Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis - ja men vi kan klämma, känna och drömma hahaha!
Jis - ja men vi kan klämma, känna och drömma hahaha!
Najje - jag lånade en förra graviditeten mot foglossningen, men hjälpte inte alls. Dock hört andra som tycker det lindrar så testa skadar ju inte.
Intressant dokumentär på SVT2 om befruktning mm. NU först fattar jag egentligen varför vi har fått i princip 0% chans att lyckad själva med våra knappa 10.000 spermier. Man visste ju det var komplext men inte SÅ komplext!!! Ex av ca 250 milj spermier når endast ca 20 st!!!! äggledarna, de andra dödas av kvinnans vita blodkroppar. Sedan gör kvinnans kropp att dessa ca 20 spermier somnar och väcker dem lagom till ägget släppt och är på plats. Så sjukt häftigt :) .
Här är jag också uppe med storkillen som har nästan 40 graders feber och småyrar. Sitter med mobilen beredd att ringa 112 om han ska krampa medan han tittar på barnprogram. Min lilla korv.
Jis - ja jag älskar mina sorelkängor. Så det finns kräm att smörja dem med innan man går ut? Ska kollas upp :).
Jis - jo tack, han klarade sig från kramp *ta i trä* och kunde lägga sig sedan när iprenen börjat verka, men nu är febern uppe igen. men han är mer "klar i skallen" nu när han pratar. Var dock uppe resten av natten ändå då Axel inte ville sova, han gör konstiga snarkljud (som att härma en gris ungefär). Flera i rad så han inte kan andas genom näsan så får han panik och börjar gråta?! Gjort flera nätter nu. Låter som han skulle vara jättetäppt och inte kunna ha nappen, men lugnar han sig (när man går upp och studsar på bollen haha) så andas han ok igen och är inte täppt?! Tack för länk, ska kolla.
Jis - 9.40 har vi tid hos kiropraktorn med Axel, men på em är vi hemma. Om du ändå vill komma på morgonen så kan jag hänga locket i en påse på dörrhandtaget? Ja det är skitskumt. Låter som han skulle vara dunderförkyld och inte kunna andas genom näsan, men sover han i famnen, vagnen eller som nu i sin lilla säng i vardagsrummet är han tyst, sover lugnt och har nappen??? Händer bara på natten och bara efter 02.00?!
Jis - blir bra det. Ja jag får höra med BVC. Tänkte spela in/filma honom om det går, för svårt förklara hur han gör/låter.
Ahh så kom krampen. Man är ju lugnare vid det här laget, men den var sååå lång denna gång och han hann bli alldeles blå runt munnen . Så jäkla läskigt. Ambulansen var här men då hade han precis börjat andas igen. Min lilla korv. Men det var som lillebror visste att det var allvar för han låg knäpptyst hela tiden i sin säng medan jag försökte få storebror att andas och pappa ringde 112. Han har gnällt hela fm innan. Usch men så har man fått sig en tankeställare igen. Livet är bra trots ingen sömn och gråt här hemma.
Nej finns inget att göra. Bara klä av, ge ipren-alvedon och lirka med vätska/glass etc. De gjorde EEG på hans hjärna när han var liten, men såg bra ut. De växer ofta bort i 6-års åldern. Nu ligger han i soffan halvt utslagen och tittar på Nicke nyfiken. På ngt galet sätt är tiden innan krampen värst, när man väntar och oroar sig att den ev ska komma. När det väl sker kör man på autopilot typ.
Tack för tankar tjejer. Nu har han vaknat, är piggare igen och pratar lite. Läkaren har förklarat att ett krampanfall för en liten är som att springa ett maraton, så förstår han blir helt utslagen efter.