Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Dealiy: Grattis nu får du njuta Glad

Jis: Jag får höra hela tiden att min mage är liten från jobbarkompisar men strunta i det, bara för att dom kanske  hade magar som det  såg ut som dom väntade 5 bebisar Flört mina mått är alltid bra hos bm och dina med så bry dig inte.  Vet att man blir orolig och ledsen men nu har jag iallafall slutat att bry mig kram !

Vickan l: Kul att bebishörnan är färdig för att inväntas på bebis Solig

Så mycket som har skrivits glömt vad alla ha skrivit om förlåt minnet är inte som det ska nu !

• strössel

Kelsson: Grattis till ny vecka Glad

Aurora o Kelsson: Kommer oxå spana på nytt jobb under mammaledigheten, vi jobbar skift jag och min man och jag vet andra som jobbar på samma jobb med skift och som sagt det funkar inte med dagis.

Ego: Går in i v 37 idag och 27 dagar kvar till BF Solig

Pratade med målargubben igår och vi får besked på måndag när dom ska börja antagligen den 7 okt eller tidigare om det gick pga att jag var gravid, men han kunde inte lova nåt. Sen kom nästa chock min man fick ingen lön den här månaden för han har fått gå ner i procent så lönen blev innestående. Så hela torsdagen gick åt till att gråta och funderar på hur vi ska kunna äta i oktober för min graviditetspenning räcker bara till räkningarna. Och min mammas kommentar skrattade rakt i telefon luren socialen nästa. Min mamma och jag har aldrig kommit överrens jag är pappas flicka men en sak vet jag att jag kommer aldrig bli som min mamma till mitt barn. Finns saker som jag aldrig skulle vräka ur mig kommer älska och stötta mitt barn i alla lägen och säga hur mycket jag älskar mitt barn.

• strössel

Kasa o Vickan l: Det känns bättre idag när jag har smält allt och jag tror jag kommer lösa det, min man kan ha sitt kalas tidigare och önska sig pengar. Och sen tänkte jag att vi får låna nåt från barnvagnspengarna och hämta vagnen efter den 25 oktober i stället. Det måste lösas på nåt sätt, han ringde jobbet och dom sa bara så är det att jobba här. Han är inte den enda som fått gå ner i procent och han jobbade igår och en del hade gråtit på jobbet som bor själva för det kom som en chock för dom alla. Kram till er båda !

• strössel

Najje: Tack för ditt grattis , ja folk tänker sig inte för innan dom säger saker ibland. Du ska se att dina bebisar frodas i din mage och det är bara positivt med ditt illamående Flört det kommer gå jättebra för dig den här gången är helt säker på det.

• strössel

Kelsson: Nej dom kunde inte betala ut nåt, men på nåt sätt kommer det lösa sig det måste det. Vad roligt att du ska ut och fika med andra gravidos Flört låter superkul.

Sen när alla har fått sina bebisar hoppas jag att vi fortfarande kan prata i den här tråden Glad

• strössel

Önskar alla en trevlig dag/kväll och helg !

Jag och min man är bjudna på cirkus i kväll för min syster har vunnit 4 biljetter och hon vågade inte gå själv för hon trodde att det bara skulle vara barn där och hon den enda vuxna Solig 

• strössel

Viksan: Vad skönt att FK inte jävlas med dig att du får vara hemma tills bebisen kommer, jag får graviditetspenning så jag kan inte ta ut föräldradagar tror jag. Men om det skulle gå så är det ändå försent att söka då dom betalar ut den 26 varje månad och man ska ansöka om det innan den 10 varje månad. Det är min man som inte fick nån lön, men vi har suttit och räknat och kollat så det får gå på nåt sätt. Och min pappa kommer nog ge oss lite matpengar.  Men nästa månad får han lön igen och jag får pengar som vanligt så jag är glad att det bara gäller ett tillfälle.

Vickan l: Jag drömde häromdagen att min bebis dog vid förlossningen, vaknade och hade jätteont i magen. Usch inte ska vi drömma om såna här saker Rynkar på näsan kanske är en rädsla inför förlossningen att man drömmer skumt. Funderar mycket på andningslarm, som jag inte ens visste fanns innan man blev medlem här på familjeliv. Och vet inte om jag ska köpa ett eller inte, nu har jag inte råd får bli efter bebisen har kommit i såfall.

• strössel

Kelsson: Gullig du är STOR KRAM tillbaks Glad tror jag läste att man kan drömma väldigt mycket när man är gravid. Min mammas brors barn dog vid förlossningen tror nog det är därför man är lite orolig, och det var pga att dom visste att nåt var fel men chansade och plockade inte ut den och sen var det för sent. Och jag ska föda på samma bb avdelning Rynkar på näsan

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011