Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson - Haha ja sant. Vi får se . Inte gett upp saken ännu iaf.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Stor kram Maria Liam, tunga jobbiga besked. Svärmor har precis blivit frisk från bröstcancer för andra gången nu och mår toppen, så det kan ju gå bra också. Men förstår att din mamma ser allt nattsvart nu, särskilt som hennes vän gått bort också.

• Vickan I

Skatten - beräkningen stämmer ju inte alltid så strl 50 blir nog bra att börja med. Alvin skulle enligt tul vara minus 16% och lillebror minus 6% och ändå vägde de nästan samma. Det handlar ju om hur långa de är också. Alvin vägde 3040g och var 48 lång, han hade två plagg i strl 48 som han växte ur efter drygt 1 1/2 vecka. Lillebror 3090g och 48 lång fick köra strl 50 direkt med lite uppvik. Hoppas prickarna försvinner.

• Vickan I

Herregud vad Axel skriker. Han skriker ju alltid mkt, men dessa tre sista dagarna har varit en pärs. Hoppas på ngn fas och att det vänder snart. Helt slut verkligen.

Ang att suga snor så avrådde läkaren vi träffade på Astrid Lindgren att man skulle göra det. Passade på att fråga om det då min mamma sade att det inte är bra då jag tänkte köpa en nässug. Det gör att det lätt bildas mer snor istället samt att om man råkar suga för hårt el ofta så sväller slemhinnorna i näsan och så blir det i längden värre täppt även utan snor. Men sägs väl olika som med allt annat...Vi kör koksaltdroppar, fungerar ok.

• Vickan I

Jis - jag vet inte?! I början var det så tydligt magont på hans kroppsspråk och pruttarna som kom. Nu bara ylar han hysteriskt som att han hatar livet eller ngt. Har testat allt jag kan komma på! Är ju van från storebrors bebistid, men efter några veckor av att det började bli liiiite bättre så är det extra tungt när det vänder till sämre igen och med råge dessutom :(. Jaja bara bita ihop, det går ju över...ngn gång...och han är här iaf :). Tycker selen var fin och funktionen det viktiga. Du kommer dessutom kunna sälja den för samma pris sedan säkert. Jag har en brun sele med vit botten och gröna blad. Lät fult haha, men helt ok. Tyvärr kan man ju inte välja mönster på tradera då de inte finns så många att välja på. Hoppas W kommer trivas i den.

• Vickan I

Ja man vill ju bara hjälpa dem. Nja njä det tror jag inte. Har ingen låda till min heller, men tror inte det gör ngt. När jag sålde en massa buggagrejer så var dock tillhörande lådor eftertraktat, men det är en helt annan marknad. Tror inte ngn vill pröjsa 100 kr extra för lådan när du säljer den sedan heller ändå.

• Vickan I

Nä det borde väl gått kan jag tycka. Hon hade väl inte lust helt enkelt. Lite väl dyrt påslag...

• Vickan I

Ja testa den första gångerna när han är nöjd och glad och skulle han inte gilla den så pausa och testa igen sedan. Fisen kan vara lite missnöjd först i början om han redan hunnit bli ledsen innan jag sätter dit honom, men sedan brukar han somna gott :).

• Vickan I

Vinterbebis - ja vi har verkligen testat typ allt. Akupunktur kvar... Men bara kämpa på.

• Vickan I

Vinterbebis - ja han har gått på mjölkproteinfritt sedan han var två-tre veckor. Ingen större skillnad egentligen, men vi fortsätter med det ändå nu tills han blir iaf sex månader och så provar vi med en provokation då. Vi gjorde samma sak med storebror, han varven skrikis han med.

Kelsson - nej menade inte att andra gör fel som använder den, ville bara berätta vad jag hört om nässug och sedan gör ju alla som de vill. Med måtta och inte suga för hårt är säkerligen ingen fara :). Skönt tösen sover bättre igen och att du överlevde hos tandläkaren.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011