Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kan inte ngn av er skicka över mobnr till mig med så kan jag höra av mig om jag ska åka in och se vart ni är. Får se hur han verkar. Så vänta inte på mig :)

• Vickan I

Fisen sitter faktiskt också bra i Becon. Skumt...för tycker inte han har så där jättebra nackstyrka än egentligen.

• Vickan I

Skatten- väldigt olika men så länge dem inte gör jätteont och kommer oftare och oftare så brukar allt vara som det ska. De brukar säga att de ska gå över efter en stund om man vilar, badar/duschar etc. Jag hade också en massa sd denna grav. Men om du oroar dig så ring och prata med förlossningen eller din bm imorgon.

• Vickan I

Najje, skatten och Maria Liam - skönt att det såg bra ut med bebisar som vill stanna och med en mage som såg ut som den skulle. Duktiga du Maria Liam, mig fick de söva innan. Se till nu att vila så mkt ni kan.

Luella - duktiga tjejen! här körde vi också med mutor när vi skulle få Alvin blöjfri. Han blir också jätteledsen när det händer en olycka även om det är ganska ovanligt nu. Men bajsa utan blöja det vet jag inte hur det ska gå. Han vägrar trots allehanda mutor. Men bara ge det tid. Han själv bestämde när han ville sluta med blöja på dagen och sedan natten så blir väl samma sak här. Ang byta bilstol så har jag tolkat det som att de ska vara lite stadiga iaf så de orkar sitta lite själv. Finns massa bra råd i en tråd under förälder-säkerhet om bilsäkerhet.

Ego- är inne i en tuff period. Axel sover NOLL. Hans snarkljud och rosslingar gör att han inte kan sova. Han har också konstant anspänning i kroppen. Så han är trött och SKRIKER istället. Storebror hemma sjuk IGEN. Ska till läkare med Axel på torsdag. Jag går under. Rasar i vikt och tappar allt hår och grinar. Usch så här skulle det inte vara igen :(

• Vickan I

Jis - rara du, nu bölar jag för att du är så snäll oxå. Ska ha ditt erbjudande i åtanke :). Så fort jag blir orolig som nu när Alvin har feber (livrädd för feberkramp) och för Axel att något skall vara fel så får jag stresspåslag och kroppen sätts automatiskt i snabbförbränning och att äta när man är stressad är ju nästan omöjligt, särskilt med en ylande Axel i örat. Men kämpar på.

• Vickan I

Gulliga ni är. Jag försöker ta hand om mig. Är så oerhört glad och tacksam över att Axel är här efter skräckgraviditeten och förlossningen från hell, men ibland så blir det bara för mkt och jag vill skrika SOV FÖR FAN! Ok om natten strular men dagen är ok eller tvärt om men nu är hela dygnet bara skit. Han sover max 10 min åt gången, lite längre om jag studsar på pilatesbollen, men då kan ju inte jag vila ändå. Han rosslar och grymtar, spänner sig och skriiiiiiker dygnet runt. Enda gången han är lugn, om man har tur är i några få minuter efter att han ätit, sedan börjar det om igen. Min mamma hjälper till allt hon kan, men hon jobbar ju. Svärmor med annars, men hon är nyopererad nu. Just nu vill jag bara inte vara fl mer och så ledsamt att det känns så. Men idag är min gulliga mamma ledig och har lagat lunch åt oss och leker med storebror. Det dåliga samvetet för Alvin gör ju inte saken bättre och förstår att han blir less på lillebrors skrik.

• Vickan I

Kelsson - Hade Alvin mått bättre hade hon gjort det :). Men nu matar hon Axel så det är för ngr minuter lugnt och tyst. Ska faktiskt gå ut en liten promenad. Hur trött man än är så brukar lite sol i ansiktet göra susen.

• Vickan I

Tack rara fina ni . Skönt att kunna ösa ur sig lite där man inte behöver vara den där übermamman som kan ta allt bara för att man fått bebis med ivf och borde vara tacksam eller något...Så roligt att följa er som det närmar sig för med stormsteg.

Najje - Bvcsköterskan upplever jag inte har lyssnat alls. Tills jag spelade in hur han lät på natten och lät henne lyssna och då fíck vi en läkartid. Antagligen är det "bara" mjuka luftrör och ngt annat vad det nu hette som rättar till sig med tiden, men man vill veta säkert. Läkarna knutna till bvc brukar tyvärr inte vara ngt vidare (ofta inte barnläkare) så får se, men annars bokar vi ngt privat. Hört bra om något barnläkarhus vid F-plan?

Vinterbebis - Snäll du är . Men sådana har vi testat. Fungerar lite ibland. Nu verkar det dock inte vara magont så ofta som gör att han skriker mkt, utan mer att han inte kan sova framförallt på natten och sedan hänger det kvar under dagen med en övertrött, spänd kille som inte kommer till ro mer än några minuter åt gången.  

Ego - Nu har maken tagit med Axel till sin mamma för att hjälpa henne fixa lite saker och Alvin är nattad så sitter ensam i soffan i tystnad och bara njuter . Axel sov faktiskt bra i vagnen idag när vi var ute så jag kunde ägna tid åt Alvin och leka i parken. Var roligt även om jag är sååå trött att få tid med min stora lilla kille. Förstår att ni alla njuter i fulla muggar av bebistiden och tycker den går för fort (tyckte jag med förra gången), men när de blir två-tre år sedan så är det så himla roligt med allt tokigt de säger och gör .  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Jis.- tror nog de flesta tremånaders äter på natten. Sover de så grattis, men de flesta behöver nog ett nattmål. De rek väl inte att man ska avvänja dem redan heller, utan sover dem så låt dem sova. Vilken dröm det skulle vara haha. Fisen är snart fem månader och äter iaf fortfarande på natten en gång.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011