• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora: Några olika sorters pastasallad m gott bröd å ost kanske? Fast grönsakerna kanske är rätt trista än.. När var de dopet va? Jag bjöd på gulashsoppa till makens familj å hembakat bröd. Uppskattat av alla. Gjorde den dagen innan så köttet va riktigt mööört o mumma :D

• Speck

Aurora: har ni många gäster som kommer långt ifrån? Vi bjöd nämligen bara på fika till alla och sen middag till makens familj bara som kom 90mil ifrån..

vickan: förstår dig så väl. Loke va bara nöjd i famnen eller i vagnen om jsg va ute o gick de första två mån..

• Speck

Maria liam: till mig rekommenderade dom alvedon i supp form då dom kan kräkas en del vid feber efter sprutor. Loke har kräkts massa idag å hade nog inte fått behålla nån flytande alvedon..

• Speck

Loke har rätt mkt feber här idag, trots alvedon. Jag hoppas det vänder snart annars kan inte jag komma imorrn heller.. vilket vore suga!! Jag tror inte jag ska behöva avboka men villförvarna.

• Speck
    Vickan I skrev 2012-02-01 20:25:43 följande:
    Kelsson och Speck - Jag hoppas ni kan/orkar komma imorgon. Vid nattningen var storebror iaf fortfarande frisk .
    Ser verkligen fram emot att ses .     
    Jag hoppas också! Vi har ju verkligen "hängt ihop" sen allt började i september förra året. Skulle va så kul o ses. Men när han gick o la sig hade han 38,3 trots alvedon - jättegnällig och ynklig Obestämd Jag måste avvakta till imorrn o se hur han mår innan jag kan ge besked. Är han feberfri och ganska pigg kan jag ju iaf dyka upp en timme eller så hoppas jag!
    Men inte om han bara gnäller och mår dåligt, då blir det tyvärr ännu en dag i soffan för oss. Han har inte velat vara nånting själv nästan idag, kanske max 5 min.. han har kunnat leka med gosedjur o sånt själv om han bara fått ligga i soffan brevid mig men att ligga på golvet va inge kul när man hade feber. Kraken då. Hjärta 
  • Speck
    Maria Liam: Har för mig precis som Vickan skrev att om han inte fått nåt till kvällen så lär han nog inte få nån. Skönt för er!
    Jag är lite nojjig för förra gången han fick sprutor så tog alvedonen bort febern, men inte nu.. den här gången är han dessutom mer allmänpåverkad .. Ätit dåligt hela dagen o så. Usch usch.  
  • Speck

Kelsson: hoppas jenni låter dig sova inatt iaf tillräckligt för att dyka upp en stund!

• Speck

Lol Jis när gick NI upp?? Muffins i ugn redan 8:30... Då hade vi just masat oss upp ur sängen haha :D Sitter o dricker kaffe o lillkillen leker själv på golvet. Verkar lovande - men än har han bara legat typ 5-10 min hehe så lite tidigt att säga. Hans temp låg på 37,8 nu utan alvedon å enligt vårdguiden är man feberfri under 38... (sen att jag blir heeeelt sänkt vid 37,7 är kanske en annan sak). Jag siktar på att åka ca kl 11 då är de ändå vildags för Loke, bör dyka upp senast 11:30 då. brukar inte ta mer än ca 20 min till mariehäll härifrån.

Men om läget försämras hör jag av mig!

• Speck

Jättekul o se er allihopa idag! Sorry att det blev en väldigt kort visit för min del, men jag är så himla hönsmammig av mig  o eftersom han haft så hög feber senast igår kväll så ville jag hålla det kort..

Men jag är gärna med på fler luncher/fikor!  

• Speck
    Jis skrev 2012-02-02 21:50:39 följande:
    Vickan, locket är mitt inser jag nu när jag ska göra nattens flaskor  

Haha :)

Fö hade ni alla så himla söta bebisar!! Tack Kelsson för att jag fick hålla din lilla dotter - då indåg jag hur stor o tung Loke är :)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011