Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kul Carlan :).
Kul Carlan :).
Men ok, verkar som flera vill ta med egen lunch. Då kör vi på det så kan jag ordna för lite enklare smörgåsar för de som inte har lust att ta med lunch och så lite fika på det? Vad roligt.
Kelsson - Härligt att Jenni går upp bra och verkar välmående . ja jag hoppas lite fast mat ska mätta bättre sedan. Han ser ju välmående ut så ingen spink längre, men vill ju att han ska känna sig mätt.
Speck - Jobbigt när maten krånglar. Känner igen det så väl med båda barnen. Hoppas det blir bättre snart. men så bra att vi ses här då där det finns ålyta och nya leksaker att smaka på .
Luella - Min mamma körde itrim och gick ner en massa .
Alltså måste ju bara få säga att Axel varit som ett annat barn idag efter andra behandligen. Så LUGN och harmonisk. Nu ligger han faktiskt och sover inne i vår säng. Bara lade han där lite sömnig och gick ut för 10 min sedan. Han som bara skriker hela tiden och kräver att bli buren/vaggad?! Annars kan jag bara skriva inlägg när maken har honom. Vågar ju inte hoppas för mkt, men vilken grej. Tror inte man kan förstå hur stort det känns om man inte har haft en skrikis (eller två som i vårt fall) haha. Så nu ska jag passa på att inboxa alla. Om ngn inte fått meddelande så hör av er, för då har det blivit ngt tokigt eller att FL skriker spam.
Japp han vakna haha. Lyckan var kort. Ska Inboxa snart.
Najje - Vi går en gång i veckan. Det brukar ta mellan 3-6 behandlingar innan det hjälper fullt ut mot gråten (om det hjälper). Har gått två ggr nu och ska nästa vecka igen. Sedan beroende på om det blir bättre eller ej med skrikandet så får vi se hur vi gör. Men oavsett det så märker man att han har fått mkt bättre rörlighet i nacken (stel pga tortikollisen) och att han blir mer avslappnad i kroppen av det (han är väldigt spänd annars i hela kroppen känner man) så att det gör gott är ingen tvekan och därför värt varenda krona/resa oavsett.
Speck - Ja det gör gott, så känns bra. Varje minut ur famnen är ett framsteg här hemma . Men Jis erbjöd sig baka ngt, Kelsson hade köpt chockladbollar tror jag det var. Jag fixar lite frallor om ngn inte ville ta med lunch. Kaffe (vanligt), mjölk, saft, kex etc finns här hemma. Ingen åker snålskjuts, vi ska väl förhoppningsvis träffas fler ggr så då fixar ngn annan lite fika nästa gång .
Ja jag ber också om ursäkt att vi snor tråden till detta. Kommer gå smidigare nästa gång när vi har vanan inne . Men nu ska jag ha inboxat, hör av er annars om det blivit ngt tokigt.
Speck - håller tummarna. Alvin fick också hög feber av sprutorna, men så är han ju ett feberbarn också visade det sig. Axel fick ingen feber av första sprutan, så skönt. Men han kinkar ju och gråter ändå
Maria liam - febern "ska" komma med första dygnet efter sprutan sade dem till mig. Men vet att det var olika tid för de olika sprutorna de ska få. Ngn på slutet när de är lite större var det flera dgr tills ev feber kunde dyka upp.
Godmorgon i tråden. Här är vi snart på väg till förskolan och alla är friska . Hoppas alla mammor och bebisar fått sova och mår bra idag så att vi kan ses. Åh jag skulle vilja att ALLA i tråden kunde komma! Iaf så ska jag försöka kika i tråden under fm om det är ngt ni undrar, men kanske inte hinner så är det ngt viktigt så messa istället.
Tack för idag tjejer och alla bebisar, det var väldigt roligt och trevligt att träffa er. När jag röjde upp här hittade jag en babyscarf som jag tror är carlans och ett lock till en MAM-flaska som kanske tillhör Jis eller Kelsson?
Kasa - vad tråkigt att du blev dålig men jag vill iaf ses igen . Här igen el hos dig, tror jag nog de andra vill också. krya på dig.
Maria liam- ja hoppas verkligen vi kan ses ngn gång . Vi har ju hängt ihop här länge.
ah ok ja om ngn annan saknar ett lock så säg till. Jag kanske annars lyckades trolla fram ett eget på ngt sätt. Håller med, mer fika och här är alla välkomna, bara hojta till när ni vill komma .
Jis - ah men så bra då var det mysteriet löst.
Ses gärna hos dig Kasa får man in vagnarna om vi är flera? Kan man ta lite shopping innan/efter också!