Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Min egentid var mest tråkig haha... hittade inget att shoppa vare sig till mig eller till Alexander. I stället fick maken 2 par kalsonger. Maken och Alexander var ensamma i 4 timmar och det hade gått så bra så. Haft ett jädre snöväder här idag och vi bor väldigt brant och självklart kom jag´inte upp för backen till vår parkering, fastnade mitt i backen med bilen. Fick rulla bakåt ca 100 meter och ta ny sats upp... läskigt... glad att lilleman inte var med ifall jag hade sladdat av helt. :(

Liams mamma: Jättefin doptårta! =) 

• Aurora1979

kelsson: Jag gillar oxå fina tårtor och bor i utanför Gbg. hint hint... ;)

Najje: Usch vad jobbigt att det är strul i familjen när det redan känns motigt för dig!

Jis: Jag går i samma tankebanor... finns knappt mjölk kvar ändå verkar det som.   

• Aurora1979

Jis: Ska till BVC på tisdag i samband med A:s läkarkontroll så ska prata med henne då och fråga vad hon tycker. Tror som sagt inte att det kommer speciellt mycket i brösten längre för han äter jättemycket ersättning direkt efter han ammat (minst 125ml). Vi har iaf kämpat och försökt! =) Tänker inte heller bråka med detta i all evighet. 

• Aurora1979

Jis: Låter jättekul med bion!

anderska: så klart helt normalt att bli nervös inför förlossningen! Man ser fram emot det med skräckblandad förtjusning, iaf gjorde jag det.

Najje79: Underbart att du slipper tänka på det mer och att du fick en bra och förstående handläggare på FK! =)

Ego: Idag har A träffat bvc-läkaren för första kontrollen och han klarade av "besiktningen med"blanka papper", så klart! ;) Väger nu 8 veckor gammal 5700gr och är 61cm lång. :D Han har alltså gått upp 1kg sen han föddes. Han gick ju upp långsamt de första 3 veckorna men nu går det bara bra.
    Hade även tid på mvc för efterkontroll och det gick kanon det med. Min BM sa att det inte går nästan inte att se att jag varit sydd om hon inte vetat om det. Ja allt såg ut som det skulle och trots att jag varit USEL på att göra knipövningar så knep jag på rätt så bra tydligen även om det kunde bli bättre om jag övade lite. ;) Gick upp 12kg under grav och nu har jag gått ner 15kg. (yay!) Sorry för alla intim info haha...

• Aurora1979

Najje och Jis: Tack! =) Känns bra att ha det avklarat. Passade på att ta cellproverna oxå, fick kallelse i höstas men man brukar väl inte göra det om man är gravid. Ju färre gånger man behöver hoppa upp i gyn-stol desto bättre!

Jis: Det kommer du gå ner! Du är på god väg! För övrigt är min våg här hemma helt galen. Härom dagen vägde jag mig och vägde XXkg och dagen efter vägde jag helt plötsligt 3,5 kg mer! Hur kan jag gå upp/ner 3,5kg på en dag?? Tyvärr var det den högre siffran som stämde med vågen på mvc... attans! 

• Aurora1979

Jis: Inser hur pinsamt dålig lön jag har. Jag får som nattarbetare ut ca13000/mån efter skatt (78% tjänst)!  Nu får jag ut ca 7000kr när jag tar ut 5 dagar/vecka. Men jag vet att man lever efter sina tillgångar. Hade säkerligen inte haft många kronor kvar även om jag haft dubbla lönen...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011