Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Duktig Walle! Alexander var på resturang förra helgen. Han sov precis fram tills vi fick in förrätterna haha... Men vi var 12 st (8 vuxna) i sällskapet som tur var så vi turades om att hålla honom så att man fick äta varm mat. ;)

• Aurora1979

kelsson: jag är bortskämd med att han oftast ligger snällt och tittar på när jag ska äta, så har sluppit äta kall mat än så länge.:)

najje: Tack! Ni får se till att äta ute ihop med andra så kan ni turas om att hålla grabbarna! :)

• Aurora1979

Kelsson: Jo han har en tendens att alltid vakna lagom till att vår mat är färdig men det brukar gå bra ändå. Vet inte om vi styr våra mattider lite efter när han ätit/ska äta. Antar att det är lite lättare att ha koll på mattider när man ger ersättning och inte ammar? Han äter hur som helst var 3:e-4:e timme på dagtid iaf.

• Aurora1979

Idag har jag varit på baby & Barnmässan i Gbg. Kul men trångt så klart. och jag är så snål när det gäller att impulsköpa! :P Ska ändå till ullared om någon vecka så blir snål då.

Najje: Spännande men hoppas dem vill stanna inne ett tag till. Är inte mensvärk o ryggont annars lite tecken på att värkarbetet börjat lite smått? 

• Aurora1979

kelsson: Min lillebror med familj ska komma ner några dagar innan dopet så då tänkte vi passa på att åka till U-red eftersom de aldrig varit där innan. Och vi behöver dessutom fylla på med kläder till lillen nu.

Dessutom orkar jag aldrig kolla noga på sakerna när det är trångt och mycket folk.

• Aurora1979

Najje: Jag har inte varit tidigare år så har inget att jämföra med. Tjejen jag gick med har varit där innan och hon sa att det var mindre gratisprodukter men annars samma som innan. Själv köpte jag nästan inget, tyckte att det mesta var dyrt även med mäss-priser, men det beror ju på vilken ekonomi man har som med allt annat. Det är säkert bra som gravid eftersom man kunde testa olika vagnar, kolla babyskydd, prata försäkringar osv. Mycket fina kläder men som sagt för dyrt för min del. Jag tycker det är för dyrt att lägga ut 120kr på en body när barnet växer ur den så snabbt. Har iaf inte jag råd med.

• Aurora1979

Najje: Tror vi är rätt lika. jag är oxå kontrollfreak men var helt lugn inför och under förlossningen. Antagligen för att man vet att det är ngt som inte går att planera och förbereda. Och min man som skulle åka till FL varje gång jag råkade säga "aj". :) Och jag var oxå sån att jag inte skulle ringa till FL i "onödan". Fast med tvillinar o risk för för tidig födsel så kanske det är bäst att inga ändå, kan väl ibland gå att stanna av fl lite OM det skulle vara på gång.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011