Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Tack för grattis! Uppe och nattflaskar Axel. Nu förstår jag de konstanta händerna i munnen och allt dreglande från honom, en tand liksom! Lite väl tidigt?!
Tack för grattis! Uppe och nattflaskar Axel. Nu förstår jag de konstanta händerna i munnen och allt dreglande från honom, en tand liksom! Lite väl tidigt?!
Varför måste mitt barn bajsa strax innan sex VARJE morgon och sedan bli pigg efter blöjbytet?!
Jis- tack! Han är strax över fyra månader bara. Han bet pappa i fingret igår och då upptäcktes en tand på väg nere till vänster. Jag tyckte Alvin var tidig som fick flera tänder vid sex-sju månader, men det här var tidigt. En i min förra BVC grupp, hennes dotter föddes med två tänder (sa hon iaf). Men det är tydligen mkt ovanligt?
Luella - vad hemskt det låter, hos oss gör de allt de kan (vad jag sett vid lämning iaf) för att distrahera/trösta ledsna barn. Tur vi har lätta lämningar, men skulle bli vansinnig om jag som förälder fick höra att mitt barn morgon efter morgon fick stå och gråta ensam. Ja visade sig nu när det var ljust att det är tre tänder på gång!!! Alla tre fram nere. Kul skriva papper! Mindre kul är att maken vaknade och kräkade ner toan, blää, hoppas barnen klarar sig iaf...
Hoppas allt gått bra söte :)
Åh Söte blir så glad, minns precis hur himla nervös man är innan och den underbara känslan efter. Stort grattis till en liten tjej :)
Kelsson - absolut fungerar det :). Var på dop där de hade jättefina plast/pappergrejer. Finns ju fina nu för tiden också så kan ni gå loss på ngt härligt färgtema :). Lite dopdekorationer och ljus på borden så blir den tråkigaste lokal fin.
Kelsson - när vi hade nanmgivningsfest för Alvin så köpte vi billiga vita enkla porslinstallrikar på Ikea. De kostade 3 kr styck. Nu har det kanske inte ngn sådan deal hela tiden, men kan vara värt kolla. Blev knappt dyrare än papp, iaf inte de i papp som jag tänkt innan. Haha då får ni väl ta med en tallrik till farmor då om hon skall vara sådan!
Maria Liam - usch vad jobbigt ni har det. Är det neocate ni fått? Hoppas han blir bättre lilla killen och att vikten ser bra ut. Han väger lite mer än Axel så vi har lite mindre killar men ändå inom normalspann.
Kelsson - dopet jag var på hade dessa tallrikar, muggar, servetter etc shop.party-land.se/se/grp/dop-flicka.php , om länken nu fungerar (sök annars) men tror de hade köpt i butik.
De som heter Tiny blessing
Jis - ah borde jag ha vetat innan. Shoppade loss där åt grabbarna idag, fast i Bromma Blocks.