Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson - ja jag ansökte precis, men vet inte om det fungerade som det ska fr iPaden?
Kelsson - ja jag ansökte precis, men vet inte om det fungerade som det ska fr iPaden?
Vad jobbigt för dig Jordgubbe. Hoppas det blir lite bättre iaf. Minns inte heller vad jag hade för magmått tyvärr.
Stor kram kattm, tänker på er.
Ego- var hela dagen på Astrid Lindgren igår igen. Hade först tid på VC då Alvin hade hög feber som inte gick ner trots Ipren och Alvedon. Väl där var han dock ganska pigg och febern gick ner och jag hann tänka "typiskt nu kommer läkaren ej lyssna på mig". Men så efter läkarkoll och labbprover så väntade vi på att få gå in till läkaren igen och då plötsligt blev han helt sänkt. Fick springa till receptionen och be om hjälp och vi fick in på ett rum och de hämtade läkaren och han var knappt kontaktbar med jättehög feber. Läkaren var helt förvånad hur fort febern måste stigit. Han rosslade och hade sig och de ringde ambulans. De misstänkte lunginflammation. Men var tur nog inte det tillslut. Dock vet vi inte vad det är, läkaren på A.L sa att det närmaste hon kunde komma på var influensa, men att det inte stämde riktigt heller. Iaf så insåg maken att det började närma sig bristningsgränsen nu för mig med att fixa allt det här så han bokade ny flygbiljett och kom hem igår istället.
Najje - Han fick iprensuppar, andas in ventolin (stavning?) och dricka betapred. Eller dricka, tvingas i med spruta i munnen. Då blev ju andningen och syresättningen bättre. Febern gick så småningom ned. Lungröntgen visade inget så inte lunginflammation ändå tur nog. Kruppen han fick innan i helgen är ju pga ngt virus, så ngt är det ju. Han hostar en massa. Just nu är han pigg igen så hoppas det håller i sig denna gång. Tur nog har svärmor och min mamma hjälpt till mkt, men inte samma sak ändå som maken. Annars vet jag inte hur det skulle gått?!
Skatten - tack, han är piggare nu och tillräckligt pigg för att bli arg när spelet han kör inte går som han vill.
Kram maria liam. Som najje skrev så gjorde du absolut inget fel och om du nu hade väckt honom med flit av någon anledning så är det inte fel heller för den delen. Tråkigt att din mamma inte kan "uppföra sig". Jag är lite av den åsikten att det finns gränser för hur dåligt man får uppföra sig även om man själv har det tufft. Så jag tycker verkligen inte att det är ok och som sagt inte första gången heller. Finns få saker som är så känsligt som att bli kritiserad som förälder oavsett om det är i välmening eller ej, men det din mamma gör låter mer som att hon mest är ute för att såra dig. En paus kan nog vara bra.Kasa - Nej det är än så länge *ta i trä* storebror som samlar på allt, feberkramper och nu krupp. Lillebror nöjer sig än så länge med vanliga envisa förkylningar. JA usch allt som påverkar andningen är så himla läskigt. Ja skönt maken kom hem. Jobbigt bara att jag oroar mig för honom med då han stressar ihjäl sig på jobbet. Han har kräkts ngr ggr av stressen och har smärta över bröstet nu med . Han lyssnar inte när jag säger att han MÅSTE ändra sin situation innan han går in i väggen eller ngt annat farligt. Om inte för sig själv så för vår, barnen och min skull. Orkar liksom inte oroa mig för honom med. Räcker bra ändå...Jis - ja känns ganska bra nu faktiskt. Men det kan ju som vi alla vet vara mkt värre.
men dumma radbrytningar att försvinna. Maken har gjort ngt med den bärbara datorn. Den trycker ihop inlägg och vägrar ta med foton och annat störigt. maria Liam, Kas och Jis ni får leta i inlägget ovan,
Aurora - båda delarna. På jobbet har han för mkt att göra, men vill inte jobba över för mkt för att då missa tid med barnen och avlasta mig lite. Så då jobbar han på nätterna hemma också, men det håller ju inte. Jag försöker hålla god min att jag grejar "allt" med barn och hem för att han inte ska stressa över mig också, men han ser ju att jag gått ner massa i vikt osv och är trött. Amerikanskt företag och de har noll personalomsorg. De trodde maken skojade när han skulle ta sina 10 pappadgr när Axel föddes och sade att han då åtminstone skulle kunna jobba 50 procent hemifrån dessa dgr??!! Så han stressar hemma över allt han måste hinna (de jobbar konstant mot deadlines) och så stressar han när han jobbar/reser för att han missar barnen så mkt och lämnar mig med allt ansvar, särskilt nu då storebror är sjuk mkt och lillebror skriker och inte sover. Han har inte jobbat så länge på detta företag (blev headhuntad) och allt lät jättebra, men de ska inte vara så mkt resor osv som det är för då hade han inte tagit jobbet. Tanken är att han ska söka nytt jobb under sin fl, men det är ju i höst.
