Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Maria Liam - vi gick med Alvin men han var inte överförtjust. Badkruka som mamma haha så avbröt efter några ggr. Vi hade badbyxor från imse vimse. Nog samma som babyland etc säljer. Ingen blöja under. De ska bara fånga upp ev bajs och kissar gör dem rakt igenom! En del babysim godkänner inte badblöja heller så kolla det innan.

• Vickan I

Maria Liam- Axel sover endast på sidan och nästan alltid höger sida. Har blivit beordrad detta av sjukgymnasten pga hans torticollis. Inte hört det skulle vara skadligt.

• Vickan I

Jis - stackarn. Ja du kan smitta W. De kan säkert ha ont i halsen och alla andra vanliga förkylningskrempor som vuxna har.

• Vickan I

Lulis - det kommer gå bra ska du se. Men självklart är det nervöst att ha ett satt datum. Jag blev ju också igångsatt. Var helt omogen då och fick gel och två timmar senare drog det igång och han var ute på 4h ungefär. Så kan gå fort också. Hade också bara läst om långdragna skräckhistorier. Blir ju dem som skriver. Sedan krånglade ju min ljumske, men det hör ju inte till egentligen. Kram

• Vickan I

Tänker på dig Lulis!

Här har vi också en förkyld Axel. Suttit uppe med han i famnen hela natten typ då han är så rosslig när han ligger ner. Alvin hemma från dagis då han kräktes i helgen och maken såklart bortrest i jobb. Jag brukar kunna hålla mig pigg men nu är jag nog snart på väg in i väggen. Tack och lov för farmor och mormor som kommer och hjälper till så mkt de kan.

• Vickan I

Underbart Jis :)! Här sovs det inget. Stackars lilla snoriga rossliga Axel :(. Håller tummarna för lätt hemfärd.

Igår packade jag två överfulla ikeakassar med mammakläder och urväxta kläder från Axel som jag ska ge till en vän. Kändes lite konstigt vemodigt. Men maken kom hem och såg alla grejer och sade "skulle inte vi ha en trea" då jag halvskojat om det. Men OM OM OM det blir så så får jag väl lyxa till med nya kläder då. Men man blir ju äldre så inte all tid i världen att bestämma sig...

• Vickan I

Vinterbebis - nä samma lika. Nu är han förkyld också så extra ynklig stackarn. Akupunktur hade vi inte testat, det kvar. Men kiropraktor i Täby.

Speck - nja, 34 år idag faktiskt. Inte jättemkt, men tycker jag känner hur tiden rinner. Äggen blir ju tyvärr inte bättre. Skulle ibland vilja göra ett försök och frysa ner alla (om det skulle fungera bra vill säga) så att äggen är yngre och jag själv kan vänta lite. Men bara tankar, inget seriöst planerande.

Axel har fått sin första tand!!! Han bet pappa i fingret och aj aj så då kollade vi och en liten tand nere är på väg. Tyckte storebror var tidig som fick vid sex/sju månader.

• Vickan I

Speck - haha nä jag tycker det var perfekt med nästan tre år mellan 1:an och 2:an, även om det hade blivit tätare om tidigare fet hade lyckats. Förstår de som säger att de vill njuta sv. En liten i taget, här njuts det tyvärr inte mkt med allt skrik och var ju samma med storebror. Räknar iskallt med att en ev trea skulle skrika minst lika mkt haha. Men just nu mer än nöjd med mina två monster :).

• Vickan I

Luella - ja vi hade också dryga året med missfall, utomkveds och annat trist innan det tog sig med syskon så därför jag tänker lite framåt redan. Vet inte hur vi vill göra, men tanken måste bearbetas för ett beslut, vilket som, så småningom.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011