra saker! dock ett par snart för små mockasiner - folk tror inte på mig när jag ber dom köpa stl 19-21 till honom! Bigfoot ;)

• Speck

Najje: jo han är min stora gosse! jepp tårtan gjord själv, dock är dekorationsskorna köpta. imorrn blir de 5mån kontroll o vaccinspruta usch. men då får ja veta hur lång han är nu, inte mätt sen 14/12.

Juste, OM Loke fortf mår dåligt av vaccinet kanske jag inte dyker upp men sist varade febern bara ett dygn..

• Speck

Maria liam: suppositorerna kan du ge fr 3mån. det är de svagaste typ 60mg . kom ihåg platta sidan först! :)

• Speck

Jag satte även lite bepanthen på för o få den o glida in lite lättare.. de är så små att man måste trycka in den innan den börjar smälta då är de stört omöjligt haha den glider runt å man får inget grepp :p

• Speck

Jis som jag skrev tog jag bort liggdelen vid 5mån (förra v). Han sitter fortf inte upp i vagn då han i princip alltid sover i vagnen, å m ryggstöd nere o fotstöd uppe funkar de fint.

• Speck

Smörgåstårta äääär lätt att göra själv. jag gjorde i december o bjöd på på min födelsedag. gjorde en skagen med räkor o så freestylade jag dekorationen o hade på lax som jag rullat ihop till små rosetter. lite dill.. citron.. voila :) De dyraste är ju lax o räkorna.. å så kan man göra en med ost o skinka... Ååh va sugen jag blev nu!

Om fikat blir hos Vickan (om alla håller sig friska hos er) ska man ta med sig fika eller.. isf vill jag veta hur många vi blir :)

Kelsson: först va de graviditetshjärna, nu är de amningsdemens.. tror du får vänta ett tag till innan minnet å fokusen kommer tillbaka. Jag la dessutom brödet i kylen å osten i brödskåpet o såna grejjer.. de va en i en annan tråd som höll på att hälla upp hundmaten i diskmaskinen.. så är de baea tvn har du de bra ;)

• Speck

Haha å jag som har IKEAs kudde :P Den är platt men bra. I barnvagnen har jag dock en dyrare fr rätt start. Men när han sover i min säng har han ingen kudde alls..

• Speck

Jag kan ta med egen lunch inga probs.

Loke va o fick 5mån sprutorna.. usch. Han tog de bra men va gnällig hela em o kväll. :( stackarn.

Han va 68,6cm o vägde 7,75kg. viktkurvan sjönk ännu en gång så till 6mån kontrollen får den inte sjunka nå mer... så extra olja i maten samt lösgörande fruktpureer så han håller igång magen o aptiten.. Nu känns de plötsligt extra viktigt att han äter ordentlugt! Men han har ju inte tid att äta eller sova! Han har fullt upp å sitta, åla baklänges å smaka på allting han kommer över! (som inte är mat) ;)

• Speck

Först o främst till alla er som inte ska med på fikan - sorry att det upptar mkt plats i tråden!

För de andra - ska jag ta med nåt att fika också eller? Jag vet inte vad som bestämdes annat än att jag ska ta med mig lunch till mig själv Skrattande Bulle? Dricka? Kaffe? Mjölk? Jag vill bara kolla så ingen tycker man försöker åka snålskjuts på nån annan Flört 

Vickan: Även om lyckan varade kort så är den ändå ett bevis tycker jag på att den gör gott för er lille son!
    Jag ska ta med mig lite leksaker till Loke så han inte äter upp era Flört Han är väääääääldigt oral just nu hahaa! 

Jis: Va skönt för dig att du har en så nöjd bebis! Loke är väldigt lättsam nu (för de mesta) med glatt humör. Han blir bara arg när saker inte går som han vill eller om man inte är framme o sätter han upp fort nog om han tappat balansen haha Glad 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011