Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Jag har tagit 24 dagar i månaden i 6 månader och sen får jag se, vill vara hemma i 1 år iallafall. Men får min man mer procent på jobbet eller hittar ett nytt jobb så kommer jag ta färre dagar i månaden.

• strössel

Jis: Ja jag tror man får känna sig fram, och jag klickade i att jag kan tänka mig att ändra och då var det bara att ändra innan den 10 varje månad det känns bra.

• strössel

Jis: Jag får 10 % av jobbet med det tycker jag är bra, vet inte hur mycket jag kommer få tror det låg på 1800 kr och så skatt på det på 24 dagar !

• strössel

Karmosin: Jag har redan anmält detta , men för mig spelar det ingen roll för jag har semester till den 8 november och har BF den 21 oktober. Så jag har tagit föräldradagar från och med den 9 november.

Aurora: Jag har tagit 24 dagar per månad oavsett hur många dagar månaden har, man får bara skriva på ett annat sätt för man kan inte tex skriva in 6 dagar per vecka för då blir det fel.

Dealiy: Jag har varit sjukskriven ett år och min föräldrapenning räknas på det jag tjänade innan jag blev sjukskriven.

• strössel
    skatten12 skrev 2011-10-04 20:57:30 följande:
    Asså ? Även fast Man vart de några mån ? Eller är de föregående år dem räknar på? För då ligger jag ju surt till när jag varit borta mkt !!:(
    Dom räknar bakåt inte framåt, du kan ringa och prata med FK och se vad dom säger. Jag var ju helt sjukskriven vet inte hur det är om man jobbar lite emellan. Kan bara svara för min del, att mitt räknas på det jag tjänade innan jag blev sjukskriven.
  • strössel

Speck: Jag kommer bli otroligt lycklig oavsett vad vi får, min man gissar på flicka jag pojke Skrattande vet inte varför jag gissar på pojke kanske för att min man tror på flicka Flört nån måste ju heja på pojke med ju Glad

• strössel
    Kelsson: Ja du hur gjorde jag det, min man ringde FK som hjälpte oss med det. Tror man fick ta fulla dagar 7 dagar i veckan från den 21 varje månad och räkna 24 dagar framåt och göra nya rader så får du pengar för 24 dagar vid nästa utbetalning, Tex den 21 okt -3 nov och sen blankt till den 21. Och sen räknar man från den 21 nov och så 24 dagar framåt igen. Förstår du hur jag menar ? Glad Har det nedskrivet hemma kommer knappt ihåg själv Flört För jag tror brytdatumet är den 21 varje månad. Mys med bm besök idag och lyssna på bebis !

dealiy: Vad skönt att allt såg bra ut , nu får du njuta i fulla drag !
  • strössel

Kelsson: Knappt jag fattade själv därför fick FK hjälpa mig Glad för jag höll på att bli tokig när det blev fel hela tiden Flört

En riktig skitdag idag, var och kollade på lägenheten igår och den vita tapeten i bebisrummet var under all kritik syntes en massa under tapeten och färgen på toan är inte heller bra den gamla färgen lyser igenom. Så idag river dom ner den vita tapeten och ska måla om toan så jag undrar om det nånsin blir färdigt i lägenheten Rynkar på näsan men det positiva är att köket blir superfint och förhoppningsvis det andra i slutändan.

• strössel
    Eileen & Kelsson: Är väldigt glad att jag kollade upp det, tycker dock att en målarfirma borde kunna göra sitt jobb bättre. Jag betalar ju inget så att dom får riva ner igen kostar mig ingenting som tur är, jag är väldigt kräsen och vill ha det perfekt gjort. Men jag hoppas vi kan flytta hem till fredag iallafall.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011