Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vinterbebis - kan rek halsband från amandaegilson.com/ också. Har ett fint från maken därifrån. Med namnbricka med sonens namn och födelsenr. Var roligt lägga till en ny bricka nu när lillebror kom oxå.

Kasa - ja det är lite envist nu. Tyvärr har maken redan minskat på resorna så mkt han kan. Ja en vecka på spa skulle sitta fint!
    Men alla har vi ngt...

Maria Liam - usch, stora kramar. Stå på dig och se till att få vidare utredning om det inte går över. Hoppas du får må bättre snart.

Luella - vi har ju också massa kläder. Säljer du allt som är ok eller bara märkesgrejer? Vet inte om jag orkar med besväret att sälja plagg som inte ger en hyfsad slant som PoP, geggsmoja, NS osv. Hur gör du? Har massa saker nu med men det tänkte jag nog köra på blocket. Ah så jobbigt fota och göra annonser bara haha. Men vill göra det innan vi flyttar.

• Vickan I

Maria Liam - när de börjar äta mat och man inte ammar el ger ersättning i samband med det. Axel får några teskedar med vatten när han äter gröt el mat (äter bara smakportioner ännu). Jag är försiktig med att ge vatten i flaska då jag inte vill att han ska tycka det är roligare än ersättningen sedan.

• Vickan I

Luella - hahaha så låter jag till maken "den kan jag sälja på blocket sedan" som motivering till alla vagnar jag köpt. Men det är ju så roligt :). Ja klädpaket kanske skulle vara ngt så blir det lite färre paket också. Eller så blir det en kasse till myrorna...har så lite energi kvar nu så allt känns övermäktigt.

• Vickan I

Stort grattis Inanna vad roligt :)..

Här kämpar vi på. Läkaren sjuk igår så blev inget läkarbesök för Axel :(. Trevlig helg alla!

• Vickan I

Jag tänker också att man ska skriva barnets alla namn på den raden. Vi beställde kort med foto på Axel och egen text till namnfesten. Så slapp klura då :).

• Vickan I

Jis - ja vinstaprint eller smartphoto ex. Till Alvin hade vi ett fyrvikt kort med flera bilder, en dikt mm. Men kostade lite väl egentligen då andra bara kostar dem sedan. Denna gång valde vi ett enklare kort men fint ändå.

• Vickan I

Jis - ja vi har bokat festlokal i min mammas hus som ligger nära oss för att få plats. Vi har Axels jag-är-här-nu fest i slutet på mars så måste vara inomhus. Vill att Axel ska ha samma kläder som storebror, lite tradition haha så kan inte vänta till sommaren då. Med Alvin dukade vi fint långbord ute i trädgården där mamma bodde innan. Tänkte också köra lite plockmat och fika. Sitter och försöker bestämma mig om jag ska inreda Axels rum i Ferm livings Robots eller inte när vi flyttar. Eller Alvins kanske...Kul problem haha.

• Vickan I

Jis - ja hoppas ni kan hyra där. Här får mamma och svärmor fixa det medta med maten. Jag är värdelös på att laga mat och orkar inte som det är nu ändå. Ja visst är robotarna fina. Men har egentligen inredning för ett helt rum till Axel redan i Karin Mannerståls Tiny Zoo som Alvin hade som bebis. Men borde ju gå sälja iofs. Inredning är så kul :) men så jäkla dyrt ofta!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011