Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jordgubbe - ca 6 kg, men sedan rasslade det på och slutade på 16 kg. Ett kilo kvar till startvikt nu.

• Vickan I

Viksan - nu har man hunnit "vänja" sig lite, men första gången hamnade maken i chock när det hände. Han trodde Alvin dog då och allt låste sig. Han ringde 112, men kunde sedan inte prata så jag fick rycka telefonen ur handen på han. Så alla reagerar ju olika, men jag har lite vana sedan innan från jobbet att hantera liknande situationer. Men klart annorlunda när det gäller ens eget barn. Men de flesta mammor agerar nog när det väl gäller. Råder dock alla att se till att bli bra på första hjälpen gällande främst barn/ bebisar. Kan vara avgörande många ggr, särskilt när de börjar krypa och stoppa saker i munnen.

• Vickan I

Luella - de vill inte ta ansvar för om bebisen vänder sig och får ansiktet ner i kudden och då inte kan andas.

Nu blir det ego-gnäll så läs på eget ansvar haha. Här hemma är det fortsatt feber, men inga mer kramper. Dock sade jag till maken att han inte fick åka iväg på jobb som tänkt i tre dgr då jag inte vill vara ensam på nätterna med en bebis som inte sover/skriker och Alvin med hög feber. Vi måste även på söndag ha ny visning på lgh, då köparna vi har ej får sin andra lgh såld, så de måste sälja vår lgh istället. Trött, men vi krävde iaf att de får bekosta städfirma innan visningen. Blir mkt för oss fixa ändå. Sedan ringde mäklaren på nya lgh och sade att kaklet trillar ner i badrummet så nu måste vi komma fram till ett nytt avtal med säljarna hur detta ska lösas. Ahh vill bara få gå och lägga mig ensam någonstans där det är knäpptyst och soooova i flera dygn.

• Vickan I

Jis - ja precis, de får inte sin lgh i Annedal såld och eftersom vi skrivit kontrakt på denna lgh och vi måste få våra pengar så måste de försöka sälja denna istället innan de ens flyttat in. Så det är dem som har visning på vår lgh, lite rörigt. Men vi får ju fixa och hålla på. Jaja livet kunde vara värre :). Såg du mitt inlägg innan om kuddarna och varför man inte "ska" ha dem efter barnet kan vända sig. Men minns med Alvin, han rörde sig så mkt vid det laget så han låg aldrig på kudden ändå.

• Vickan I

Jis - härligt med bra sömn. Tom Axel har sovit ganska bra inatt :). Hoppas återkollen gick bra.

Najje - mysigt se framåt igen :). Nej skönt maken är hemma idag. Just nu är Alvin iprenpigg, får se när det vänder.

Luella - nej det är bara så enkelt att företagen inte vill ansvara för om en bebis vänder sig och kommer med ansiktet neråt i kudden och kvävs, men gäller ju alla kuddar. Åh känner igen det där med stress med hämtning. Vi MÅSTE vara där senast 15.00 och ta över ansvaret för barnet då en personal går hem då. Dock försöker de alltid hjälpa till när de kan som att de börjat klä på barnen som ska hem el försöker passa syskon en snabbis om man ska ta det äldre barnet. Tråkigt att de inte hjälper till el iaf försöker om tid finns.

Kattm - ja vi tyckte lite synd om dem tills vi fick veta att de köpt TVÅ lgh. En i Annedal som de inte får såld och vår. De bor i en tredje lgh, men den har de sålt iaf!! Hoppas du får må bättre snart.

Lulis- inte långt kvar nu :). Ja ni har också kämpat på med boendet. Vi hoppas fortfarande att ngn ska köpa den i Annedal under veckan så visningen ställs in, men inte så troligt. Vi slipper ju dubbla kostnader iaf då de kommer få stå för all ev ekonomisk skada vi kan komma att lida, men trist ändå med en massa trassel.

• Vickan I

Speck - haha, ja men det är ju med kärlek :).

Kelsson - ja det blir bara tokigare och tokigare. De som köpte vår lgh nu visade sig vara samma personer som vi vann budgivningen emot för snart tre år sedan när vi köpte den?! De köpte innan sommaren nybyggt i Annedal med inflytt snart, men när de såg att vår lgh låg på hemnet nu i höstas så ville de ha den igen. Snacka om att haka upp sig haha. Men så var det svårare sälja den nyproducerade än vad de/mäklaren trodde.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011