Tack tjejer. Ja vi får hoppas att det blir bättre el att han hittar ngt annat. Han tycker ju om själva arbetsuppgifterna, men de behöver vara fler. Bara han och en till i Göteborg som kan själva uppgiften i hela Sverige och snart går den andra i pension, så vill inte tänka hur det skulle bli då om maken jobbar kvar.
Självklart kattm. Här tänder vi ett ljus. Kramar
Kelsson - vad gulligt!
Ego- här fick vi ställa in Axels namnfest som skulle varit idag. Han är sjuk, precis samma som storebror med hemsk hosta, igengeggade ögon, feber och trött. Maken fick tillbringa natten på Astrid Lindgren då Axel hade hög feber och var slö. Han som aldrig sover var utslagen och sov vart man än lade honom! Över 39 grader och under 6 mån så ska tydligen läkare kolla dem så 1177 sa att vi skulle åka in. Lite piggare idag, men hostade så han kräktes stackarn.
Speck - oj ja vi får hoppas det går fortare. Å andra sidan kommer väl storebror dra hem ngt nytt snart igen så annars blir det väl ngt annat...suck v
Kelsson - jo är väl tänkt så. Så tråkigt bara då vi hade en dag då verkligen alla kunde komma och det är inte så lätt få till. Men nu kommer påsken och vi flyttar och ska dra igång renoveringar plus makens redan fulla schema så får se när det blir. Egentligen är jag för trött för ngn fest öht men eftersom Alvin hade en så känner jag att lillebror också måste få det.
Kelsson - ja precis. Hade velat ha samma kläder som storebror hade, men de kommer bli för små nu, men petitesser. Axel har växt massor och både väger mer och är 4 cm längre än storebror vid samma tidpunkt. Men bättre vänta till värme då sjukdomarna minskar annars är väl ngn av dem sjuka igen då.
Har bara skummat tråden lite men hoppas alla mår bra. Vi ligger inlagda med Axel på infektionsavdelningen på Astrid Lindgren. Axel blev sämre igen och de letar nu orsak. Läkarna har reagerat på att Axel är så stel i kroppen och inte kan vända sig el sitta med bara lite stöd. Stelheten har jag ju jagat bvc med sedan länge utan att de lyssnat!!! Är livrädd att det ska vara något fel. Typ ngt syndrom. Har precis gjort EEG av hjärnan och inväntar att träffa neurolog och en massa annat. Usch sedan vecka 7 i graviditeten ungefär när jag fick reda på cellgiftet och riskerna med det så har det sedan dess bara varit en lång terror av oro och den verkar fortsätta.
Hej tjejer, tack för tankar. Är jäkligt tufft nu faktiskt och att inte veta direkt någonting.
Här har natten iaf varit ok. Första natten på över en vecka då Axel inte fått en febertopp på över 40 grader och spänningar i kroppen på natten så hoppas det vänder nu. Men hostar och rosslar så jobbigt stackarn. Men som sagt mer oroligt här över stelhet och annat. Hoppas på att få komma hem idag och sedan få tider till nästa vecka för mer utförlig koll med bla neurolog om Axel är som han ska eller ej :(. EEG såg iaf bra ut.
Kram på er!
Tack för alla kramar! Är hemma på permis. Ska vara i kontakt med läkarna imorgon och hoppas på mer information då. Var med storeror på kalas idag när några dagiskompisar fyllde och började gråta varje gång någon frågade hur Axel mådde. De trodde väl inte man var riktigt klok! Egentligen vill jag bara gräva ner mig men för storebrors skull måste man ju vara glad och orka göra saker.
Hade glömt slutna tråden, kommer dit
Vad underbart ninina. Så glad för din skull. Jättekul att ha dig här! Kram
Ninina - jag hade jätteont i den sk tjejmagen efter att jag kissat när jag var gravid med Alvin. Typ mensvärkont. Vet ej varför men så var det under kanske tre-fyra veckor i början och sedan försvann det.
Stort grattis massa! Jag skriver ju aldrig här längre, har fullt upp med mina två gosmonster hemma, men kikar in och håller koll på er. Härligt att höra att ni alla mår bra, även om det blev långt för dig :)!