Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Dopet blir 17 mars. Ja vi funderade faktiskt på gulaschsoppa med lite bröd. Sallader är oxå enkla att förbereda. Tror vi skriver att vi bjuder på lättare lunch och så får vi se vad det blir när vi fått in alla svar på inbjudningarna.

Om man nu bjuder på lite lunch, ska man även bjuda på lite kaffe och kaka/tårta efteråt? Har inte varit på så många dop det senaste åren märker jag, kommer inte alls ihåg hur andra har gjort.

• Aurora1979

Speck: Ja mer än hälften av de som blir inbjudna har minst 45 mil resväg till oss. Även om vi skulle bjuda bara de långväga gästerna så handlar det om ca 20 personer. Och jag antar att våra familjer vill passa på att ses och lära känna varandra lite mer. De har ju bara träffats på vårat bröllop innan. Nåja vi får se hur många som kommer...

• Aurora1979

Här har vi nu gått över helt till ersättning sen igår. Har väldigt blandade känslor inför det men det bara krånglade och A ville inte ta bröstet längre så kände att det bara blev till ett stressmoment för oss båda. :/ Känns som att vi fick en dålig start med amningen i och med att han blev inlagd på neo när han föddes och var sjuk och inte ville äta alls.

• Aurora1979

Orkidee: Stort grattis till tvillingar!!

Kelsson: Hoppas att Jenni låter dig sova snart! Här har maken varit ledig i en vecka så jag har haft det riktigt skönt eftersom maken tagit Alexander på morgonen. =)

Och vår lille plutt har börjat prata riktigt mycket och är oftast en glad liten fiskorv! Den magen andas... ;)
    Har däremot inte speciellt mycket tid att kommentera, försöker att läsa det mesta dock.
    Slänger in en bild från i morse på nyvakna mig och det söta barnet...

• Aurora1979

Tack alla för fina kommentarer om bilden!

vinterbebis: tack. Kul att du säger att han är lik mig... för alla andra säger att han är lik sin pappa.

Viksan: ja han har växt på sig det sista nu. Tror han väger lite över 6kg nu kanske? Men han hade stl 56 ovanligt länge för att ha varit så stor vid födseln... var inte förrän för någon vecka sen vi helt gick över till stl 62... fast vissa byxor är 56 fortfarande mer lagom och många av 62-byxorna är alldeles för stora.

Kelsson: Eftersom A sover såpass bra på nätterna så känner jag inte något behov av att behöva sova på dagen så det är skönt för då hinner man ju fixa lite med städning/mat osv under tiden han sover. Idag fick jag däremot inte sova lika länge som jag brukar.... men det går ändå. =)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011